Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR of Bridge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DSLR of Bridge

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

Geef mij een 400D met stokoude (AF) 100-300mm zoomlens voor een prikje en ik garandeer je dat ik meer kwalitatief gezien betere foto's zal hebben dan iemand die naast me staat met een bridge in dezelfde omstandigheden. Dit onder andere door de makkelijkere RAW nabewerking (ok ja, sommige bridge toestellen kunnen ook RAW trekken, dat geef ik eerlijk toe)
    Als jullie hardnekkig een compact of superzoom een 'bridge' blijven noemen, dan kom je er nooit uit.
    Vergelijk nu eens de 'gemeten' resolutie waarden van een 400D en een S100FS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Als jullie hardnekkig een compact of superzoom een 'bridge' blijven noemen, dan kom je er nooit uit.

...En die blijken in het voordeel uit te vallen van de Fuji...

Walter
      D850

Comment

ik heb het toch nergens gehad over resolutieverschil tussen DSLR en Bridge?
        en ik heb het ook helemaal niet over een compact of superzoom

De TS vraagt Bridge of DSLR. Ik probeer mijn raad voor DSLR keuze gewoon te staven

de S100FS is een dijk van een camera, maar voor iemand zoals de TS die ongetwijfeld verder wil gaan in de fotografie heeft dit toestel sowieso zijn beperkingen die deels afkomstig zijn van het niet verwisselbaar zijn van lenzen
        5DmkIII en wat glas

Comment

in een labo, in 100% gecontroleerde omstandigheden
          5DmkIII en wat glas

Comment

foert ik geeft het op, Viewfinder en Red Falcon hebben beiden gelijk;
            het is blijkbaar helemaal niet interessant meer om een instap DSLR te kopen, dus schaf je maar een bridge aan. Je zal er ongetwijfeld plezier aan hebben (deze laatste zin is niet sarcastisch!)
            Maar dan nodig ik je met plezier na een maandje ofzo uit voor een pint op mn appartement in Gent en laat ik je even prutsen met een 400D of dergelijke (met spotgoedkoop 50mm f1.8 lensje)...
            Last edited by Matthias; 3 november 2009, 13:11.
            5DmkIII en wat glas

Comment

de S100FS is een dijk van een camera, maar voor iemand zoals de TS die ongetwijfeld verder wil gaan in de fotografie heeft dit toestel sowieso zijn beperkingen die deels afkomstig zijn van het niet verwisselbaar zijn van lenzen
              Een DSLR heeft zeer vele voordelen.
              Maar voordat TS een DSLR heeft met een bereik van 28 tot 400 mm (gestabiliseerd!), is zijn portemonnee een stuk dunner.
              Het verwisselbaar zijn van lenzen is dus een drogreden

Comment

foert ik geeft het op, Viewfinder en Red Falcon hebben beiden gelijk;
                het is blijkbaar helemaal niet interessant meer om een instap DSLR te kopen, dus schaf je maar een bridge aan. Je zal er ongetwijfeld plezier aan hebben (deze laatste zin is niet sarcastisch!)
                Maar dan nodig ik je met plezier na een maandje ofzo uit voor een pint op mn appartement in Gent en laat ik je even prutsen met een 400D of dergelijke (met spotgoedkoop 50mm f1.8 lensje)...
                Ik wacht al op de eerste post van RobertB , dat het toch niet allemaal koek en ei is met z'n Fuji en waarin hij advies vraagt over een aan te schaffen reflex.....

Comment

Maar voordat TS een DSLR heeft met een bereik van 28 tot 400 mm (gestabiliseerd!), is zijn portemonnee een stuk dunner.
                  Het verwisselbaar zijn van lenzen is dus een drogreden
                  Het upgraden kan met stukjes en beetjes gebeuren EN het spul groeit dan mee met de gebruiker(servaringen).
                  Hele goede redenen IMO.....

Met zo'n Fuji is blijft het point and shoot, daar is soms niks mis mee, maar het inspireert ook niet erg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Het upgraden kan met stukjes en beetjes gebeuren EN het spul groeit dan mee met de gebruiker(servaringen).
                    Hele goede redenen IMO.....

Met zo'n Fuji is blijft het point and shoot, daar is soms niks mis mee, maar het inspireert ook niet erg.
                    daar ben ik het helemaal mee eens.
                    goede reden om toch een dslr te kiezen boven een bridge.

Comment

Mijn mening:

Als je voor een DSLR wil gaan (gezien je Canon 1000FN lijkt me dat waarschijnlijk) dan zou ik me
                      vooral niet laten tegenhouden door de eventuele kostprijs van lenzen later.
                      Zoals hier al eerder is gezegd kan je - volgens mij - veel beter groeien in je uitrusting dan plots een
                      hele zwik kopen die je dan later toch niet blijkt te gebruiken. En gezien de lenzen die je hebt sluit
                      ik me volledig aan bij de eerder gemaakte raad:

neem een 400D, 450D of 500D (hangt af van welk budget je wil gebruiken), al dan niet tweedehands, in
                      combinatie met een 18-55 IS. Het is een volledig plastic lensje, maar niettemin scherp en het geeft
                      een idee van wat IS op een lens inhoudt. Persoonlijk heb ik me die lens ook gekocht toen ik (niet
                      zo lang geleden) overschakelde van analoog naar digitaal en ik heb het me niet beklaagd. Het is
                      gewoon makkelijk om een eerste idee te hebben van de huidige lenzen, qua scherpte en stabilisatie.
                      Ondertussen heb ik een (half kapotte - lang verhaal) Sigma 18-50 EX 2.8 bij en die geeft me dan weer
                      een goed idee wat een iets lichtsterkere lens in hetzelfde bereik kan doen.
                      Eenvoudig gezegd: uiteraard zijn de 1000+€ lenzen beter, maar dat betekent niet dat een 80€ lensje
                      slecht is. Gewoon wat minder goed.

Eveneens is dat lensje - volgens mij - een handige referentie naar je andere lenzen toe qua scherpte.
                      Als je dan ooit een lens wil bijkopen dan weet je welke scherpte etc je minimaal wil
                      evenaren.

Let wel, als je liever voor een bridge gaat en het idee van een DSLR niet ziet zitten, laat je dan niets
                      aanpraten waar je je niet goed bij voelt - door mij of iemand anders. En in dat geval zijn er zeker
                      wel goede bridges te vinden.
                      Have fun!
                      EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                        Mijn mening:

KNIP
                        Ook een houtsnijdend betoog.
                        Niet iemand iets aanpraten, maar voor- en nadelen toelichten, daar heeft ie iets aan....

Comment

DSLR of Bridge

Het is ondertussen een pentax ist DL geworden met een 50-200 erbij.
                          Overgenomen van Bart hier op het forum...let wel, ik zie dit toestel enkel als tussenstap naar meer en groter 'lees keuzes,en mogelijkheden' en dan hoogstwaarschijnlijk terug naar canon.
                          Maar voor de prijs van de pentax+lens ben ik al blij dat ik volop kan uitproberen wat kan en niet kan, en ondanks dat het een simpel toestel is staan er toch al meer dan genoeg knoppekes op die ik me eigen zal moeten maken.
                          Dit weekend al volop bezig geweest aan zee... zwaar bewolkt...regen 5/6 Bf en dan s'avonds het vuurwerk willen vastleggen.
                          Een groothoek mis ik nu al.
                          Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
                          Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1 Bekijk bericht
                            Het is ondertussen een pentax ist DL geworden met een 50-200 erbij.
                            Overgenomen van Bart hier op het forum...let wel, ik zie dit toestel enkel als tussenstap naar meer en groter 'lees keuzes,en mogelijkheden' en dan hoogstwaarschijnlijk terug naar canon.
                            Maar voor de prijs van de pentax+lens ben ik al blij dat ik volop kan uitproberen wat kan en niet kan, en ondanks dat het een simpel toestel is staan er toch al meer dan genoeg knoppekes op die ik me eigen zal moeten maken.
                            Dit weekend al volop bezig geweest aan zee... zwaar bewolkt...regen 5/6 Bf en dan s'avonds het vuurwerk willen vastleggen.
                            Een groothoek mis ik nu al.
                            voor vuurwerk heb je geen lichtsterkte nodig hoor. sluitertijd van 5-10 seconden op statief, lage iso en je krijgt zeker goede resultaten hoor... (altijd zeker op M werken, sluitertijd en diafragma zelf instellen)

veel plezier met je toestel
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                            X