Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G10 als backup

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• G10 als backup

Hallo,

Stilaan dringt zich het feit op bij mij dat ik een backup toestel nodig heb.
    Ik denk dan dikwijls aan 2de hands 5D of 40D omwille "crop" of van een G9/G10.
    G10 zou ik dan meer meenemen op citytrips en gelegenheden waar ik mijn zwaar gerief niet wil of kan boven halen. Een 5D of andere gaan eigenlijk waarschijnlijk nooi de tas uit gaan terwijl een G10 meer tussendoor gaat gebruikt worden.

Iemand die een bridge, canon G9/G10 in deze optiek reeds gebruikt ?

raad ?

thx

Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Re: G10 als backup

Ik heb om die reden destijds een S50 gekocht, wat eigenlijk een iets lichtere versie van de G5 was toen. Geen flitsschoen en een minder lichtsterk objectief. Maar wel flitslicht compensatie, volledig manuele instelling en raw.
    Nu de nieuwe G11/S90 een lagere resolutie hebben dan het vorig model G10 denk ik dat ik een S90 ga aanschaffen ter vervanging van de S50 welke een beetje EOL is.
    Met deze toestellen kan je even gekontroleerd foto's maken als met een reflex. Uiteraard kan je minder met scherptediepte spelen, maar wel met de sluitertijd (al is dit op mijn S50 ook beperkt). Ik heb altijd een zakstatief bij en heb hier prachtige foto's mee gemaakt in de champagne-kelder met lange sluitertijd en in raw.
    Wanneer je een crop body koopt dien je ook nog een bijpassende groothoeklens te hebben, tenzij je al een 16-35 of 17-40 hebt.
    Te veel lenzen en te weinig tijd.
    http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Hey juppekes

Ik heb bijna 3 jaar met mijn G7 gespeeld

Al zeg ik het zelf, ik heb daar prachtige plaatjes uit getoverd

Dus die G serie is top voor mij
      Bootjes

Comment

Ik heb een G9 en ben er tevreden van. Als je kunt leven met z'n beperkingen tenminste!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Een back-up toestel dient ter vervanging van je hoofdtoestel en ik zie niet in hoe een G10/11 een 5DII kan vervangen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Een back-up toestel dient ter vervanging van je hoofdtoestel en ik zie niet in hoe een G10/11 een 5DII kan vervangen.
            Tuurlijk niet, de vraag kan dan beter zijn: wat is de beste bridge die ik naast mijn 5D kan gebruiken, die ik dan eventueel kan gebruiken wanneer zoals vorige week ik met 3 lege batterijen op stap was en ik 110 km gereden had om een opdrachtje te maken... toen dacht ik dus, zou toch een 2de toestel bij moeten hebben...
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
              Tuurlijk niet, de vraag kan dan beter zijn: wat is de beste bridge die ik naast mijn 5D kan gebruiken, die ik dan eventueel kan gebruiken wanneer zoals vorige week ik met 3 lege batterijen op stap was en ik 110 km gereden had om een opdrachtje te maken... toen dacht ik dus, zou toch een 2de toestel bij moeten hebben...
              Daar helptniks tegen, een keer zal de G10 ook leeg zijn....
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb zelf een 1D MKIII, een 40D en een G9.
                Als back-up gebruik ik nooit de G9, het is altijd de 40D die meegaat als ik twee camera's nodig heb.
                De G9 gebruik ik eigenlijk veel te weinig, als ik niet teveel gewicht wil meenemen, dan kies ik nog eerder voor de 40D met een kitlensje (EF-S 18-55 IS).
                Voor die combinatie heb ik gelukkig nog het eerste fototasje bijgehouden dat ik ooit voor de 300D heb gekocht. Daar kan nog net een flitser of eventueel ook de Tamron 28-300 VC bij (+ nog wat kleine accessoires).

Een G10 is wel iets beter dan de G9, maar een "oude" 40D presteert volgens mij nog altijd beter, zelfs met een simpel kitlensje (sneller, betere optische zoeker, betere hoge iso, handmatige zoom in plaats van een onhandig motortje...).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Voor een back-up zou ik eerder opteren voor een 450D of 500D. Deze zijn ongeveer even duur als de G11/S90. Ze hebben natuurlijk een veel betere beeldkwaliteit op hogere ISO waarden. Ze zijn volledig compatibel met al uw lenzen. Klein en licht gewicht. En een bruikbare zoeker
                  Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daan B Bekijk bericht
                    Voor een back-up zou ik eerder opteren voor een 450D of 500D. Deze zijn ongeveer even duur als de G11/S90. Ze hebben natuurlijk een veel betere beeldkwaliteit op hogere ISO waarden. Ze zijn volledig compatibel met al uw lenzen. Klein en licht gewicht. En een bruikbare zoeker
                    Ben ik het eens mee. Ik heb naast mijn 50D een LX3 en een 350D. De LX3 (een prachtig,
                    klein en makkelijk meeneembaar toestel gebruik ik toch haast nooit als backup toestel,
                    maar veeleer op dagen dat ik geen zin heb om een DSLR mee te sleuren, maar toch hoop
                    iets interessants tegen te komen). Voor backup gebruik ik altijd mijn 350D...

Comment

Working...
                    X