Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MKII vs. Canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Ik vind het jammer dat men de 7D steeds met de 5DII vergelijkt.
    En waarmee moet de 7D dan worden vergeleken ?

Ik heb vandaag ook een 5D (de eerste) en denk ook af en toe na over een opvolger. Maar op image-resources hebben ze de beelden van de 5D verwijderd . Dus daar kan je ze niet meer vergelijken.
    Alle oude fotos staan onder discontinued...

Detailed review of Canon EOS-5D, with actual sample images, and a detailed data sheet.

Ik heb zelf de 5D en 5DII vergeleken in RAW. En de 5DII is met 21 MP vergelijkbaar met de 5D op 12 MP voor hoge ISO.
    Eventueel wat beter maar de echte ISO is op de 5DII lager dan op de 5D.
    De jpg ruisreductie kan op de 5DII en op de 7D wel hoog ingesteld worden. Wat volgens de toepassing een beter resultaat kan opleveren.
    Zelf ga ik altijd voor maximum detail en nooit voor minimum ruis.
    Last edited by Jan_10D; 10 oktober 2009, 22:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      En waarmee moet de 7D dan worden vergeleken ?

Alle oude fotos staan onder discontinued...

Detailed review of Canon EOS-5D, with actual sample images, and a detailed data sheet.

Ik heb zelf de 5D en 5DII vergeleken in RAW. En de 5DII is met 21 MP vergelijkbaar met de 5D op 12 MP voor hoge ISO.
      Eventueel wat beter maar de echte ISO is op de 5DII lager dan op de 5D.
      De jpg ruisreductie kan op de 5DII en op de 7D wel hoog ingesteld worden. Wat volgens de toepassing een beter resultaat kan opleveren.
      Zelf ga ik altijd voor maximum detail en nooit voor minimum ruis.
      Bedankt.
      En ja in mijn geval moet de 7D met de oude 5D worden vergeleken hé
      Nu heb ze eens bekeken en amai die oude 5D heeft echt wel beeldkwaliteit.
      Ben zelfs niet meer helemaal overtuigd dat de 5DII zoveel beter is. Ik heb wel de beelden niet geresized dus de meer scherpte en detail die je lijkt te zien in de 5D beelden kunnen wel voor een stuk komen door de lagere resolutie.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennec Bekijk bericht
        Liever dat je foto direct goed is dan dat je achteraf honderden foto's moet gaan corrigeren hé 8-). Zo kan je ook zeggen, waarom een tele kopen, achteraf crop je toch wat je wil? Onzin dus.
        Een opname uit een DSLR, of het nu RAW is of JPG is nimmer meteen optimaal.
        Of je neemt genoegen met de kwaliteit OOC, je gooit dan een hoop weg.

Onzin dus.

Comment

Bedankt.
          En ja in mijn geval moet de 7D met de oude 5D worden vergeleken hé
          Nu heb ze eens bekeken en amai die oude 5D heeft echt wel beeldkwaliteit.
          Ben zelfs niet meer helemaal overtuigd dat de 5DII zoveel beter is. Ik heb wel de beelden niet geresized dus de meer scherpte en detail die je lijkt te zien in de 5D beelden kunnen wel voor een stuk komen door de lagere resolutie.
          Waarom zou de 5DII beter zijn dan de 5D ?
          Beide hebben een Canon FF sensor met gelijke afmetingen.
          De 5D heeft een zwakker AA filter zodat de scherpte hoger is dan van de 5DII.
          Maar de detail weergave van de 21 MP 5DII is en blijft telkens opnieuw heel indrukwekkend.

In dit oude 5DII review vind je de 12 MP 5D naast de 21 MP 5DII en 15 MP 50D. Toch nog een heel groot verschil tussen FF en APS.

Is the Canon EOS 5D Mark II right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Dit is het 7D review in opbouw. De 5DII staat nu naast de 50D en de 7D.

Is the Canon EOS 7D right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Zoals verwacht is de 7D ISO 1600 ongeveer gelijk aan de 5DII ISO 3200.
          Last edited by Jan_10D; 11 oktober 2009, 13:52.

Comment

Ook dit is 7D.

Van forum op dpreview,
            MP en crop factor voordeel van de 7D tegenover 5DII

Comment

Is het juist dat je op Mar2 én EOS7 maar max 12 minuten in hoogste resolutie op kan nemen? Why the fuck? Wou er live shows mee gaan filmen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doriangray Bekijk bericht
                Is het juist dat je op Mar2 én EOS7 maar max 12 minuten in hoogste resolutie op kan nemen? Why the fuck? Wou er live shows mee gaan filmen...
                Ja dat klopt, toch voor de 7D ! (5D weet ik niet juist)

Dit komt uit de handleiding van de 7D ;

"Nadat U bent begonnen met het opnemen van een film, wordt de filmopname automatisch gestopt als de bestandsgrootte 4 GB bereikt of als de filmtijd 29 min en 59 sec bereikt. Als U weer wilt beginnen met opnemen, drukt U de start/stop opnieuw in, er wordt dan een nieuw filmbestand gemaakt."

De bestandsgrootte van 4GB wordt bereikt na 12 min filmen op hoogste resolutie.

grts
                Sieg

ps. een dslr is nog altijd geen filmcamera.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

4 GB max komt omdat er nog altijd wordt gewerkt met het verouderde FAT-systeem...

Jakke
                  Canon en glas
                  www.jakke16.be

Comment

De 30 min. grens heeft auteursrechtelijke redenen.

Als een "filmcamera" langer dan 30min. aan een stuk kan opnemen, moeten er extra auteursrechten op de aankoop van het toestel betaald worden, omdat het dan beschouwd wordt als een echte filmcamera.
                    Aangezien de EOS 5D MkII eigenlijk een fototoestel is en al genoeg kost absoluut gezien, is het logisch dat Canon er voor gekozen heeft om deze auteursrechten niet te laten betalen op het toestel en de filmtijd tot 30min. te beperken (als het FAT32 filesysteem niet eerder tegen de 4GB filegrootte grens stuit).
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

Comment

En het grappige van de zaak is dat een bestand van 30 min voor een PRO heel weinig gebruikt wordt. Het is enkel nonkel film die 2 uur op een trouwfeest uit dezelfde hoek gaat staan filmen

Comment

Even een hele andere vraag, maar toch wel ontopic..

Ik heb nu dus een 5D MKII en een 40D.. Het kwaliteitsverschil is heel erg groot.
                        Nu wil ik dus de 40D wegdoen en een 2e camera hebben (voor bruiloften die ik samen met mijn partner fotografeer).

Als ik geld zat zou hebben, zou ik voor de 5D MKII gaan weer, maar ik ben dus zwaar aan het twijfelen...
                        Is de 7D een aardige 2e camera naast de 5D en is ie qua beeldkwaliteit veel beter dan de 40D?
                        De 5D heeft namelijk een veel groter dynamisch bereik, waardoor de foto's gewoon veel mooier zijn in diverse (slechte) lichtsituaties.

Het gaat me dan puur om te beeldkwaliteit. Al die extraatjes van de 7D (bps, flitsen, autofocus, metering, etc) vind ik wel heel dope, maar wil dan wel weten of ik een groot verschil tussen mijn foto's zal zien qua beeldkwaliteit.

Thanks!
                        once a prof, always a prof
                        Dus:
                        - http://www.gallery.zoom.nl/prof
                        - http://www.pp2g.com/members/prof.aspx

Sony F828|Canon20D+D60|Tamron 28-75/2.8+70-300/4-5.6|Sigma 18-50/3.5-5.6|580EX

Comment

puur beeldkwaliteit -----> 5DmkII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prof Bekijk bericht
                            Als ik geld zat zou hebben, zou ik voor de 5D MKII gaan weer, maar ik ben dus zwaar aan het twijfelen...
                            Is de 7D een aardige 2e camera naast de 5D en is ie qua beeldkwaliteit veel beter dan de 40D?
                            De 5D heeft namelijk een veel groter dynamisch bereik, waardoor de foto's gewoon veel mooier zijn in diverse (slechte) lichtsituaties.

Thanks!
                            Als je tevreden bent over de 5DII, waarom zou je dan een 7D kopen.
                            De uitwisselbaarheid van 2 dezelfde toestellen, de lenzen, en vooral van het resultaat, ook tijdens nabewerking, is voldoende om het prijsverschil te verantwoorden.

Overweeg ook een tweedehands 5DII.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prof Bekijk bericht
                              Even een hele andere vraag, maar toch wel ontopic..

Ik heb nu dus een 5D MKII en een 40D.. Het kwaliteitsverschil is heel erg groot.
                              Nu wil ik dus de 40D wegdoen en een 2e camera hebben (voor bruiloften die ik samen met mijn partner fotografeer).

Het gaat me dan puur om te beeldkwaliteit. Al die extraatjes van de 7D (bps, flitsen, autofocus, metering, etc) vind ik wel heel dope, maar wil dan wel weten of ik een groot verschil tussen mijn foto's zal zien qua beeldkwaliteit.

Thanks!
                              Ik heb momenteel de 5D2/7D.
                              Je zal niet veel verschil in beeldkwaliteit zien tussen de 40D en de 7D volgens mij. 50D (had ik ook een tijdje) en 7D miniem verschil in beeldkwaliteit, de focus vd 7D is wel (heel) wat beter. toch ook niet onbelangrijk, het kan je meer gekukte foto"s opleveren.

Comment

Working...
                              X