Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MKII vs. Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Wees gerust, als je denkt dat de 7D de beeldkwaliteit haalt van een 1D3, no way, het is geen slechte camera daar niet van maar hij komt zeker niet op gelijke hoogte op vlak van beeldkwaliteit
    Ja ik heb het nog even vergeleken en inderdaad de 1D is beter van kwaliteit.

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

      Voor macro zijn de 8 % meer pixels van de 5DII geen voordeel tegenover de APS sensor van de 7D.

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
      Als beginner schafte ik december 2008 een eos 5D Mark I aan, en heb nu 8200 kliks waarbij ik dikwijls me stoor aan de trage AF,zelfs op statief bij portretten gebruik ik het bovenste AF punt (70-200 f2,8 L reeks) en zit die AF punt (dikwijls) ernaast.
      AFvan 5D en 5DII is gelijk slecht. Dank u, Canon.

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
      Intussen bij "het Konijn" geïnformeerd, 7d zou tov een 5d moeten inboeten op de kleuren. Gezien er volgens hen nog steeds een verschil is tussen een APS en FF sensor qua kleuropname.

      Misschien kunnen de 7D bezitters hier me beter over informeren, en kijk uit naar hun reacties.

      mvg
      Dezelfde CMOS sensor van dezelfde producent, Dezelfde DIGIC processor. En andere kleuren ?
      Dat gelooft iedereen.
      Alles is goed om een duurder toestel te kunnen verkopen.
      Of het kan ook dat de automatische witbalans van de 7D wel goed werkt. Dat zou inderdaad andere kleuren opleveren.

      De 5DII heeft een 21 MP FF sensor.
      De 7D heeft een stuk van een 46 MP FF sensor.

      De beeldkwaliteit van de 5DII en van de 7D wordt alleen door het verschil in pixelgrootte bepaald.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        De beeldkwaliteit van de 5DII en van de 7D wordt alleen door het verschil in pixelgrootte bepaald.
        In de winkel vertelde ze me dat de 5Dmk2 een stop voordeel heeft tov de 7D.

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
          Als we op snelheid afgaan is de 7D in het voordeel.
          een 7D maakt 8 beelden van 18Mpixels dus 144Mpixels/seconde.
          Een 5D maakt 4 beelden van 21 dus 84 Mpixels/seconde
          Een 1DmkIII maakt 10 beelden van 10Mpixel per seconde (100Mpixels/sec).
          Welk snelheids voordeel heeft de 7D? Dat die sneller bitjes kan doorpompen? Maar blijven 'maar' 8 fotootjes per seconden en geen 10. Ik kan foto's belijken en geen bits
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
            Zou ik toch niet doen. Toen de 1D3 uitkwam waren er problemen met het focus systeem. De vele sensoren voor scherpstelling kwamen in elkaar regelgebied waardoor er fouten waren. Wat overkill zeg maar. Omdat deze laaatste ook maar 10Mpixels heeft op een crop van 1.3 weliswaar valt de beeldkwaliteit tov een 7D en een 5D-MARK2 tegen. HIER kan je testbeelden van deze drie vergelijken.

            Als we op snelheid afgaan is de 7D in het voordeel.
            een 7D maakt 8 beelden van 18Mpixels dus 144Mpixels/seconde.
            Een 5D maakt 4 beelden van 21 dus 84 Mpixels/seconde
            Een 1DmkIII maakt 10 beelden van 10Mpixel per seconde (100Mpixels/sec).

            Voor beeldkwaliteit de 5D omwille van de digic 4 en full-frame sensor van 21Mpixels

            Maar een 7D heeft er twee van, is 18 mpixels. En is wat beeldkwaliteit betreft wel voor op de 1DmkIII.

            Ik zou een 7D een kleine 1D durven noemen omwille van de snelheid en robuustheid.
            Praat je hier over je persoonlijke ervaring met 1D mark III ?

            Sommige toestellen hebben problemen gehad met autofocus (volgens bronnen op het grote internet).
            Ik moet nog steeds de eerste "eigenaar" van het toestel horen klagen over autofocus.

            Voordeel van 7D tov 1D mark III is pure resolutie, beter scherm, video enzovoort maar qua beeldkwaliteit
            (dynamisch bereik, hoge iso, DOF) blijft 1.3 crop van 1D superieur aan om het even welke 1.6 crop.

            Ik vind zelfs als ik in raw beelden vergelijk (die ik heb gemaakt) tussen 1D mark III, 5D mark II en 7D, dat
            de beelden van 1D telkens de betere zijn op alle vlak behalve dan resolutie uiteraard.

            Ik vind alleen dat je uit eigen ervaring dient te spreken als je iemand raad geeft en niet op basis van wat
            er in belgische en internationale forums wordt geschreven, meestal door mensen die toestellen niet bezitten
            of niet kennen.

            Er zijn er hier al genoeg op bd die om het even wat verkondigen over om het even welk toestel zonder dat te
            bezitten of zelfs alvorens het toestel is gelanceerd.
            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

            Comment


            • #21
              Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

              Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
              Praat je hier over je persoonlijke ervaring met 1D mark III ?

              Sommige toestellen hebben problemen gehad met autofocus (volgens bronnen op het grote internet).
              Ik moet nog steeds de eerste "eigenaar" van het toestel horen klagen over autofocus.

              Voordeel van 7D tov 1D mark III is pure resolutie, beter scherm, video enzovoort maar qua beeldkwaliteit
              (dynamisch bereik, hoge iso, DOF) blijft 1.3 crop van 1D superieur aan om het even welke 1.6 crop.

              Ik vind zelfs als ik in raw beelden vergelijk (die ik heb gemaakt) tussen 1D mark III, 5D mark II en 7D, dat
              de beelden van 1D telkens de betere zijn op alle vlak behalve dan resolutie uiteraard.

              Ik vind alleen dat je uit eigen ervaring dient te spreken als je iemand raad geeft en niet op basis van wat
              er in belgische en internationale forums wordt geschreven, meestal door mensen die toestellen niet bezitten
              of niet kennen.

              Er zijn er hier al genoeg op bd die om het even wat verkondigen over om het even welk toestel zonder dat te
              bezitten of zelfs alvorens het toestel is gelanceerd.


              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
              Ja ik heb het nog even vergeleken en inderdaad de 1D is beter van kwaliteit.
              Ik heb mijn kritiek over de 1DmkIII herbekenen hoor. Het zou pas over de top zijn mocht een toestel van 1600 Euro er eentje van 6500 Euro in halen wat de kwaliteit betreft.

              Comment


              • #22
                Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                Er zijn er hier al genoeg op bd die om het even wat verkondigen over om het even welk toestel zonder dat te
                bezitten of zelfs alvorens het toestel is gelanceerd.
                Dit is absoluut waar !

                Ook lijkt het tegenwoordig wel een trend te zijn om elk nieuw uitgebracht model af te kraken zonder dat het eerst deftig getest wordt en nadien blijkt het dan toch een deftig toestel te zijn (zie topics i.v.m 5D mkII, 50D, nu 7D, enz...)

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Dit is absoluut waar !

                  Ook lijkt het tegenwoordig wel een trend te zijn om elk nieuw uitgebracht model af te kraken zonder dat het eerst deftig getest wordt en nadien blijkt het dan toch een deftig toestel te zijn (zie topics i.v.m 5D mkII, 50D, nu 7D, enz...)

                  grts
                  Sieg
                  De zwarte beeld punten in de fotos van de 5DII was een collectieve illusie.
                  Wees tevreden dat iedereen een idee kan weergeven.
                  Anders had de 5DII nu nog steeds zwarte punt fouten en geen manuele video instelling.
                  En was de AF van de 1DIII nog altijd zoals nieuw.

                  Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                  In de winkel vertelde ze me dat de 5Dmk2 een stop voordeel heeft tov de 7D.
                  Dit is wat ik vanaf dag 1 heb gezegd.

                  De lichtgevoeligheid van de 7D sensor is zelfs relatief hoger dan van de 5DII sensor en ongeveer gelijk aan de lichtgevoeligheid van de 6MP 10D sensor en de 12 MP 450D sensor. Toch telkens weer een stap beter.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                    Ik volg met argusogen deze discussie omdat ook ik twijfel tussen de 5D MKII en de 7D.

                    Heeft er al iemand het verschil mogen ervaren tussen de relatieve grootte van het beeld gepresenteerd in de viewfinder van de 5d in vergelijking met de 7d.

                    Deze van de 5D is nog altijd relatief 12% groter dan de 7D en 22% groter dan de 50D.

                    Wie heeft hier ervaring mee??
                    Mvg, Tin_tin
                    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                      waarom geen tweedehandse 1D mark III ?
                      Als ik moest kiezen tussen 7D 5D2 of 1D3 (tweedhands weliswaar), koos ik voor jouw aangehaalde toepassingen altijd de 1D3

                      Succes met keuze
                      Ik voeg me hieraan toe, ik neem liever een 1D mk3 ipv een 5D ( ff is niet handig voor mij heb toch wel wat mm nodig ) en de 7D zal nooit aan een 1D mkIII kunnen tippen zowel qua prestaties als bouw als ...
                      PLus je blijft middenin een crop of FF door de 1.3x
                      Maar ik zal met plezier de reviews lezen van de 7D ( die van de 5D mkII ken ik al, maar zoals al vermeld zou ik niet op FF willen gaan )
                      Nog eventjes wachten tot de 1D mkV uitkomt ( 4 was een ongeluksgetal bij de jappen en chineeskes neen ? ) en dan een 1D mkIII aanschaffen
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                        Ik vind het raar dat de DOF nog niet is aangeraakt.
                        Het is toch de beperktere DOF die nou net hét verschil maakt in de beelden tussen APS-C en FF?
                        Daarvoor zou ik persoonlijk voor FF kiezen (en die dag komt nog wel )
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Ach wat zijn nou kleuren bij digitaal?
                          Iets wat je met een paar muisklikken kan veranderen.

                          Softwaar meneertje......:
                          Liever dat je foto direct goed is dan dat je achteraf honderden foto's moet gaan corrigeren hé 8-). Zo kan je ook zeggen, waarom een tele kopen, achteraf crop je toch wat je wil? Onzin dus.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                            Ik vind het raar dat de DOF nog niet is aangeraakt.
                            Het is toch de beperktere DOF die nou net hét verschil maakt in de beelden tussen APS-C en FF?
                            Daarvoor zou ik persoonlijk voor FF kiezen (en die dag komt nog wel )
                            DOF is relatief.

                            Ik heb nu een EF 70-200 f4 op de 5DII.
                            Een EF 45-125 f2,8 zou exact dezelfde DOF opleveren op een 7D.
                            Bovendien zou er dan geen ISO voordeel zijn voor de 5DII.

                            Alleen bestaat deze EF 45-125 f2,8 lens niet. Of toch niet bij f2,8.

                            En wanneer de 50 1,2 of de 85 1,2 of de 70-200 f2,8 op een 5DII worden gezet dan is er ook geen 7D alternatief.

                            Merk op dat een kleinere DOF zowel een voordeel als een nadeel kan zijn.

                            De perfecte oplossing is dus een 5DII en een 7D.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sennec Bekijk bericht
                              Liever dat je foto direct goed is dan dat je achteraf honderden foto's moet gaan corrigeren hé 8-). Zo kan je ook zeggen, waarom een tele kopen, achteraf crop je toch wat je wil? Onzin dus.
                              Inderdaad, hoe beter de bron, hoe beter het eindresultaat. Sommigen vergeten dat wel eens.
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 5D MKII vs. Canon 7D

                                Ik vind het jammer dat men de 7D steeds met de 5DII vergelijkt. Ik heb vandaag ook een 5D (de eerste) en denk ook af en toe na over een opvolger. Maar op image-resources hebben ze de beelden van de 5D verwijderd . Dus daar kan je ze niet meer vergelijken.

                                In mijn geval neem ik 80% dansfoto's. Dus wat is nodig.

                                Snelle AF (7D kan wel eens beter zijn de oudere 5D en zelfs de 5DII).
                                Hoge ISO prestaties (Hier is het duidelijk 5DII is de beste, tussen 7D en 5D niet duidelijk).

                                Bij dans kan je ook niet scherpstellen en herkadreren. Dus op 5D (en 5DII) is dat dan het middelste scherpstelpunt gebruiken op de buiken van de dansers. Met de 7D zou het kunnen dat je de bovenste zone-AF kunt gebruiken.

                                Voordeel 7D is DOF voor die foto's waar meer dan 1 danser op staan.
                                Last edited by FotoDirk; 10 oktober 2009, 17:08.
                                Tot sluitertijd, Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X