Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginners fototoestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginners fototoestellen

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    De verschillen zijn:
    Iets groter scherm
    Spotmeting
    12 MP
    Een stukje antislip plastiek op de body

Qua lensmogelijkheden zijn deze camera's identiek, ALLE oude en nieuwere EF en EFs lenzen werken op beide body's

Over de Nikon 3000 : over het aantal AF punten moet je je als beginner niet druk maken, dat speelt geen rol en is geen keuzecriterium.
    Deze camera beschikt over een wat ouder type sensor en is daarom slechts beperkt aan te bevelen, moest het een Nikon worden dan zou ik even doorsparen en een duurdere kopen, dan heb je ook wat.
    De betere objectieven zijn inderdaad aan de prijs en met oudere objectieven heb je geen AF met de D3000.
    Ok Nikon is dan toch al uitgesloten

Dan blijft het nu een keuze tussen een 1000D of 450D..

In die lenzen, ik heb begrepen dat een niet IS-lens geen snelle opnamen kan maken, bvb een trein die voorbijraast zal ik wss niet scherp kunnen trekken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk bericht
      maar die lenzen zijn dan weer onmetelijk duur(of is er een ander soort lenzen buiten de nikon's die erop passen?)
      Er zijn diverse fabrikanten die redelijk geprijsde objectieven op de markt brengen voor de grote merken, zoals Sigma , Tamron . Tokina en nog een paar , in iedere gewenste prijsklasse, dus ook voor Nikon.

Welkom in de wondere wereld der foto-apparatuur.....

PS
      Een beginner maakt zich druk over apparatuur.
      Een prof maakt zich druk over geld.
      Een gevorderde/liefhebber maakt zich druk over het licht.

Comment

In die lenzen, ik heb begrepen dat een niet IS-lens geen snelle opnamen kan maken, bvb een trein die voorbijraast zal ik wss niet scherp kunnen trekken?
        Een beginner kan meer vragen dan een oude rot kan beantwoorden.....

Nee, dat heb je verkeerd begrepen.
        IS gaat alleen je eigen bewegingen tegen, voor bewegende onderwerpen heb je allereerst een korte sluitertijd nodig.

Nu stop ik, je moet ook wat aan zelfstudie gaan doen...

Comment

Een beginner kan meer vragen dan een oude rot kan beantwoorden.....

Nee, dat heb je verkeerd begrepen.
          IS gaat alleen je eigen bewegingen tegen, voor bewegende onderwerpen heb je allereerst een korte sluitertijd nodig.

Nu stop ik, je moet ook wat aan zelfstudie gaan doen...
          Ja dat snap ik best ben ik ondertussen ook aan het doen hoor , maar mijn laatste vraag die me rest is: Is een IS-lens geen overbodige luxe of kan ik makelijk zonder?

Comment

Ja dat snap ik best ben ik ondertussen ook aan het doen hoor , maar mijn laatste vraag die me rest is: Is een IS-lens geen overbodige luxe of kan ik makelijk zonder?
            Laatste antwoord vandaag:
            IS kan van pas komen, maar controle over de camera en de diverse parameters is belangrijker, heeft prioriteit.
            Als het over de Canon kitlens gaat: neem de IS versie, die is optisch gewoon beter.

Comment

Laatste antwoord vandaag:
              IS kan van pas komen, maar controle over de camera en de diverse parameters is belangrijker, heeft prioriteit.
              Als het over de Canon kitlens gaat: neem de IS versie, die is optisch gewoon beter.
              Ok hartelijk bedankt voor de info !!! Scheelt maar een €20 tussen de non IS en IS versie dus is wel de moeite
              Nog eens bedankt voor alle info!!

Comment

^Je hebt ze voor minder ook he Je hebt al een 450D met canon 18-55 voor 520 excl verzending...

EDIT/: A35: Welke nikon raad je dan aan

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...8-55mm_is.html
                Voor een beginner raad ik elke goedkope slr aan, met kitlens & al. Ik ben "indertijd" begonnen ("begonnen") met een D70 en de bijgeleverde kitlens. Wat een toestel (was dat toen) !

Comment

DE ideale beginnersset bij uitstek:
                  Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS = € 633,37 (Konijnenberg)
                  of bij een iets groter budget:
                  Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS = € 735,10 (Konijnenberg)
                  Een derde mogelijkheid is een 40D tweedehands met kitlens.
                  Zelfs voor een beginner zou ik de derde oplossing het meest aanraden, maar alles hangt af van je budget natuurlijk.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Beste Tomskii,

Ik heb gekozen voor een EOS 450D met 18-200mm IS lens omwille van het feit dat ik daarna kan zien wat ik het liefste doe (natuur, portret, macro, enz..) Deze lens is niet de snelste en ook niet de beste maar een all-rounder en heeft het voordeel dat ik niet hoef te swappen tussen de 18-55 en 55-200.
                    Ik probeer nu vanalles uit om een beetje ervaring te krijgen en ik vind het zeer leuk om te zien dat het resultaat toch al beter is dan voordien. (hoop zaterdag op sd3 nog een boel bij te leren van de anciens....)

Gekocht bij Studio 73 in Geel met gratis slingbag, 8GB SDHC kaart en cleaning kit voor 889€. De goede service en vriendelijke assistentie kreeg ik er ook gratis bij.

Ben nu aan het sparen voor een groothoek...het glas is duurder dan de plastic

Amuseer U...
                    Snucky
                    EOS 450D,EF-S 18-200mm IS, EF 50mm F:1.8 MkII, 430 EXII, Velbon CX660, MacBook Pro 17",Lowepro350+ Veel vragen....

Comment

OK bedankt voor de hulp iedereen, ik had ondertussen een probleempje met laptopscherm en heb dit dus zelf gemaakt (nieuw scherm er zelf ingestoken) met als gevolg dat ik €90 kwijt ben... maar ik denk dat de 1000D+ IS LENS 15-88 mijn keuze word

Mvg, Tom

Comment

Nog even opnieuw vragen is de Image Stabilizer een must of heb ik het niet direct nodig?

Comment

Zoals telekees ook al schreef is de lens met IS van een betere kwaliteit dan de versie zonder. (die lens zou scherper zijn dan de non IS versie)
                          IS heeft als voordeel dat bij lagere sluitertijden de trillingen van uw toestel opgevangen worden en je daardoor een gelukte foto hebt waar je anders een foto hebt die je weg moet gooien.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Nog even opnieuw vragen is de Image Stabilizer een must of heb ik het niet direct nodig?
                            In het algemeen heb je het niet nodig (als je de technische dingen doorhebt) , maar soms kan het van pas komen.
                            Bij een moderne nieuwe camera zou ik het er zeker bijnemen, je krijgt het in de schoot geworpen, ertegen is er niets, want het kan ook uit.

Comment

In het algemeen heb je het niet nodig (als je de technische dingen doorhebt) , maar soms kan het van pas komen.
                              Bij een moderne nieuwe camera zou ik het er zeker bijnemen, je krijgt het in de schoot geworpen, ertegen is er niets, want het kan ook uit.
                              Ok, tegen kerstmis koop ik dan de 1000D en apart daarbij de 18-55mm IS lens

Weten jullie trouwens wat de leveringstermijn is als ze het product niet hebben bij fotokonijnenberg? (zij wisten het niet te zeggen via email)

Comment

De 1000D bestaat ook in kit met de 18-55 met IS hoor... die is goedkoper dan ze beide apart te kopen.

Comment

Working...
                                X