Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goeie compact

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goeie compact

Hallo,

Ik heb sinds ongeveer een jaar een 400D waar ik enorm tevreden van ben (al zijn er momenten dat ik liever minder ruis had op hoge ISO).

Ik ben hierdoor echter de hoge kwaliteit van de getrokken foto's gewoon geworden.
    Het grootste nadel is echter, dat het steeds een sleurwerk is.

Daarom ben ik op zoek naar een goeie compact.
    De prijs speelt een niet te grote rol.
    Ik had hem graag snel gehad.
    pluspunten zijn:
    - externe flitser mogelijk
    - snelheid
    - (eventueel) RAW
    - stevig in de hand

Ik heb op het internet de canon G10 / G11 gezien.
    Ik heb echter ook van de RAW-indeleing van de G11 gelezen dat die nog niet compatibel zou zijn met LR 2.5.

Eén van de redenen is om in het sportpaleis foto's te mgen trekken

alvast bedankt

Nick
    Canon 400D & 40D - Sigma 50mm f1.4 HSM - Canon 18-55mm f3.5-5.6 IS - Tamron 28-75mm f2.8 - Sigma 70-200mm F2.8 I - Tokina 11-16mm f2.8 - Canon Speedlite 430exII

Re: goeie compact

ik heb net dezelfde stap gezet, ben nl ook van een 400d naar een g11 gegaan, heb hem een uur geleden opgehaald, nu alleen opladen en het testen kan beginnen.
    Het is allesinds een fijn ding, en niet zo lomp om mee te sleuren.
    heb er veel tests van gelezen al, en was toch wel overtuigd, nu de praktijk nog.

groeten
    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
    500px site: https://500px.com/crazy_b

Comment

Ik blijf de LX3 van Panasonic een fantastisch toestel vinden, al heeft het voor jouw noden
      misschien iets te weinig zoom. Zo'n 2.5 X. Daarnaast moet me nog iets van het hart.
      Fotografen zijn toch wel zeurders als het aan komt van het meenemen van materiaal. Ik
      heb verschillende vrienden die muziek spelen. Je hoort deze mensen nooit klagen dat ze
      dit en dat moeten meeslepen. Zo ken ik ook verscheidene mensen die sport doen. Ook hen
      hoor je nooit klagen dat ze extra training, broekjes, shirts, schoenen en wat meer moeten
      meeslepen. Maar voor fotografen is het al te veel als ze een valiesje moeten meenemen en
      willen dan meteen iets wat ze bij wijze van spreken achter hun oor kunnen steken, en dat
      ook nog eens foto's van topkwaliteit dienen te leveren. Tsja.
      Dit moest ik even kwijt. In ieder geval veel plezier met je speurtocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Daarnaast moet me nog iets van het hart.
        Fotografen zijn toch wel zeurders als het aan komt van het meenemen van materiaal. Ik
        heb verschillende vrienden die muziek spelen. Je hoort deze mensen nooit klagen dat ze
        dit en dat moeten meeslepen. Zo ken ik ook verscheidene mensen die sport doen. Ook hen
        hoor je nooit klagen dat ze extra training, broekjes, shirts, schoenen en wat meer moeten
        meeslepen. Maar voor fotografen is het al te veel als ze een valiesje moeten meenemen en
        willen dan meteen iets wat ze bij wijze van spreken achter hun oor kunnen steken, en dat
        ook nog eens foto's van topkwaliteit dienen te leveren. Tsja.
        Ik snap je volledig.
        Ik heb er meestal ook geen problemen mee met mijn tas overal mee te nemen, maar ik sta in voor de foto's op de fuiven van de studentenclub en heb bovendien de kassa mee te sleuren. Zo 2 rugzakken is me net wat te veel, maar ondertussen is iedereen de kwaliteit van de foto's al gewoon geworden en dus heb ik niet veel keuze.

oja en bedankt voor de tip. Zal de LX3 eens bekijken.
        Canon 400D & 40D - Sigma 50mm f1.4 HSM - Canon 18-55mm f3.5-5.6 IS - Tamron 28-75mm f2.8 - Sigma 70-200mm F2.8 I - Tokina 11-16mm f2.8 - Canon Speedlite 430exII

Comment

ah se de Nick. Ik zie da ge uwe weg tot bij BelgiumDigital ook al gevonden hebt

qua compactjes met superkwaliteit zit je bij toestellen als de G11 en de LX3 zeker niet slecht, al ga je toch wel wat moeten inboeten tov van je 400D.

iets dat misschien ook wel de moeite om te bekijken is zijn toestellen zoals de Panasonic GF1 of de olympus EP-1. Dit zijn micro 4/3 toestellen met DSLR kwaliteiten, maar werken zonder spiegel.
          Ze zijn dus een pak compacter als de gemiddelde DSLR maar leveren echter topkwaliteit af. Een nadeel is wel dat ze ook een pak duurder dan compact toestellen zijn en de lenzen zijn ook niet bepaald goedkoop

momenteel ben ik ook wel een beetje aan het kwijlen op de panasonic GF1+20mm f1.7 pancake lens. Gewoon voor compacte reisgezel met toch kwaliteit
          5DmkIII en wat glas

Comment

heb idd ook gedacht een een micro 4/3

maar daar mag je het sportpaleis evengoed niet mee binnen.
            Ze worden nog steeds 'herkend' als een reflex door de mannen aan de inkom.

en wat het kwalitietsverlies betreft. Ben ik bereid een stukje voor in te boeten tot ik als fotograaf zelf zo'n evenementen binnen geraak (wat dus nog niet voor morgen is)

Comment

Working...
            X