Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginners fototoestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginners fototoestellen

Dag iedereen,

Ik ben hier sinds vandaag nieuw, ik fotografeer soms al met de Canon 350D van mijn opa, maar ik zou nu toch zelf eens willen beginnen. Maar dan komt de keuze van het beginnersfototoestel. Ik heb al de Canon 1000D en de Canon 450D gezien, maar nu rest me de vraag: is de Canon 450D zoveel beter voor zijn meerprijs? En welke lens kan ik best als beginner pakken (18-55mm??) Verder mogen jullie zelf ook nog een paar ideetjes geven. En misschien ook een shop (mag in NL zijn) die een goede service heeft en bij de goedkopere zit

Mvg, Tom

Re: Beginners fototoestellen

Oh ja heb de zoekfunctie al ontdekt maar het geeft me geen uitsluiting

Comment

ik kan je ook zeggen dat je nu nog niet naar al die dure lenzen enzo moet kijken want je hebt er niks aan als je nog geen ervaring in fotografie hebt dus kun j e inderdaad beter beginnen met een 18-55mm lensje.

nog een tip om te beginnen kan je best de basisbegrippen in zake fotografie eens opzoeken op internet. (heb het ook zo gedaan)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDLPhotography Bekijk bericht
        ik kan je ook zeggen dat je nu nog niet naar al die dure lenzen enzo moet kijken want je hebt er niks aan als je nog geen ervaring in fotografie hebt dus kun j e inderdaad beter beginnen met een 18-55mm lensje.

nog een tip om te beginnen kan je best de basisbegrippen in zake fotografie eens opzoeken op internet. (heb het ook zo gedaan)
        Die ken ik een beetje, zoals
        diafragma (hoeveel lichtinval mogelijk met een lens dacht ik )
        sluitertijd
        belichting
        beweging
        scherptediepte

Nu heb ik hier wel al gelezen dat veel mensen voor de 450D gaan vanwille dat hij een stuk beter is voor de €100 dat je ervoor bijbetaald t.o.v. de 1000D Is dit echt zo en waarom juist?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk bericht

Nu heb ik hier wel al gelezen dat veel mensen voor de 450D gaan vanwille dat hij een stuk beter is voor de €100 dat je ervoor bijbetaald t.o.v. de 1000D Is dit echt zo en waarom juist?
          De 450D heeft een paar dingetjes meer dan de 1000 , veel beter is tie niet.
          Heb je de meerprijs er voor over > 450D , heb je een heel krap budget, dat heb je iets meer financiele ruimte met een 1000D

Veel meer valt daar niet over te zeggen.

Comment

Behalve 1 ding : als je de kitlens neemt : zorgt dat je die met IS neemt (bij de 1000D zit soms die zonder IS). Op die brandpuntsafstand is stabilisatie niet zo belangrijk, maar de versie met IS zou optisch beter zijn dan die zonder...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Behalve 1 ding : als je de kitlens neemt : zorgt dat je die met IS neemt (bij de 1000D zit soms die zonder IS). Op die brandpuntsafstand is stabilisatie niet zo belangrijk, maar de versie met IS zou optisch beter zijn dan die zonder...
              Had ik idd ook al zien staan ja alleen de 450D wordt met een IS lens verkocht.

@Telekees: Ik heb tevens ook geen zin natuurlijk om één jaar later een nieuwe te moeten kopen ofzo dus, mss is in dat geval de 450D een betere keuze?

Mvg, Tom

Comment

[QUOTE=Tomskii;

@Telekees: Ik heb tevens ook geen zin natuurlijk om één jaar later een nieuwe te moeten kopen ofzo dus, mss is in dat geval de 450D een betere keuze?

Mvg, Tom[/QUOTE]

Denk ik toch niet, als je niet meer genoeg hebt aan een 1000D , heb je ook niet meer genoeg aan een 450D,, dan moet je meteen aan een XXD gaan denken.
                2e Hands 40D misschien?

Comment

Nu kbedoel, kun je met een 450D niet iets langer mee door als amateur, dan met een 1000D?

Comment

moeilijk nietwaar ?
                    wat is nu beter :
                    een 1000 d met een tamron 18/55 2.8 tamron voor 700 euro
                    of een 1000 d met kitlens + de 50mm/1.8 voor 530 euro
                    of een 450 d met een canon 18/55 is voor 600 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
                      moeilijk nietwaar ?
                      wat is nu beter :
                      En er is ook nog NIKON !!!
                      Last edited by 35a; 4 oktober 2009, 21:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
                        moeilijk nietwaar ?
                        wat is nu beter :
                        ^Je hebt ze voor minder ook he Je hebt al een 450D met canon 18-55 voor 520 excl verzending...

EDIT/: A35: Welke nikon raad je dan aan

Last edited by Tomskii; 4 oktober 2009, 20:26.

Comment

Nu kbedoel, kun je met een 450D niet iets langer mee door als amateur, dan met een 1000D?
                          Nee, dat maakt IMO niks uit...voor velen is een 1000D reeds veel te moeilijk.
                          Maar als je bang daarvoor bent, koop dan een duurdere.

Ik ben geen beginner, maar als ik een goedkope (nieuwe) 2e body nodig had, zou het zeker een 1000D worden, daar kan je al heel veel mee als je weet wat je doet.
                          Last edited by Keeskanon; 4 oktober 2009, 20:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                            Nee, dat maakt IMO niks uit...voor velen is een 1000D reeds veel te moeilijk.
                            Maar als je bang daarvoor bent, koop dan een duurdere.

Ik ben geen beginner, maar als ik een goedkope (nieuwe) 2e body nodig had, zou het zeker een 1000D worden, daar kan je al heel veel mee als je weet wat je doet.
                            Wat zijn nu eigenlijk echt Dé verschillen tussen de 2 modellen, btw die lens die bij de 450D geleverd word, die kan dan ook op de 1000D gezet worden?

Btw is een nikon D3000 een beter model t.o.v. de 1000D van canon? Ik lees dat ze de Canon beter vinden qua minder ruis, maar de Nikon heft wel 11 AF punten... maar die lenzen zijn dan weer onmetelijk duur(of is er een ander soort lenzen buiten de nikon's die erop passen?)
                            Last edited by Tomskii; 4 oktober 2009, 20:43.

Comment

Wat zijn nu eigenlijk echt Dé verschillen tussen de 2 modellen, btw die lens die bij de 450D geleverd word, die kan dan ook op de 1000D gezet worden?

Btw is een nikon D3000 een beter model t.o.v. de 1000D van canon? Ik lees dat ze de Canon beter vinden qua minder ruis, maar de Nikon heft wel 11 AF punten... maar die lenzen zijn dan weer onmetelijk duur(of is er een ander soort lenzen buiten de nikon's die erop passen?)
                              De verschillen zijn:
                              Iets groter scherm
                              Spotmeting
                              12 MP
                              Een stukje antislip plastiek op de body

Qua lensmogelijkheden zijn deze camera's identiek, ALLE oude en nieuwere EF en EFs lenzen werken op beide body's

Over de Nikon 3000 : over het aantal AF punten moet je je als beginner niet druk maken, dat speelt geen rol en is geen keuzecriterium.
                              Deze camera beschikt over een wat ouder type sensor en is daarom slechts beperkt aan te bevelen, moest het een Nikon worden dan zou ik even doorsparen en een duurdere kopen, dan heb je ook wat.
                              De betere objectieven zijn inderdaad aan de prijs en met oudere objectieven heb je geen AF met de D3000.

Comment

Working...
                              X