Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: welke spiegelreflexcamera

    Oorspronkelijk geplaatst door Paulus4605 Bekijk bericht
    sorry bedoel de 50D
    ohhh...gelukkig ik schrok al, dacht dat je voor een Ni... had gekozen)(.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #32
      Re: welke spiegelreflexcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
      Ik moet bouk hierin bijtreden dat je best het fototoestel vastneemt om te zien hoe het in jouw handen aanvoelt.
      En als nu een 500D het beste aanvoelt, maar je hebt de mogelijkheden nodig van een 1D?????? De handchirurg misschien de oplossing......
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #33
        Re: welke spiegelreflexcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        En als nu een 500D het beste aanvoelt, maar je hebt de mogelijkheden nodig van een 1D?????? De handchirurg misschien de oplossing......
        kwestie van je prioriteiten kennen
        ik vind de opmerking over een camera kiezen die je lekker in de hand vindt liggen niet raar trouwens. Als je een camera niet fijn in de hand vindt liggen, dan moet je m gewoon niet kopen.
        Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat een grotere camera wel went of dat met kleinere camera ook zo is, weet ik niet.

        Comment


        • #34
          Re: welke spiegelreflexcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door Paulus4605 Bekijk bericht
          bedankt voor jullie informatie

          ik denk dat het de D50 gaat worden

          mvg

          Paul
          Hij past toch in uw handen he (grapje)

          Comment


          • #35
            Re: welke spiegelreflexcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            ohhh...gelukkig ik schrok al, dacht dat je voor een Ni... had gekozen)(.
            grt,bouk.

            da's schrikken
            het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

            Comment


            • #36
              Re: welke spiegelreflexcamera

              Sjeezes mensen!!! Blijf eens on topic!!! Het gaat over de keuze camera, niet over iedereen zijn mening over handen en mode...

              [on topic]
              Je keuzemogelijkheden liggen wel extreem ver van elkaar. Een 1000D is instap tot en met en 50D is al prosumer, dus echt een gigantische wereld van verschil (ook in de portemonnee). Daar tussenin ligt de 500D met een heel sterke positie!

              Hangt er ook van af hoe vaak je het toestel zal gebruiken en in welke categorieën je wilt blijven werken! De 50D kan niet werken met de vaak goedkopere EF-S lenzen en dus enkel met de dure EF lenzen. De 500D kan van beide werelden gebruik maken (en is stukken goedkoper). Bovendien is de fotokwaliteit van de 500D gelijk aan die van de 50D. De 50D heeft wel meer foto's per seconde, grotere buffere, extra instelwiel en nog paar extra knoppen en grote en dergelijke, maar voor natuurfotografie zal dit zeker niet HET verschil maken.

              Ik zou dus een 500D aanraden, misschien zelfs met grip. De grips van Hähnel (cameranu.nl) zijn goedkoop en hebben daarbij ook een IR sluiter.

              Comment


              • #37
                Re: welke spiegelreflexcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                De 50D kan niet werken met de vaak goedkopere EF-S lenzen en dus enkel met de dure EF lenzen. De 500D kan van beide werelden gebruik maken (en is stukken goedkoper). Bovendien is de fotokwaliteit van de 500D gelijk aan die van de 50D. De 50D heeft wel meer foto's per seconde, grotere buffere, extra instelwiel en nog paar extra knoppen en grote en dergelijke, maar voor natuurfotografie zal dit zeker niet HET verschil maken....
                Héla, héla, opgelet, hé!
                De 50D, weliswaar een semipro, is evengoed een cropcamera als de 500D en kan dus met zowel EF-S als EF-objectieven werken.
                Ik weet het, want buiten mijn twee EF-primes, zijn al mijn lenzen EF-S.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #38
                  Re: welke spiegelreflexcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Héla, héla, opgelet, hé!
                  De 50D, weliswaar een semipro, is evengoed een cropcamera als de 500D en kan dus met zowel EF-S als EF-objectieven werken.
                  Ik weet het, want buiten mijn twee EF-primes, zijn al mijn lenzen EF-S.
                  Ah, Mi Scusi ^^ Dan is het gewoon een kwestie van: wil je de meerprijs van de 50D tov de 500D betalen voor het extra instelwiel, knopjes en grotere buffer?

                  Comment


                  • #39
                    Re: welke spiegelreflexcamera

                    En over de zoeker praat niemand.
                    Of is die van de 1000D, 450D en 500D soms even groot EN helder als die van de 50D?
                    Ik dacht het niet.


                    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                    Comment


                    • #40
                      Re: welke spiegelreflexcamera

                      Ik vraag me af of daar het grote verschil zit, RF:


                      (links de 50D, rechts de 500D)
                      Ik vond de viewfinder, t.o.v. mijn oude 350D nou niet meteen (veel?) groter en helderder. Die van jouw 5D zal toch wel beter zijn, niet?
                      De 50D biedt echter wel andere voordelen, b.v. dat extra instelwiel, e.d. waar nogal licht overheen gegaan wordt. Maar als je wil filmen, ga dan voor de 500D.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #41
                        Re: welke spiegelreflexcamera

                        Komaan Les, bij de 350D is het precies alsof je door een sleutelgat moet kijken, bij de 50D kijk je door een venster als ik mij zo mag uitdrukken.
                        Neem ze nog eens allebei in de hand en kijk er eens door, je zult direct zien wat ik bedoel.
                        Ja, de 5D vind ik geweldig.


                        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                        Comment


                        • #42
                          Re: welke spiegelreflexcamera

                          Je hebt gelijk (), maar weet je dat dat me eigenlijk nooit echt opgevallen was?

                          Van de 50D apprecieer ik de snelheid, de trefzekerheid. Dat tweede wiel achteraan is een veel snellere oplossing om instellingen te wijzigen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment

                          Working...
                          X