Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke spiegelreflexcamera

    Beste

    ik ben opzoek naar een nieuwe spiegel reflexcamera en ik ben aan het twijfelen over de volgende modellen:

    canon EOS 450D
    canon EOS 500D
    canon EOS 50D
    canon EOS 1000D

    allemaal met dezelfde lens
    welke heeft jullie voorkeur en waarom.

    ik gebruik de camera vooral voor natuur fotografie, mijn gezin en ook voor auto races.

    alvast bedankt voor jullie reactie
    Niemand is te oud om te leren
    alle foto's genomen met een minolta Dimage A200
    alle reacties zowel positief en negatief worden zeer op prijs gesteld

  • #2
    Re: welke spiegelreflexcamera

    Ik denk niet dat je een 50D met een 1000D kunt vergelijken...
    In welk opzicht je ook kijkt, zal de 50D sowieso boven de 3 anderen uitsteken
    Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

    Comment


    • #3
      Re: welke spiegelreflexcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door Paulus4605 Bekijk bericht
      Beste

      ik ben opzoek naar een nieuwe spiegel reflexcamera en ik ben aan het twijfelen over de volgende modellen:

      canon EOS 450D
      canon EOS 500D
      canon EOS 50D
      canon EOS 1000D

      allemaal met dezelfde lens
      welke heeft jullie voorkeur en waarom.

      ik gebruik de camera vooral voor natuur fotografie, mijn gezin en ook voor auto races.

      alvast bedankt voor jullie reactie
      eerlijk ? Koop een 40D aan een goeie 600 euro nieuw, dan heb je nog wat extra geld over voor een 17-55 2.8 .
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

      Comment


      • #4
        Re: welke spiegelreflexcamera

        heb je grote of kleine handen.
        pak zo'n camera eens beet.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: welke spiegelreflexcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
          eerlijk ? Koop een 40D aan een goeie 600 euro nieuw, dan heb je nog wat extra geld over voor een 17-55 2.8 .


          Zeer inderdaad....
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

          Comment


          • #6
            Re: welke spiegelreflexcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            heb je grote of kleine handen.
            pak zo'n camera eens beet.
            grt,bouk.


            Altijd dat gedoe met die handjes, dus iemand met kleine handen kan niet met een 1D ofzo werken...
            larie en apekool.... wat heeft iemands fysiek te maken met fotografie ???
            Der zijn ook kleine mensen die met een 20 tonner rijden ? nee ?
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

            Comment


            • #7
              Re: welke spiegelreflexcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
              dus iemand met kleine handen kan niet met een 1D ofzo werken...]
              ja wel maar moeilijker.
              larie en apekool.... wat heeft iemands fysiek te maken met fotografie ???
              Der zijn ook kleine mensen die met een 20 tonner rijden ? nee ?
              ja wel, mits met de nodige aanpassingen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: welke spiegelreflexcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                ja wel, mits met de nodige aanpassingen.
                grt,bouk.



                Pffffff...... zowel mijn dochter van 9 (compactje) als die van 12 ( pana fz 28 ) nemen regelmatig m'n 5dmkII met grip en 24-70 in hun "handjes" en schieten daar eens een beeldje mee, en dan zegge ze "papa mag ik later ook zo een ? "
                Jullie doen soms nog erger dan dat een camera moet passen bij iemands fysiek, dat is toch onzin ..... heb het niet allen over jou Bouk, maar vrij algemeen......
                Last edited by MDY; 4 oktober 2009, 16:49.
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                Comment


                • #9
                  Re: welke spiegelreflexcamera

                  Ik moet bouk hierin bijtreden dat je best het fototoestel vastneemt om te zien hoe het in jouw handen aanvoelt
                  Je koopt jouw handschoenen ook ongeveer gepast, want als ze te groot/klein zijn vind je het niet fijn.
                  Dit is geheel persoonlijk, maar daarom niet minder belangrijk.
                  Canon IXUS95IS + wenslijst

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke spiegelreflexcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
                    Ik moet bouk hierin bijtreden dat je best het fototoestel vastneemt om te zien hoe het in jouw handen aanvoelt
                    Je koopt jouw handschoenen ook ongeveer gepast, want als ze te groot/klein zijn vind je het niet fijn.
                    Dit is geheel persoonlijk, maar daarom niet minder belangrijk.


                    Een camera is geen mode artikel wat moet passen en lekker aanvoelen , dus iemand met kleine handen kan nooit met een 50 D of 1D werken ? wat een onzin ....... Wie een bepaalde doelstelling of richting fotografie wil gaan , amateur of prof, kan met elk toestel werken. Iemand die eerst bezig ik met " mmmmmm voelt goed in het handje " kan beter met een bridge werken of een andere hobby kiezen , een camera is geen voetbalschoen of een Tutu.....
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke spiegelreflexcamera

                      alvast bedankt voor jullie reacties.
                      ik kan met een gerust hart zeggen dat ik een aardig formaat van hand heb dus over te kleine handjes hoeven jullie niet in te zitten.
                      Niemand is te oud om te leren
                      alle foto's genomen met een minolta Dimage A200
                      alle reacties zowel positief en negatief worden zeer op prijs gesteld

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke spiegelreflexcamera

                        Qua handjes heb ik een Olympus E-620 laten liggen voor een E-30, en dat was beslist nadat ik die E-620 5 seconden in mijn handen had gehad... Met die E-30 kon ik overweg, met de E-620 allesbehalve ! (en dat heeft niets te maken met mode)...

                        Wat je lijstje betreft : technisch is de 500D het kleine broertje van de 50D (de rest schrap je beter uit je vergelijking, en je voegt er inderdaad beter de 40D aan toe (als je die nog vindt)).
                        De 500D is kleiner, en dus makkelijker draagbaar, de 50D is groter en op ALLE vlakken degelijker gebouwd en beter qua ergonomie. Qua beeldkwaliteit zijn ze echter sterk vergelijkbaar.

                        Ik vrees dat je keuze uiteindelijk toch zal neerkomen op de grootte van de handjes (en wat je budget is natuurlijk).
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke spiegelreflexcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
                          Ik moet bouk hierin bijtreden dat je best het fototoestel vastneemt om te zien hoe het in jouw handen aanvoelt
                          Je koopt jouw handschoenen ook ongeveer gepast, want als ze te groot/klein zijn vind je het niet fijn.
                          Dit is geheel persoonlijk, maar daarom niet minder belangrijk.
                          Tja, u bent duidelijk niet uit het tijdperk dat alle camera's model Baksteen waren...
                          Alle huidige camera's zijn superergonomisch vergeleken met een jaar of 30 geleden.
                          Voor mij staat de techniek op 1 en de rest komt daarna.

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke spiegelreflexcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Paulus4605 Bekijk bericht
                            Beste

                            ik ben opzoek naar een nieuwe spiegel reflexcamera en ik ben aan het twijfelen over de volgende modellen:

                            canon EOS 450D
                            canon EOS 500D
                            canon EOS 50D
                            canon EOS 1000D

                            allemaal met dezelfde lens
                            welke heeft jullie voorkeur en waarom.

                            ik gebruik de camera vooral voor natuur fotografie, mijn gezin en ook voor auto races.

                            alvast bedankt voor jullie reactie
                            Van al de opgesomde camera's is de 500D de enige met een filmfunctie. Misschien ook iets om rekening mee te houden. De 50D is inderdaad een camera uit een hoger segment, en mag je eigenlijk niet vergelijken met een xxxD camera.
                            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke spiegelreflexcamera

                              volgens sommigen is de software van de 500 d zelfs beter dan van de 50 d
                              ( recenter )

                              Comment

                              Working...
                              X