Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke spiegelreflexcamera

    Wat doen we weer moeilijk.
    De vergelijking handschoen is misschien niet de ideale vergelijking.
    Je kan natuurlijk steeds met gelijk welk materiaal foto's nemen, maar dat neemt niet weg dat het ene beter kan gebruikt worden voorwat je het nodig hebt.
    Hoeveel schrijven er hier dat buiten hun "zware" 50D (om een vb te geven) een lichtere gebruiken om de ganse dag mee te sleuren. Heeft dan ook niets met grote handen of kleine handen te maken maar gewicht en bruikbaarheid en goed in de hand liggen onder te gebruiken omstandigheden.
    En dat is nog altijd persoonlijk.
    Dat is wat ik wil bedoelen dat iedereen een bepaald apparaat wil gebruiken dat voor hem het beste "ligt".
    Voor sommigen is dat dan een compact of een bridge, wat is daar dan mis mee?
    Canon IXUS95IS + wenslijst

    Comment


    • #17
      Re: welke spiegelreflexcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
      Wat doen we weer moeilijk.
      KNIP
      Voor sommigen is dat dan een compact of een bridge, wat is daar dan mis mee?
      Je stelde het voor alsof het goed in de hand liggen prioriteit 1 is.
      Mij boeit dat niet zo.

      Een 50D ligt veel beter in de hand dan welk compakkie dan ook, maar is te groot om altijd en overal mee te nemen, maar daar ging het niet over.

      Comment


      • #18
        Re: welke spiegelreflexcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
        Ik moet bouk hierin bijtreden dat je best het fototoestel vastneemt om te zien hoe het in jouw handen aanvoelt
        Je koopt jouw handschoenen ook ongeveer gepast, want als ze te groot/klein zijn vind je het niet fijn.
        Daarop gebaseerd heeft budget en doel van de camera dus geen enkele betekenis meer:

        nikon D3X: voor mensen met grote handen
        nikon d90: voor mensen met kleine handen

        wat een zever...
        Iemand van 1m50 die met de D3X rondloopt of moeten van 2m15 met een D90, wat is daar mis mee? Als je daarover begint te zagen moet je echt wel eens een hobby zoeken en buitenkomen
        Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

        Comment


        • #19
          Re: welke spiegelreflexcamera

          Tjien tjien, en dan zeggen ze van sommige objectieven dat deze erg solide AANVOELEN.
          Heel raar dat ze dat wel kunnen aanvoelen maar of je een toestel goed moet aanvoelen bestaat dan weer niet?
          Ik heb een Canon 350D gehad en die zou dus hetzelfde aanvoelen als een 40D of 5D?
          Ik heb kleine handen en ik kan je verzekeren dat die 40D en 5D heel goed aanvoelt, stukken beter dan een 350D.
          Voor anderen, zelfs met grotere handen, kan het net omgekeerd zijn.
          Een toestel moet inderdaad goed aanvoelen, punt uit.


          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

          Comment


          • #20
            Re: welke spiegelreflexcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
            Daarop gebaseerd heeft budget en doel van de camera dus geen enkele betekenis meer:

            nikon D3X: voor mensen met grote handen
            nikon d90: voor mensen met kleine handen

            wat een zever...
            Iemand van 1m50 die met de D3X rondloopt of moeten van 2m15 met een D90, wat is daar mis mee? Als je daarover begint te zagen moet je echt wel eens een hobby zoeken en buitenkomen
            Dat heeft toch niets te maken met grote of kleine handen, maar ergonomie is weldegelijk belangrijk. Ik gebruik liever een camera die ik handig vind, dan 1 die veel te klein is. Voor mij was een E-620 dus te klein, die E-30 perfect... Waarschijnlijk zou ik hetzelfde zeggen over een D3000 en D90 (niet dat ik al 1 van beide vast heb gehad, want Nikon is niet echt mijn ding). Die ergonomie is uiteraard maar 1 facet bij de keuze van een camera, maar voor mij is het ook behoorlijk belangrijk. Mocht ik ooit naar Canon overstappen, zou je me ook sneller een 50D zien kopen, dan een 1000D. En niet alleen omdat hij beter in mijn hand past, maar misschien omdat hij degelijker is, praktischer om te gebruiken, langer zal meegaan (de sluiter zou het toch 150000 clicks moeten volhouden volgens Canon), hij nog binnen mijn budget past, enz, enz. enz.

            Van mij mag gelijk wie die D3x bedienen, maar ik ga hem in elk geval niet betalen . Je voorbeelden zijn trouwens veelzeggend, maar dat zal wel de bedoeling geweest zijn .
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #21
              Re: welke spiegelreflexcamera

              ik denk dat hier bepaalde bewoordingen serieus uit de context worden getrokken,
              volgens mij heeft niemand vooropgesteld : kies een camera volgens de grootte van je handen !!! 't gaat met een camera net zoals met een auto, fiets, gsm enz enz enz
              ik wil maar stellen : je hebt een budget (belangrijk) je hebt min of meer een gedacht van wat je wil (ook heel belangrijk) en dan kruip je op die fiets, stap je in die auto, neem je die gsm eens vast, en 't is niet zo dat dit bepalend is voor wat je uiteindelijk gaat kopen, maar het maakt er wel deel van uit... pak die body ev. met objectief maar eens vast en voel wat dit zegt ! ik heb het op aanraden van velen hier op het forum gedaan en 't is toch wel redelijk bepalend geweest voor mij.

              maar wie ben ik .....???

              mvg
              dekadé
              het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

              Comment


              • #22
                Re: welke spiegelreflexcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door Paulus4605 Bekijk bericht
                Beste

                ik ben opzoek naar een nieuwe spiegel reflexcamera en ik ben aan het twijfelen over de volgende modellen:

                canon EOS 450D
                canon EOS 500D
                canon EOS 50D
                canon EOS 1000D

                allemaal met dezelfde lens
                welke heeft jullie voorkeur en waarom.

                ik gebruik de camera vooral voor natuur fotografie, mijn gezin en ook voor auto races.

                alvast bedankt voor jullie reactie
                Dit was dus de vraag van de persoon in kwestie ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Paulus4605 Bekijk bericht
                alvast bedankt voor jullie reacties.
                ik kan met een gerust hart zeggen dat ik een aardig formaat van hand heb dus over te kleine handjes hoeven jullie niet in te zitten.
                Hij beschikt over aardig formaat van handen ...
                Waarom dus constant blijven voortdraven over die handen in plaats van 'to the point' te komen met een antwoord op de vraag zelf ?
                De discussie over al dan niet letten op handformaat start je dan beter in een nieuw topic
                Last edited by Reandro; 5 oktober 2009, 18:32.
                Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

                Comment


                • #23
                  Re: welke spiegelreflexcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
                  volgens sommigen is de software van de 500 d zelfs beter dan van de 50 d
                  ( recenter )
                  ...volgens anderen is de aarde vierkant, maar veel bewijs hebben ze nog niet kunnen leveren.

                  Comment


                  • #24
                    Re: welke spiegelreflexcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Paulus4605 Bekijk bericht
                    Beste

                    ik ben opzoek naar een nieuwe spiegel reflexcamera en ik ben aan het twijfelen over de volgende modellen:
                    canon EOS 450D
                    canon EOS 500D
                    canon EOS 50D
                    canon EOS 1000D

                    allemaal met dezelfde lens
                    welke heeft jullie voorkeur en waarom.
                    Als je echt wil fotograferen zal de 50D veel extra's bieden :
                    - extra instelwiel (handig bij manueel instellen)
                    - extra LCD met de instellingen
                    - beter gebouwd want hogere reeks
                    - C1 en C2 persoonlijke instellingen

                    Maar weeg af of dit het prijsverschil met een 450/500 loont.

                    Comment


                    • #25
                      Re: welke spiegelreflexcamera

                      bedankt voor jullie informatie

                      ik denk dat het de D50 gaat worden

                      mvg

                      Paul
                      Niemand is te oud om te leren
                      alle foto's genomen met een minolta Dimage A200
                      alle reacties zowel positief en negatief worden zeer op prijs gesteld

                      Comment


                      • #26
                        Re: welke spiegelreflexcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Paulus4605 Bekijk bericht
                        bedankt voor jullie informatie

                        ik denk dat het de D50 gaat worden
                        Dan maak je een uitstekende keuze. Koop daar een stuk goed glas bij (zoiets als de 17-55
                        2.8 IS USM; al zijn er natuurlijk meer mogelijkheden) en je hebt om te beginnen een heel
                        goede en prachtige combinatie.

                        Comment


                        • #27
                          Re: welke spiegelreflexcamera

                          Ik heb zelf vorige week een 50D gekocht, na ook getwijfeld te hebben tussen
                          de 500D en 50D en kan zeggen dat ik heel tevreden ben van de camera.
                          Ik kom van een analoog systeem en ben heel blij dat ik niet heb gekozen
                          voor een kleinere body want deze ligt mij perfect in de hand en is
                          ook iedere keer een plezier om mee te werken en ik zou het top lcd nu
                          al niet meer kunnen missen.

                          Nu enkel nog wachten op beter weer
                          Have fun!
                          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

                          Comment


                          • #28
                            Re: welke spiegelreflexcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                            en ik zou het top lcd nu
                            al niet meer kunnen missen.

                            ik mis bij mijn 5DmkII en 1DmkIII eigenlijk het informatiedisplay op het LCD scherm zelf. Na een tijd gewerkt te hebben met 400D en 500D vind ik het eigenlijk soms zelfs lastig om altijd naar dat top lcd te moeten gaan zien voor instellingen. Dan moet ik steeds de camera draaien zodat ik het top lcd kan zien waardoor ik op sommige momenten tijd verlies

                            dit top lcd is ook niet constant verlicht, waardoor ik in heel donkere omstandigheden door de vlugte op het verkeerde knopje duw voor het lichtje waardoor ik nog meer tijd verlies
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #29
                              Re: welke spiegelreflexcamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Paulus4605 Bekijk bericht
                              bedankt voor jullie informatie

                              ik denk dat het de D50 gaat worden

                              mvg

                              Paul

                              Beetje verwarrend, Paul.
                              D50 (zoals je schrijft) is een instap Nikon
                              50D is een semipro Canon.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                              Comment


                              • #30
                                Re: welke spiegelreflexcamera

                                sorry bedoel de 50D
                                Niemand is te oud om te leren
                                alle foto's genomen met een minolta Dimage A200
                                alle reacties zowel positief en negatief worden zeer op prijs gesteld

                                Comment

                                Working...
                                X