Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus 570 wazige foto's HELP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus 570 wazige foto's HELP

Ik heb de eerste afdrukken van extrafilm ontvangen die gemaakt zijn met mijn nieuwe Olympus 570UZ, deze zijn echter bijna allemaal wazig en een niet normaal fotoformaat ( eerder vierkant).
    Nu zondeg vertrekken we op reis en ik had mijn camera dan ook graag correct ingesteld voor een mooi resultaat.
    Op computerscherm zien de foto's er haarfijn uit en de resolutie staat ingesteld op M10... en ik trek mijn foto's altijd in de stand "auto"
    Alvast bedankt voor jullie hulp!

Re: Olympus 570 wazige foto's HELP

Wel, zou er niks verkeerd zijn met de afdrukcentrale? Als alles haarscherp is op je PC moet die bij een goede afdruk toch ook haarscherp op een foto komen

Waar heb je deze laten afdrukken? Velen bieden inderdaad verschillende formaten aan voor af te drukken dus is er misschien iets verkeerd aangevinkt geweest?

Ik zou anders voorstellen een foto te plaatsen met de exif info er nog bij.

Comment

Beste Twizter

Bedankt voor de snelle reactie op mijn onderwerp!
      Een foto uploaden op dit forum lukt me niet, ik moet een URL ingeven, ik heb er ook geen idee van wat een exif info is... ik ben eigenlijk een echte leek als het op fotografietermen aankomt:-)

De foto's zijn uitgeprint door extrafilm, eerder had ik geprobeerd om ze bij foto.com te laten printen maar deze site weigerde de foto's te weinig bestandsgrootte of te kleine resolutie of zoiets... wat ik niet versta omdat de Olympus 10MP heeft?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MD1976 Bekijk bericht
        Beste Twizter

Bedankt voor de snelle reactie op mijn onderwerp!
        Een foto uploaden op dit forum lukt me niet, ik moet een URL ingeven, ik heb er ook geen idee van wat een exif info is... ik ben eigenlijk een echte leek als het op fotografietermen aankomt:-)

De foto's zijn uitgeprint door extrafilm, eerder had ik geprobeerd om ze bij foto.com te laten printen maar deze site weigerde de foto's te weinig bestandsgrootte of te kleine resolutie of zoiets... wat ik niet versta omdat de Olympus 10MP heeft?
        Als het programma aangeeft dat de resolutie te laag is, dan is dat waarschijnlijk de reden van de slechte prints. Kijk toch maar eens na of de setting op de camera nog steeds op 10M staat voor de kwaliteit van de foto's.

In verkenner druk eens met de rechter muisknop op een foto. Dan krijg je een menu. Hierin kies je "eigenschappen" of "properties. Dan krijg je wat gegevens over de foto. Ook de size staat er ergens in. Dat zou dan 3648x2736 pixels moeten zijn.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik heb net een foto gemaakt en de instellingen op de camera staan op 10M, via iPhoto krijg ik volgende eigenschappen van de foto:

Breedte: 3648 pixels
          Hoogte 2736 pixels

Grootte: 2,3mb

Dus staan alles in mijn camera dan toch goed? Vreemd ...

Comment

Inderdaad dat is dus allemaal ok.
            Dan blijft er alleen maar over dat er iets is misgegaan bij het opsturen naar de drukker.

Heb je per ongeluk gekozen om de foto's te mailen? Want mail durft wel eens de resolutie van de foto's aan te passen. Dus dat is niet goed.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Net geprobeerd de hierboven beschreven foto te uploaden naar foto.com en krijg weer volgende mededeling:

De resolutie van uw foto's is onvoldoende, de foto's kunnen niet afgedrukt worden.

....????

Comment

Ik ben trouwens heel tevreden van de Elka Color afdrukcentrale. Niet de goedkoopste maar wel kwaliteitafdrukken.

Comment

Ik heb via mail een foto ontvangen van TS en de foto heeft volgende kenmerken (EXIF info niet beschikbaar)
                  size: 640*480
                  96dpi
                  143kB

Het is duidelijk dat deze foto toch niet de hooge resolutie heeft die eerder aangegeven werd.
                  Zijn je foto's verkleind door een ander programma? Hoe komt een foto van 2.3MB naar 143kB?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MD1976 Bekijk bericht
                    Net geprobeerd de hierboven beschreven foto te uploaden naar foto.com en krijg weer volgende mededeling:

De resolutie van uw foto's is onvoldoende, de foto's kunnen niet afgedrukt worden.

....????
                    Ik heb even de site van www.foto.com bekeken en een foto wordt afgekeurd als:

Comment

UPDATE:
                      Ik heb na verscheidene pogingen toch de juiste foto ontvangen en er is niks mis met de foto zoals hij uit de camera wordt gerold.
                      Bij verscheidene pogingen de foto te mailen werd hij op zijn PC automatisch verkleind.
                      TS werkt met een MAC en ik niet dus daar kan ik niet bij helpen maar kan zoiets dat de mail client bestanden gaat verkleinen?
                      De foto verzonden via GMAIL was dus niet goed (158kB) maar dezelfde foto via zijn Yahoo account wel top (1.82MB).
                      Dus MAC mensen, ik denk dat dit iets voor jullie is want ik heb begrepen dat TS een mail client gebruikt voor zijn gmail.

Comment

Heeft niets met Mac te maken, maar met het mail programma. Outlook express van MS doet dat ook. Dus niet met mail werken, tenzij je dat ergens expliciet afzet dat ze niet mogen verkleind worden.

Maar als je grotere naar foto.com stuurt dan moet de resolutie toch wel goed zijn?
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Zoals je net al zelf poste ; die 96dpi doet het hem.(veeeeeeeeel te laag)
                          Maar wrm zou je fotos mailen? Heeft niet elke afdrukcentrale een uploadmogelijkheid ?

Grtz
                          Glenn
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                            Ik heb via mail een foto ontvangen van TS en de foto heeft volgende kenmerken (EXIF info niet beschikbaar)
                            size: 640*480
                            96dpi
                            143kB

Het is duidelijk dat deze foto toch niet de hooge resolutie heeft die eerder aangegeven werd.
                            Zijn je foto's verkleind door een ander programma? Hoe komt een foto van 2.3MB naar 143kB?
                            Wordt ongtwijfeld veoorzaakt door een vaag E-mail pogramma dat de boel verpest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                              Zoals je net al zelf poste ; die 96dpi doet het hem.(veeeeeeeeel te laag)
                              Dat heeft er niks mee te maken, zoals al in vele topics is behandeld.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X