Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
D700x sooner than expected
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: D700x sooner than expected
Oorspronkelijk geplaatst door Hot radiator Bekijk berichtmet de nieuwe en oudere DX lenzen
Oorspronkelijk geplaatst door Hot radiator Bekijk berichttoch nog 10 MP halen lijkt mij toch niet slecht gezien de prijzen voor nieuw glas. Ik denk dat je met een 24,5 MP uit een opname meedere deelfoto's kan uitlichten of zie ik dat verkeerd?Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtoude DX lenzen?
Het is wel het paard achter de wagen spannen. Als je dit toch wil doen is een Hasselblad een nog betere investering.
Maar ook een veel duurdere.
WalterD850
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk berichtMaar ook een veel duurdere.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hot radiator Bekijk berichthttp://nikonrumors.com/2009/07/08/ni...-expected.aspx
De D700x- 24,5 MP in FX- 24 x 36 mm en 10MP in DX- 16 x 24 mm, met de nieuwe en oudere DX lenzen toch nog 10 MP halen lijkt mij toch niet slecht gezien de prijzen voor nieuw glas. Ik denk dat je met een 24,5 MP uit een opname meedere deelfoto's kan uitlichten of zie ik dat verkeerd?
Groetjes Willem
Croppen vind ik hoogst overschat. Je moet om te beginnen de foto goed maken, en daar zijn tal van hindernissen waar sommigen niet direct aan denken: lenskeuze, cameratechniek, en andere optische beperkingen. En je koopt uiteindelijk geen dure FX camera om DX glas op te gebruiken. Dat kan alleen maar tijdelijk vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtDe laatste stand van zaken is dat de D700x nog niet voor direct is. Nu 15/10 komt de D3s met tal van verbeteringen en video.
Ik vind dat, onder andere door de AF en CA onderdrukking, de meerwaarde van de D300s en van de D700 hoger is dan van de 5II en 7D. (prijs is ook hoger)
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtCroppen vind ik hoogst overschat. Je moet om te beginnen de foto goed maken, en daar zijn tal van hindernissen waar sommigen niet direct aan denken: lenskeuze, cameratechniek, en andere optische beperkingen. En je koopt uiteindelijk geen dure FX camera om DX glas op te gebruiken. Dat kan alleen maar tijdelijk vind ik.
Waarom zou het technisch moeilijker zijn om een goede 24 MP D3X foto te croppen tot 12 MP ipv onmiddelijk deze foto te maken met een 12 MP D300S ?
En bij Canon kunnen wij geen EF-S lenzen gebruiken. Wij krijgen deze keuze niet.
Comment
-
-
sony a850 met zelfde sony sensor, ongeveer zelfde beeldkwaliteit in RAW (D3x) als bijgeleverde RAW-converter (DXO) wordt gebruikt, maar met minder goede JPEG engine (zeker boven 800 ISO) is nu te koop voor +/- 2000 euro in kit met 28-75 f2,8.
Verschil beeldkwaliteti met 30mp hasselblad is zeer beperkt met de juiste lenzen.
De crop voordelen toz van 12mp is voor tele een groot voordeel. Prijsverschil tussen bvb 400mm en 500mm lens is immens, croppen is gratis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk berichtAls er een D700x komt, zou de prijs dan hoger of lager worden dan 3000 euro ?
Ik vind dat, onder andere door de AF en CA onderdrukking, de meerwaarde van de D300s en van de D700 hoger is dan van de 5II en 7D. (prijs is ook hoger)
Ik volg dit niet.
Waarom zou het technisch moeilijker zijn om een goede 24 MP D3X foto te croppen tot 12 MP ipv onmiddelijk deze foto te maken met een 12 MP D300S ?
En bij Canon kunnen wij geen EF-S lenzen gebruiken. Wij krijgen deze keuze niet.Canon heeft de fout begaan te panikeren toen de A900 uikwam, en heeft zo minstens 500 Euro op tafel laten liggen. Sony wil gewoon meer martkaandeel, dus kunnen die niet anders dan "niet teveel" te vragen.
AF zal nu ook wel op punt staan op de 7D, niet? Bij de D700 <> 5DII ga ik volledig akkoord. CA verwijdering in camera is inderdaad luxe
Je hebt inderdaad gelijk over 24MP FF tov 12MP APS-C. Ik zat meer met mijn gedachten bij 12MP FF vs 24MP FF
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtReken maar dat Nikon zeker tussen 3500 en 4000 Euro gaat vragenCanon heeft de fout begaan te panikeren toen de A900 uikwam, en heeft zo minstens 500 Euro op tafel laten liggen. Sony wil gewoon meer martkaandeel, dus kunnen die niet anders dan "niet teveel" te vragen.
Als je het jpg resultaat van de Nikon D3X sensor op hogere ISO vergelijkt met het jpg resultaat van de A850 sensor dan weet je ook waarom.
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtAF zal nu ook wel op punt staan op de 7D, niet? Bij de D700 <> 5DII ga ik volledig akkoord.
Canon heeft een lange traditie in marketing en in AF problemen.
De licht gevoeligheid van de 7D AF sensor is lager dan van de 1D reeks AF en van de Nikon AF.
Een ISO 6400 ISO instelling is weinig zinvol als de AF niet kan volgen.
Alleen als alle 19 AF puntern van de 7D even goed werken als het midden AF punt van de 5DII dan verwacht ik geen probleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk berichtDe crop voordelen toz van 12mp is voor tele een groot voordeel. Prijsverschil tussen bvb 400mm en 500mm lens is immens, croppen is gratis.Over exact welke objectieven spreek je hier?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk berichtWaarom zou het technisch moeilijker zijn om een goede 24 MP D3X foto te croppen tot 12 MP ipv onmiddelijk deze foto te maken met een 12 MP D300S ?
tenzij je zuiver handmatig schiet, gebruik je de matrixbelichting van Nikon. Deze maakt het beste compromis tussen de lichtste en donkerste partijen van je foto.
Deze belichting bepaalt wat je later nog kan aanvangen als je gaat croppen.
Veronderstel dat één deel van je foto heel licht is en een ander deel heel donker. Dan gaat je belichting ergens halfweg zitten, en zowel de zeer lichte als de zeer donkere delen zijn niet optimaal belicht met detailverlies als gevolg.
Veronderstel nu dat je niet cropt thuis op je PC, maar dat je reeds bij het schieten van je paatje een DX-uitsnede hebt gekozen. Deze uitsnede zal nu beter belicht worden omdat er geen rekening moet gehouden worden met qua belichting sterk afwijkende stukken.
Dat is trouwens ook, naast vermijden van pixelverlies, de voornaamste reden om meteen bij het kadreren te proberen er zo juist mogelijk op te zitten.erik, Nikon materiaal
'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk berichtwel, de voornaamste reden is de belichting.
Maar in de praktijk wordt er bijna altijd rond het midden gecropt. Zeker met DX lenzen.
Belangrijkste toepassing is om van een horizontale foto een vertikale foto over te houden. Of omgekeerd.
Of om een niet 3:2 beeldverhouding over te houden zoals 4:3 of 1:1.
Met 21 MP of 24 MP is zelfs een halve foto voldoende voor een hoge kwaliteits afdruk.
D3X is (ongeveer) 6000 x 4000 pixels.
Een foto van 4000 x 2333 pixels of 10,6 MP is nog steeds perfect.
En met RAW is er bijna nooit een probleem met de belichting.
En nu maar afwachten tot er een betaalbare (en lichtere) 24 MP Nikon is.Last edited by Jan_10D; 4 oktober 2009, 20:58.
Comment
Comment