Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke (canon) lens en waarom???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke (canon) lens en waarom???

hallo, ik heb een canon 500d met 18-55mm en 55-250 mm lens. nu krijg ik regelmatig te horen dat deze lenzen niet zo "lichtgevoelig" zijn en er betere lenzen op de markt zijn. ik ben een absolute beginner in digitale fotografie. daarom deze vraag :
    wie heeft er een mening over welke canon lens de beste is en waarom.
    mijn dank bij voorbaat
    eva13

Re: welke (canon) lens en waarom???

heb zelf tot alle tevredenheid al jaren een 17-40mmL op mijn 30D.
    meerdere meningen en waarom een Canon:

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zelf ben ik gegaan voor de 17-55 F2.8 van Canon. Het bereik is vergelijkbaar met de 18-55 die je nu hebt; Het objectief heeft ook IS (Wat ik meer en meer ben gaan waarderen) en is erg lichtsterk. F2.8 zorgt er ook voor dat je in groothoek nog een kleine scherptediepte bereiken.

Ik gebruik dit objectief nu een kleine 2 jaar en ben daar erg enthousiast over.

In het tele bereik ben ik gegaan voor de 70-200 F4 L IS ook van Canon. Ook een schitterend objectief met IS en redelijk lichtsterk.

Maar voordat je veel geld gaat uitgeven aan andere lenzen, ben jezelf ontevreden over de objectieven ? merk je zelf de tekortkomingen van de objectieven die je nu hebt ?
      Photoshop en The Gimp voor beginners

Comment

Het klopt dat de kitlenzen niet lichtsterk zijn, en da's dan ook de reden waarom ik de 18-55 ook door de 17-55 f/2,8 vervangen heb. Dure en zware lens, maar ik gebruik haast geen enkele andere meer.