Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji s200exr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji s200exr

Al iemand ervaring met dit toestel?
    Fuji FinePix S100fs

Re: Fuji s200exr

is nog maar net uit denk ik , zal ook weer een geweldig toestel zijn zoals we gewoon zijn van fuji

Comment

Hier is een vergelijking met zijn voorganger : http://www.dpreview.com/reviews/comp...00exr&show=all

Een voordeel van de S100FS vind ik de grotere sensor, lagere MP/cm², en een grotere breedhoek.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Verder niemand geen ervaring met dit toestel?

Ik ben zinnens zo'n camera aan te schaffen maar zit nog met enkele twijfels.

MJ

Comment

ik werk nu met 'n Fujifilm Finepix S5800, en eerlijk? ik werk er niet graag mee, enorm veel ruis, en hij slikt véél te veel batterijen... ieder zijn mening, en ik ga niet zeggen dat fuji daarom slécht is, maar persoonlijk werk ik er toch niet al te graag mee... daarom ga ik mij ook een andere aanschaffen..
          Wordt nu ook fan van TinkiePix op Facebook!
          Olympus E-520 - 14-42mm f5-5.6 - 70-300mm f4-5.6

Comment

ik heb de s5600 gehad en had daar geen klachten van dat is ook te zien als je veel je scherm gebruikt om naar je foto,s te kijken ik heb onlangs de 1500s gekocht voor mijn zoon en hij is er heel tevreden over, nog over de baterijen het zijn penlights je neemt natuurlijk oplaadbare

Comment

Hey Ruz,

Ik heb net zo'n toestel gekocht en wacht momenteel op de levering. Ik ben een voormalig Nikon gebruiker, D40 en D80 met respectievelijk nikkor standaardobjectief 18-55 mm, Sigma 70-300mm, Tokina 100mm en Nikkor 18-105mm... maar het gewissel van lenzen was tijdens een wandeling steeds vervelend; Ik heb alles verkocht momenteel (ook omdat ik tegenwoordig te weinig tijd heb om er nog echt op uit te trekken) en was dus op zoek naar een eenvoudiger alternatief. Na veel lezen en vergelijken ben ik voor de Fuji s200 exr gegaan, ik wil nml niet helemaal zonder fototoestel eindigen. Ik weet wel dat er nu mensen zullen zijn die me gek verklaren dat ik van dslr naar bridge gegaan ben... maar ik had er op 't einde echt genoeg van van al dat gezeul en gesleur met objectieven.

Ik laat je weten wat ik er van vind eens ik het ontvang.

groetjes Manuela

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manuela Bekijk bericht
                Hey Ruz,

Ik heb net zo'n toestel gekocht en wacht momenteel op de levering. Ik ben een voormalig Nikon gebruiker, D40 en D80 met respectievelijk nikkor standaardobjectief 18-55 mm, Sigma 70-300mm, Tokina 100mm en Nikkor 18-105mm... maar het gewissel van lenzen was tijdens een wandeling steeds vervelend; Ik heb alles verkocht momenteel (ook omdat ik tegenwoordig te weinig tijd heb om er nog echt op uit te trekken) en was dus op zoek naar een eenvoudiger alternatief. Na veel lezen en vergelijken ben ik voor de Fuji s200 exr gegaan, ik wil nml niet helemaal zonder fototoestel eindigen. Ik weet wel dat er nu mensen zullen zijn die me gek verklaren dat ik van dslr naar bridge gegaan ben... maar ik had er op 't einde echt genoeg van van al dat gezeul en gesleur met objectieven.
                Iedereen doet natuurlijk maar wat hij wil, wenst of graag doet. Maar ik heb dit al eens
                geschreven: geen verwendere lui dan fotografen. Ik ken muzikanten, filmfanaten,
                sportlui en andere vrijetijdsbesteders. Maar alleen bij fotografen hoor je zo vaak over
                wat ze zoal moeten meesleuren. Die andere mensen nemen dit waarschijnlijk voor lief.
                Voor een fotograaf lijkt alles te veel, te moeilijk, te. Ik denk dat ze liefst van alles nog
                zouden fotograferen met een knoopsgat.
                Zelf heb ik een Canon 50D met een behoorlijke lens op. Ik ervaar dit nooit als gesleur,
                maar als een eer om het mogen mee te nemen en onderweg een leuke foto te trekken.

Comment

Hangt er natuurlijk van of je gaat wandelen en fotograferen of gaat fotograferen en daarbij moet wandelen.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dit doet me denken aan wat een (amateur) ornitoloog op mijn werk zei.
                    Als hij gaat wandelen om te fotograferen doet hij dit met een bepaald doel. Dan wil hij precies het type vogeltje hebben die hij gepland wat te fotograferen.
                    Hij krijgt het op zijn heupen van (amateur) fotografen die daar met hun mega lenzen foto's snappen van alles wat pluimen heeft zonder erbij na te denken.
                    Zijn conclusie is: dit soort fotografen zal bijna nooit een goede foto hebben omdat ze er niet bij nadenken en niet het geduld voor hebben. Ook zal men steeds weer hun materiaal de schuld geven van mislukte foto's. Hijzelf doet digiscoping.

Comment

Ik denk dat iedereen het materiaal moet kiezen wat het beste bij je past. Als je het niet ziet zitten om met alle spullen te sjouwen moet je dat beslist niet doen. Ik kan die overweging heel goed begrijpen. Als ik met mijn twee kleine mannen op stap ga, gaan ze echt niet wachten totdat papa nu eens dat objectief heeft gewisseld. Sterker nog, papa moet regelmatig achter de twee mannen aanrennen om te voorkomen dat er vervelende dingen gebeuren. Niks mis mee, maar hier hoort een zware tas met objectieven en een camera om mijn nek gewoon niet bij.

Vandaar dat ik uiteindelijk ook voor de Fuji S200 EXR heb gekozen. Ik wilde toch graag een toestel wat op een spiegelreflex lijkt,met instelmogelijkheden enz.. en een goede beeldkwaliteit. Vanzelfsprekend lever ik in. Zo is het praktisch niet mogelijk om met scherpte-diepte te spelen (alles is scherp) en zelfs bij ISO 200 zie je al wat effect van de ruisonderdrukking.

Aan de andere kant... nu kan ik tenminste fotograferen. En dan liever een foto dan geen foto. Tijdens uitstapjes is het echt veel praktischer. En als ik echt weinig wil meenemen heb ik ook nog een tweedehands sony V1, waar mijn zoontje van 5 ook wel eens mee fotografeert.

Het zijn afwegingen die mensen maken. En ik proef toch de toon dat de afweging voor minder gedoe en gesleur afgedaan wordt als.... je zeurt maar wat. Zo ben je geen serieuze amateur fotograaf enz... Ik geloof daar niet in.

Uiteindelijk is het van het grootste belang dat je iets bij je hebt waarmee je kunt fotograferen, i.p.v. dat je het thuis laat liggen, omdat het gewoon niet lukt om op die manier te fotograferen.

Ik ben er me ook van bewust dat een echte goede foto en de trefkans daarop nog steeds klein is als ik met het gezin om stap ga. Je kunt immers een foto niet behoorlijk voorbereiden en echt goed kijken. Ik hoop dat dit over een aantal jaar weer mogelijk is. Maar ik denk niet dat het mijn toestel is die mij op dit moment of in de toekomst gaat tegenhouden bij het maken van een goed plaatje.

Het is meer het goed kijken, het moment zien, "gevoel" hebben voor het nemen van een foto die "het" heeft. Ik denk dat dit met de Fuji S200 EXR heel goed kan. Er zijn ook alternatieven zoals bijvoorbeeld Sony die ook een goede "bridge" camera hebben.

De Fuji S200 EXR zal je niet teleurstellen als je eenmaal de zwakke en sterke kanten van de camera kent.

Groeten,
                      Bart

Comment

Goeie avond allemaal,

Vandaag heb ik mijn fuji aangekregen en momenteel is de batterij aan 't opladen; ik ben heel ongeduldig om er mee aan de slag te gaan. Hehe. Hij ligt al heel goed in de hand en voelt niet te 'plastiekig' aan. het scheelt niet zoveel van een dslr en die zoomring is ook heel handig en helpt bij de stap terug; ik heb niet echt het gevoel dat ik een stap trug gedaan heb met dit toestel. Nu is het nog even afwachten tot de batterij opgeladen is om uit te testen hoe de fuji presteert.

@doudeke & Twizter: Ik ben niet de persoon die momenteel (lees tijdsgebrek) met een bepaald 'doel' gaat wandelen en fotograferen, ik ga gewoon wandelen en dikwijls is dat in weer en wind, en met de hond. . en dan heb ik graag één toestel bij dat net iets veelzijdiger en eenvoudiger is dan een dslr met verschillende objectieven. Ik heb er dan ook heel bewust voor gekozen om in te boeten aan kwaliteit en andere zaken (hoewel dat nog te bezien valt). Mocht ik ooit weer meer tijd hebben kan het nog zijn dat ik terug omschakel, en dan zijn er ongetwijfeld weer nieuwere modellen op de markt.

Ik heb heel veel geduld en nam steeds uitgebreid voorbereidingen. Er waren dagen bij dat ik uren aan één stuk geduldig bleef wachten op mijn 'doel'. En andere dagen waarin ik geluk had en van de eerste keer een goede foto nam van iets wat ik niet bewust als doel gekozen had. Ik heb prachtige dingen kunnen vastleggen met de dslr's die ik gehad heb en ik heb nooit de schuld gegeven aan 'het materiaal' als er eens een minder goede foto of zelfs een mislukte foto tevoorschijn kwam. Immers de foto is maar zo goed als de persoon die hem maakt, uitstekend materiaal kan daarbij inderdaad een hulp zijn maar zonder persoon om dat materiaal te bedienen komt er ook geen schitterende foto uit hoor.

En ik proef toch de toon dat de afweging voor minder gedoe en gesleur afgedaan wordt als.... je zeurt maar wat. Zo ben je geen serieuze amateur fotograaf enz... Ik geloof daar niet in.
                        Ik ben het hier helemaal mee eens, dat gevoel overheerst ook bij mij bij het lezen van de reacties. Alsof je als bridge of compactgebruiker maar een prutser bent... niet alles draait om dslr en ik ken mensen die met een eenvoudige compact ook prachtige dingen kunnen doen. Het zit hem uiteindelijk allemaal maar in techniek, voorbereiden, zien, voelen en ondervinden, dat de kwaliteit van een foto daarbij net iets minder is, neem ik er met plezier bij.. 't is niet dat ik van alle foto's die ik maak perse posters wil laten maken.

Laat mensen toch hun keuze, in mijn geval is ze in ieder geval heel bewust afgewogen.

groetjes Manuela

Comment

ik heb nog een S5600 gehad en het zijn goede camera hebben het uitzicht van een dsrl wat nog meer tot uiting kwam bij de grootste modellen
                          een tekst uit een test
                          Gebruikers van de FinePix S200EXR zullen merken dat de resultaten beslist niet onderdoen voor die van een DSLR, wat vooral voortkomt uit het revolutionaire ontwerp van de EXR sensor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manuela Bekijk bericht
                            Goeie avond allemaal,

Vandaag heb ik mijn fuji aangekregen en momenteel is de batterij aan 't opladen; ik ben heel ongeduldig om er mee aan de slag te gaan. Hehe. Hij ligt al heel goed in de hand en voelt niet te 'plastiekig' aan. het scheelt niet zoveel van een dslr en die zoomring is ook heel handig en helpt bij de stap terug; ik heb niet echt het gevoel dat ik een stap trug gedaan heb met dit toestel. Nu is het nog even afwachten tot de batterij opgeladen is om uit te testen hoe de fuji presteert.

@doudeke & Twizter: Ik ben niet de persoon die momenteel (lees tijdsgebrek) met een bepaald 'doel' gaat wandelen en fotograferen, ik ga gewoon wandelen en dikwijls is dat in weer en wind, en met de hond. . en dan heb ik graag één toestel bij dat net iets veelzijdiger en eenvoudiger is dan een dslr met verschillende objectieven. Ik heb er dan ook heel bewust voor gekozen om in te boeten aan kwaliteit en andere zaken (hoewel dat nog te bezien valt). Mocht ik ooit weer meer tijd hebben kan het nog zijn dat ik terug omschakel, en dan zijn er ongetwijfeld weer nieuwere modellen op de markt.

Ik heb heel veel geduld en nam steeds uitgebreid voorbereidingen. Er waren dagen bij dat ik uren aan één stuk geduldig bleef wachten op mijn 'doel'. En andere dagen waarin ik geluk had en van de eerste keer een goede foto nam van iets wat ik niet bewust als doel gekozen had. Ik heb prachtige dingen kunnen vastleggen met de dslr's die ik gehad heb en ik heb nooit de schuld gegeven aan 'het materiaal' als er eens een minder goede foto of zelfs een mislukte foto tevoorschijn kwam. Immers de foto is maar zo goed als de persoon die hem maakt, uitstekend materiaal kan daarbij inderdaad een hulp zijn maar zonder persoon om dat materiaal te bedienen komt er ook geen schitterende foto uit hoor.

Ik ben het hier helemaal mee eens, dat gevoel overheerst ook bij mij bij het lezen van de reacties. Alsof je als bridge of compactgebruiker maar een prutser bent... niet alles draait om dslr en ik ken mensen die met een eenvoudige compact ook prachtige dingen kunnen doen. Het zit hem uiteindelijk allemaal maar in techniek, voorbereiden, zien, voelen en ondervinden, dat de kwaliteit van een foto daarbij net iets minder is, neem ik er met plezier bij.. 't is niet dat ik van alle foto's die ik maak perse posters wil laten maken.

Laat mensen toch hun keuze, in mijn geval is ze in ieder geval heel bewust afgewogen.

groetjes Manuela
                            Ben beniewd achter de eerste resultaten.

MJ

Comment

Proficiat met uw aanschaf, Manuela. En natuurlijk heel veel plezier ermee. Het is niet mijn
                              bedoeling geweest om minachtend te doen tegenover iemand met een bridge of een point
                              and shoot. Integendeel. Daarvoor ken ik te veel mensen die met een dergelijk fototoestel
                              werken en betere foto's maken dan ik. Dus, geniet er maar van zou ik zeggen. Dat lijkt me
                              sowieso het belangrijkste.

Comment

Working...
                              X