Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met 40D en Memorycard ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem met 40D en Memorycard ?

Hallo,

Ik hoop dat dit de juiste plaats op het forum is om hulp te vragen ?
    Ik kan geen foto's meer van mijn computer op mijn 40D plaatsen ? Ik krijg steeds dezelfde foutmelding: (Locatie is Canon EOS 40D / CF / DCIM / 100Canon)

The file IMG_6367.jpg has one or more properties outside device limits. Use a media file that convert the file before copying it. If you copy the file now it will be stored but not be presented in the device user interface. Do you wish to copy the file anyway ? Yes - Yes to all - No - No to all - Cancel

Als ik dan yes zeg dan komt hetvolgende:

Can not copy file IMG_6367. The device does not allow to place files on this location.

Als trouble-shooting heb ik hetvolgende gedaan:
    - Andere memory card geprobeerd - zelfde foutmelding.
    - Nieuwe foto gemaakt met camera, die foto naar PC copieren en terugzetten op camera (via copy & paste principe - zelfde foutmelding.
    - Foto's op kaartje zetten via card reader - dit gaat -dan in camera en bekijken via scherm - dat gaat.

Ik snap er niets meer van ? Het heeft altijd gegaan via gewoon een USB kabel van camera naar PC. Nu moet ik iederes keer het geheugen kaartje uit het toestel halen om foto's erop te kunnen zetten.

Hopelijk kan iemand me helpen ?
    Alvast bedankt !
    Bart

Re: Probleem met 40D en Memorycard ?

Wat mij een beetje vreemd lijkt aan dit hele verhaal is dat jij foto's van PC op je 40D plaatst, terwijl de meesten van ons toch andersom te werk gaan: foto's van camera (in jouw geval de 40D) op PC plaatsen. Ik neem aan dat het andersom ook moet kunnen, maar dan denk ik dat je in een of ander folderstructuur moet zitten, niet?
    In zo'n geval zou ik alleszins de CF kaart in een kaartlezer steken, waarna die (op mijn Mac toch) op het bureaublad verschijnt als een externe harde schijf, waarnaar je vrijelijk zou moeten kunnen kopiëren. Als ik zo de CF kaart uit mijn 50D haal en in een kaartlezer steekt, die met de Mac verbonden is, dan zie ik op de CF kaart verschillende folders. Is dat misschien de reden waarom je de foutmelding krijgt "Can not copy file IMG_6367. The device does not allow to place files on this location."?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Dank voor je reactie LesC.

Ik zie de folderstructuur ook op de kaart staan! Zie: (Locatie is Canon EOS 40D / CF / DCIM / 100Canon). Deze folderstructuur is dezelfde als ik de kaart contacteer via de camera of via een kaartlezer. Dus identiek...

Het rare is dat ik enkel via de kaartlezer foto's kan plaatsen op de kaart en niet meer via de camera. Dit heeft altijd gewerkt.

De reden dat ik dit doe is devolgende: Ik volg avondschool fotografie op maandagavond. We krijgen dan altijd een opdracht mee en die doe ik meestal in het weekend. Ik Cut & Paste mijn foto's van de camera op mijn PC en bekijk mijn foto's op mijn pc. Ik selecteer de beste en die zet ik dan terug op mijn camera om ze maandag op de server van school te zetten. (Transport)

Dit heeft altijd gewerkt tot vandaag. Nu kan ik de foto's niet meer op de camera plaatsen rechtstreeks maar moet ik het via card reader doen.

Nogmaals thx voor de hulp!
      Me -->
      Last edited by Vibes; 26 september 2009, 17:23. Reden: Typo

Comment

Bewerk je je foto's op PC, of gebruik je de PC enkel om te bekijken? In het laatste geval, zou ik mijn workflow lichtjes aanpassen: nl.
        1. ALLE foto's van camera op PC. Ook ideaal als backup
        2. Op PC bekijken en selectie maken.
        3. Van de camera enkel de NIET-geselecteerde foto's wissen.
        Zou dat werken?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Hebt u al eens geprobeerd de bestanden een andere naam te geven alvorens ze terug op de camera te zetten?
          Gurdy

Comment

@ LesC: Dit zal idd de enigste optie gaan zijn. De flow aanpassen ... Of vinden wat het probleem is. Jammer genoeg brengt ook het google-n geen oplossing.

@ gurdy: Goed idee ... geprobeerd juist maar werkt nog niet. Zelfde foutmelding.

Thx voor de hulp!
            Bart
            Last edited by Vibes; 26 september 2009, 18:19.

Comment

Wat ik veelal doe bij dergelijke problemen : een zinsnede uit de foutmelding googlen (al dan niet tussen aanhalingstekens) . Veelal kom je dan op forums terecht waar het probleem wordt aangekaart. Je vindt misschien zo de oplossing ...

Dat is wat ik daarpas al deed en ik las dat hett probleem dat u aanhaalt iets is dat ook frequent voorkomt bij overzetten van muziek naar Ipods en zo. De oorzaak ligt daar dan meestal bij de ID3 tags (=de info die op het schermpje verschijnt zoals artiest, titlesong, ...) die onleesbaar geworden zijn.
              m.a.w. Tijdens het bewerken werd iets gewijzigd waar het kaartje geen raad mee weet.
              Ik denk niet dat het aan de 40D ligt, want het probleem wordt ook aangehaald op de sites van Sandisc waar in de verste verte geen camera ter sprake komt.

groeten,
              Gurdy

Comment

Hallo gurdy,

Ook ik heb dat gedaan wat je zegt en ben op dezelfde sites uitgekomen. Ik zie idd. dat het een zeer gekend probleem is bij muziek bestanden en het heeft idd met tags te maken.

Doch, in deze situatie kan dat niet van toepassing zijn. Ik heb de tags van oudere foto's (waar het vroeger wel mee ging) vergeleken met die van vandaag en die zijn identiek hetzelfde.

Erger nog ... de foto's die ik een week geleden wel kon plaatsen op de camera doen het nu ook niet meer. Dus vrees toch dat het iets met het toestel te maken heeft ?

Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vibes Bekijk bericht
                  Hallo gurdy,

Ook ik heb dat gedaan wat je zegt en ben op dezelfde sites uitgekomen. Ik zie idd. dat het een zeer gekend probleem is bij muziek bestanden en het heeft idd met tags te maken.

Doch, in deze situatie kan dat niet van toepassing zijn. Ik heb de tags van oudere foto's (waar het vroeger wel mee ging) vergeleken met die van vandaag en die zijn identiek hetzelfde.

Erger nog ... de foto's die ik een week geleden wel kon plaatsen op de camera doen het nu ook niet meer. Dus vrees toch dat het iets met het toestel te maken heeft ?

Bart
                  Bestaat er zoiets als een "totale reset" op de 40D ? Misschien werkt dat dan ...
                  Anders in het Menu Clear all Camera Settings kiezen , misschien wordt er dan een beveiliging afgevinkt die schrijven nu onmogelijk maakt ?
                  Gurdy

Comment

Ik zit ook op zo'n avondschool en moet eveneens af en toe een selectie maken. Als ik dan
                    de beste foto's terug op een geheugenkaart zet, kan mijn camera (50D) ze ook niet meer
                    ezen. Vandaar dat ik een kaartlezer gebruik. Goedkoop, snel & veilig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Goedkoop, snel & veilig.
                      Klopt.
                      Maar ik zou toch graag eens weten hoe het komt dat men er eerst wél in slaagt om bestanden te exporteren naar de camera en dat het dan plots niet meer lukt.
                      Gurdy

Comment

Ik zou de geheugenkaart eens leegmaken en formateren in de camera. Kleine kans dat het helpt.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik zou de geheugenkaart eens leegmaken en formateren in de camera. Kleine kans dat het helpt.
                          Win ! Sorry voor de late reactie maar wou het toch mededelen. Dit was de oplossing. Thx Nete.

Comment

Dit was ook de goede oplossing, meestal wordt er via de PC wat in de kaart gedaan die de constructie van de geformateerde kaart veranderd , zoals wissen en zelfs formateren
                            dat geeft meestal problemen.De kaart moet altijd geformateerd worden in de camera voordat je deze gaat gebruiken.

Comment

Ik werk nooit via de USB kabel en altijd via een kaartlezer.

- normaal kan je sneller data copiëren via die kaartlezer (maar hoeft niet zo te zijn).
                              - de batterij van de camera moet niet voldoende opgeladen te zijn of kan ondertussen opladen
                              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                              X