Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D of 1D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5D of 1D

Ik wil mij graag een nieuwe kodak aanschaffen..
    Ik twijfel tussen een 5D en 1D,
    Kan mij iemand vertellen wat het verschil hier in is?
    Last edited by Talithatje; 22 september 2009, 16:15.

Re: Verschil tussen 5D en 1D Canon.

ik denk dat als je jezelf die vraag stelt, je beter een lager model koopt (500D of 50D)...

5D en 1D zijn professionele toestellen en het is niet omdat ze veel geld kosten, dat ze mooie foto's maken he

Wat wil je fotograferen?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Wél, ik ben bezig met men opleiding fotografie!
      En ik wil een goed model kopen omdat ik binnen een paar jaar zelfstandig wil worden..
      Dus daarom dacht ik aan een 5 of 1D..

Comment

Ok domme vragen bestaan niet hé. Maar er bestaan wel vragen die je op 5 seconden hebt gevonden op het internet. Bekijk gewoon de specificaties van beide toestellen eens… enneh, als je van plan bent om één van de twee te kopen, dan raad ik je aan dat niet te doen en voor een instapmodel te gaan. Het feit dat je zulke vraag stelt maakt wel duidelijk dat je niet echt klaar bent voor één van die twee toestellen.

Zoek dus maar eens op google. Ik zal hier alvast een paar kleine verschillen zetten

5D : full frame/ traag in bps/ 9 af punten/ matige weathersealing(5DmkII)
        1D : 1.3 crop/ bliksemsnel (tot 10bps)/ 45 af punte/n full weathersealing en ijzersterke onverwoestbare body
        1DS : full frame/ vergelijkbaar met 5D reeks,maar dan met de body van een 1D maar is ook wel trager in bps

je zegt niet welke types van de 5D en 1D je vergelijkt
        er bestaan 2 5D's (5D en 5DmkII) en er bestaan 7 types van de 1D reeks...(1DmkI 1DmkII 1DmkIIn 1DmkIII 1DsmkI 1DsmkII 1DsmkIII) specifieer beter welke je juist aan het bekijken bent en we zullen al veel beter kunnen antwoorden
        5DmkIII en wat glas

Comment

Nu een camera kopen en als je over een paar jaar zelfstandig wordt de 'echte' kopen.

1 dan werk je niet professioneel met een 'ouderwetse' camera
          2 dan weet je waarschijnlijk ook meer wat je nodig hebt/wilt en kan daardoor een betere keus maken
          3 je kan de kosten dan met de belasting verrekenen
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            Ok domme vragen bestaan niet hé. Maar er bestaan wel vragen die je op 5 seconden hebt gevonden op het internet. Bekijk gewoon de specificaties van beide toestellen eens… enneh, als je van plan bent om één van de twee te kopen, dan raad ik je aan dat niet te doen en voor een instapmodel te gaan. Het feit dat je zulke vraag stelt maakt wel duidelijk dat je niet echt klaar bent voor één van die twee toestellen.

Zoek dus maar eens op google. Ik zal hier alvast een paar kleine verschillen zetten

5D : full frame/ traag in bps/ 9 af punten/ matige weathersealing(5DmkII)
            1D : 1.3 crop/ bliksemsnel (tot 10bps)/ 45 af punte/n full weathersealing en ijzersterke onverwoestbare body
            1DS : full frame/ vergelijkbaar met 5D reeks,maar dan met de body van een 1D maar is ook wel trager in bps

je zegt niet welke types van de 5D en 1D je vergelijkt
            er bestaan 2 5D's (5D en 5DmkII) en er bestaan 7 types van de 1D reeks...(1DmkI 1DmkII 1DmkIIn 1DmkIII 1DsmkI 1DsmkII 1DsmkIII) specifieer beter welke je juist aan het bekijken bent en we zullen al veel beter kunnen antwoorden
            dat wilde ik dus eigenlijk ook zeggen
            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Talithatje Bekijk bericht
              Wél, ik ben bezig met men opleiding fotografie!
              En ik wil een goed model kopen omdat ik binnen een paar jaar zelfstandig wil worden..
              Dus daarom dacht ik aan een 5 of 1D..
              dan koop je beter eerst een instapmodel, en binnen een paar jaar een 5D of 1D

de leercurve met een 5DmkII of 1DmkIII is een heel pak steiler dan die met een 500D of dergelijke. Met de 1DmkIII is de leercurve het steilste van al, 5DmkII heeft nog een groene stand

kortom, met een instapmodel kan je veel beter leren werken met een DSLR. En des te meer plezier je later gaat hebben als je overstapt naar een meer pro model
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oke,
                Allesinds al hartelijk bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  dan koop je beter eerst een instapmodel, en binnen een paar jaar een 5D of 1D

de leercurve met een 5DmkII of 1DmkIII is een heel pak steiler dan die met een 500D of dergelijke. Met de 1DmkIII is de leercurve het steilste van al, 5DmkII heeft nog een groene stand

kortom, met een instapmodel kan je veel beter leren werken met een DSLR. En des te meer plezier je later gaat hebben als je overstapt naar een meer pro model
                  inderdaad ja... Je hebt dan ook nog het voordeel dat als je nu (een pak) gaat besparen op de body, je meer geld aan lenzen kan uitgeven. Die gaan normaal gezien langer mee dan een body en zijn minstens even belangrijk dan je body (als ze niet belangrijker zijn)...
                  Nieuwe site

Comment

Een goede raad om aan een opleiding te beginnen : koop een 2e hands 40D

Kost niet veel meer tegenwoordig, je hebt nog budget over voor enkele basis lenzen (zeker een 50mm kopen) zodat je aan je opleiding kan beginnen.

Als je dan over enkele jaren zelfstandige wordt koop je een op dat moment moderne camera (5dIV of 1dV of zoiets want het gaat soms snel) zodat je niet aan je carriere begint met een oudere camera (niet dat je daar geen goede foto's meer mee kan maken hé) maar op dat moment kan je de btw op de camera terugvorderen en je body over drie jaar afschrijven.

Nu direct een 5d of 1D kopen lijkt met niet echt aan te raden als je alles nog moet leren, koop liever een mooi semi-pro model als de 40D (beste prijs/kwaliteit op dit moment, zelfs nieuw ) en een paar lenzen, eventueel zelfs al een externe flitser.

Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Deze vraag doet pijn :s
                      Verschil tussen een 5D en 1D, geluk dat het niet verschil tussen 1000D en 1D is geweest.
                      Je bent nu aan het praten als iemand die zijn rijbewijs nog niet heeft maar binnenkort eraan gaat beginnen en een Lamborghini wilt kopen om te leren rijden :s

Begin maar zoals de meesten hier, met een instapmodel, en verken dit toestel.
                      Het moet niet altijd het duurste van het duurste te zijn om mee te beginnen.
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Het verschil tussen 5D en 1D is 4 !

MVG, Jeff c.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Zo, wat een arrogantie zeg, alsof een 5D en een 1D alleen maar voorbehouden is aan zeer ervaren fotografen.
                          Mischien heeft de TS een mooi budget en dan kan ze best een mooie 5D aanschaffen (1 serie moet ik ook toegeven, die zou ik niet nemen vanwege de complexiteit van de camera), ook al zit er geen groen vlakje op.
                          Ik vind als je de financien hebt de 5D (mark 1) een ideale camera om mee te beginnen, ok het is mischien wat overdone, maar geef eens 1 reden op waarom de 5D geen goede camera is om mee te beginnen.
                          Hier een mooie 24-105 L kitlens op en je hebt een mooi setje om te beginnen, als het hier niet mee lukt dan ligt het in ieder geval niet (meestal dan) aan de camera.
                          Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Idd, ik vraag dit gewoon omdat ik nog maar net bezig ben en er zelf nog niet veel van af weet, het is net alsof ik een moord begaan op..
                            Het was maar vragen hé !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                              Zo, wat een arrogantie zeg, alsof een 5D en een 1D alleen maar voorbehouden is aan zeer ervaren fotografen.
                              Mischien heeft de TS een mooi budget en dan kan ze best een mooie 5D aanschaffen (1 serie moet ik ook toegeven, die zou ik niet nemen vanwege de complexiteit van de camera), ook al zit er geen groen vlakje op.
                              Ik vind als je de financien hebt de 5D (mark 1) een ideale camera om mee te beginnen, ok het is mischien wat overdone, maar geef eens 1 reden op waarom de 5D geen goede camera is om mee te beginnen.
                              Hier een mooie 24-105 L kitlens op en je hebt een mooi setje om te beginnen, als het hier niet mee lukt dan ligt het in ieder geval niet (meestal dan) aan de camera.
                              heeft toch niets met arrogantie te maken... Ik ben ook met een 400D begonnen en daar ben ik blij genoeg om.

Als je moet beginnen met een 5D/1D, zie je toch door de bomen het bos niet meer? Ik denk dat je zou verloren lopen in alle mogelijke opties die je op zo'n camera kan instellen.

Voor mij mag iedereen een 1D kopen als camera om mee te beginnen maar ik denk dat je leerproces er enkel maar door verlengd wordt...
                              Nieuwe site

Comment

Working...
                              X