Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amateur op zoek naar juiste Nikon- help please!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Amateur op zoek naar juiste Nikon- help please!

Beste leden,

Ikheb momenteel een kleine Ixus en zou graag upgraden naar een reflex toestel. Ik ga dit toestel enkel gebruiken voor foto's van de kids, tijdens een feestje met familie of vrienden (binnen en buiten!), tijdens een uitstapjes, etc. Ik ben geen pro en een leek op vlak van fotografie- ik wil enkel mooie leuke foto's trekken.

Ik ben aan het twijfelen tussen een Nikon D3000 en een D5000. In de winkel zeggen e dat de "CCD" (wat is dat??) van de D3000 teleurstelend is voor omgevingen met weining licht, en dat de D5000 zeker zijn geld waard is. Jullie idee hieromtrent?

Verder komt er dan nog de vraag van lensen.... De standaard 18-55 lijkt mij niet voldoende. Is een 18-105 een goede aankoop, of beter dan de 15-55 en 55-200 combinatie kopen? In de winkel beweerden ze dat de 18-105 zeker voldoende was om te beginnen met goede foto's en dat ik later een 70-300 kan bijkopen.... Ik had oorspronkelijk een 700 tot 800 EUR in gedachten, dus de D5000 + 18-200 ligt wat aan de hoge kant... (ik ga ervan uit dat de standard flash voldoende is om te beginnen)

En tenslotte- online kopen van een pixmania, digicamshop, etc.... Is dit een goede beslissing? De prijzen zijn scherp, maar heb ik dan nog steeds de 2 jaar garantie? (Ik had verstaan dat dit enkel voor europese toestellen en lensen was, en vraag mij af of dit dan ook het geval is bij een online store)...

Alvast bedankt voor jullie hulp en gedachten!

Re: Amateur op zoek naar juiste Nikon- help please!

De D5000 met 18-105VR kitlens is een handige combinatie die het ook bij minder licht vrij goed doet. Je hebt een goed bereik, prima scherpte en ook op wat hogere iso's een goed contrast.