Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverter voor (toekomstige) G 11- Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• teleconverter voor (toekomstige) G 11- Canon

Om verschillende redenen wil ik het "klein" houden maar toch fijn en dan zou de Canon Powershot G 11 zéker voor mij in aanmerking komen(fel verbeterd tov G 10).
    Vraag : ik wil wat meer dan de 5 x zoom - teleconverter met lensadapter kan dit - weliswaar duur - oplossen (dus ca 200 euro extra).
    Ik wil dit geld ervoor neertellen als er écht geen kwaliteitsverlies mee gemoeid gaat
    met bijstellingen mag het opgelost worden
    Heeft iemand op het forum ervaring van teleconverters op compact dig. camera's ?
    Ben benieuwd op een antwoord, vooraf bedankt !
    Last edited by Mimine; 17 september 2009, 14:43.

Re: teleconverter voor (toekomstige) G 11- Canon

Oorspronkelijk geplaatst door Mimine Bekijk bericht
    [B][COLOR="Blue"]als er écht geen kwaliteitsverlies mee gemoeid gaat
    Dat gaat niet. Misschien wel bijna onzichtbaar, maar er zal altijd kwaliteitsverschil zijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimine Bekijk bericht
      Om verschillende redenen wil ik het "klein" houden maar toch fijn en dan zou de Canon Powershot G 11 zéker voor mij in aanmerking komen(fel verbeterd tov G 10).
      Vraag : ik wil wat meer dan de 5 x zoom - teleconverter met lensadapter kan dit - weliswaar duur - oplossen (dus ca 200 euro extra).
      Ik wil dit geld ervoor neertellen als er écht geen kwaliteitsverlies mee gemoeid gaat
      met bijstellingen mag het opgelost worden
      Heeft iemand op het forum ervaring van teleconverters op compact dig. camera's ?
      Ben benieuwd op een antwoord, vooraf bedankt !
      Ik had ooit een Canon teleconverter TC DC52 (2,4 x) op mijn Powershot A80 en die maakte redelijke plaatjes.
      Zou ik momenteel een compactcamera willen met veel tele dan zou ik er 1 kopen met veel tele, er is behoorlijk wat keuze op dat gebied.
      Zo'n converter is duur en niet zo handig en geeft zeker niet de gewenste resultaten

Comment

Hey juppekes

Ik heb ongeveer 3 jaar gespeeld met een Canon G7

Bijna twee jaar heb ik ook met die teleconverter gewerkt

Ik heb daar nooit spijt van gehad in deze investering

Hier wat voorbeelden van de G7 met teleconvertor x2

Wat je zeker ook niet moet onderschatten op die G-reeks is die digitale zoom

Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Hey juppekes Hier ben ik nog eens met eentje van vorige zondag. Deze was wel goed geladen want hij kwam al redelijk dicht vooraleer van de grond te komen ;)

Hier nog een paar van mijn maanreeksjes

Die zijn meestal gemaakt met 6x optische zoom + nog 4x digitale zoom + de teleconvertor x2, komt dus op 1640mm

Die maantjes komen dus zo uit de camera zonder croppen ofzo

Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

Hey juppekes Zoals belooft in een ander topic ben ik hier met mijn maantje :D:D;) En zoal het weer er uit ziet voor vanavond zal ik geen heldere volle maan kunnen klikken :(:( Dus dat wordt wachten tot in 2023 om nog eens zo'n heldere volle maan te kunnen bewonderen :rolleyes: En de ursiden zal ik ook mijn buik mogen

Hey juppekes Ik kon het weer niet laten gisteren :D:D Die mooie lichtgevende bol hangt daar anders maar voor pietsnot :p:p

Hey juppekes Eindelijk heb ik er eentje te pakken :D:D:D Na meer dan 1000 maanfotokes heb ik er ook eentje met een vliegtuig ervoor :p Het was wel een lucky-shot want ik werk op statief met 2 sec zelfontspanner en tijdens het afdrukken was er nog niets te zien Ik was al aan het denken mag dit hier gepost worden of in

Ik heb hier ergens op het forum een test gezet met die convertor en die optische zoom maar ik vind deze nu niet direct terug

Maar als er nog vragen zijn, roep maar hoor misschien kan ik je nog helpen
        Bootjes

Comment

Ik blijf me verbazen over de resultaten van zo'n "appareil-ke", in de handen van een bekwame fotograaf wel te verstaan. Vele van die foto's zouden met veel duurder materiaal kunnen gemaakt zijn. Dank voor je inbreng, Mriya, en leuk nog eens een aantal van je foto's "op een rijtje" te zien!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik blijf me verbazen over de resultaten van zo'n "appareil-ke", in de handen van een bekwame fotograaf wel te verstaan. Vele van die foto's zouden met veel duurder materiaal kunnen gemaakt zijn. Dank voor je inbreng, Mriya, en leuk nog eens een aantal van je foto's "op een rijtje" te zien!
            Dan heb ik de macro functie nog niet voorgesteld dat is dan wel zonder teleconvertor

Maar als je tijd hebt ga gerust een zien op mijn profiel, er staan nog heel wat pareltjes tussen gemaakt met die G7

Hey juppekes Na mijn vorige poging van mijn libelsnoetje een (betere) poging PS: dit is dezelfde libel van op mijn kaalkop in het funtopic

Hey juppekes Het wordt tijd dat het eens een beetje mooi weer is want ik ben door mijn voorraad (mooie) foto's heen :rolleyes::D Deze zat verborgen onder een stuk boomschors, dus even op mijn vinger genomen en wat kliekjes gemaakt ;):p Hij/Zij maakte zich nogal kwaad als ik met mijn lensje op 15mm afstand kwam :eek::eek:

Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Hey juppekes Dit was mijn inzending voor de challenge van augustus Bij deze wil ik nog eens MP61 feliciteren met zijn eerste plaats :G:G Ik wil ook nog iedereen bedanken die mooie puntjes heeft gegeven aan mij om mij op de tweede plaats te krijgen :G:G
            Bootjes

Comment

Working...
            X