Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compactcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: compactcamera

Bedankt, ik denk dat ik ga voor de voordelen van LX3, ik was bijna gewonnen voor de fuji f70 maar ik denk dat het eerste na uw advies de bovenhand zal halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leo1944 Bekijk bericht
      Da's eigenlijk heel simpel, die worden opgeslagen op mijn extra harde schijf
      Alléén op die extra schijf ?
      Vergeet dan niet dat je je foto's gegarandeerd vroeg of laat kwijt bent.
      ALLE harde schijven gaan vroeg of laat kapot, twee schijven tegelijk is al een stuk onwaarschijnlijker.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Nee, nee, die tijd is voorbij, bijkomend op de d; schijf plus als de capaciteit wat groter wordt zet ik ze op cd.

Comment

De LX3 is een prachtig cameraatje, ik heb de Leica D-lux 4 wat zo goed als dezelfde camera is, je gaat versteld staan van de geleverde beelden, de enige beperking van deze beide toestellen is de toch wel vrij kleine zoom. ( 2,5 )
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leo1944 Bekijk bericht
            Nee, nee, die tijd is voorbij, bijkomend op de d; schijf plus als de capaciteit wat groter wordt zet ik ze op cd.
            OK, maar onthou toch: data die je maar op één plaats bewaart, ben je vroeg of laat kwijt. CD's verslijten ook naar het schijnt.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              OK, maar onthou toch: data die je maar op één plaats bewaart, ben je vroeg of laat kwijt. CD's verslijten ook naar het schijnt.
              Foto's gaan ook vergelen

Comment

Ik heb juist mijn reserve camera de Nikon D300 verkocht en de Canon G11 besteld.
                Foto's die ik er van gezien heb zelf op ISO 1600 zijn veel belovend.
                Spijtig dat Canon de G11 nogal duur op de markt zet.
                Maar canon G11 daar zou ik toch wel eens naar kijken hoor.
                2 x Nikon Z6 met wat glas
                www.janvanginkel.be

Comment

Te laat voor de goedbedoelde raad de lx3 komt er aan is besteld, toch merci voor de respons.

Comment

Ik heb wat meegesurfd in dit topic, ik overweeg een vergelijkbare aankoop. Is het resultaat van de brandpuntsafstand van een LX3 (24-60mm) identiek met wat ik op m'n D60 zou krijgen indien ik dezelfde aantal mm's instel op, laat ons zeggen een 18-55mm kitlens? (hoe zit dat met de cropfactor? Ik dacht dat een LX3 een kleiner sensorformaat heeft dan APS-C?)

grtn

Comment

ga eens kijken bij Fujifilm
                      bij de compactjes zijn die enorm goed voor hun geld
                      zeer goede ruiswaarden en prachtige kleuren

Comment

Om een verhaal af te sluiten dacht ik een eerste indruk van de LX3 mee te delen. Verassend, mijn eerste foto's maakte ik binnenshuis en ik had zelfs geen flits nodig, alles erop en geen schaduw. Vervolgens nam ik een foto buitenshuis en ik had het zelfs nog niet gezien, een paar vogels op ongeveer 200 meter afstand stonden er scherp op plus de zonnestralen die door de wolken kwamen waar ik trouwens de foto voor nam stonden er perfekt op. Daar kan mijn Dslr pentax k200 niet tegenop.Natuurlijk doet de f2 van de lens wel wat, ga zo maar eens iets kopen voor een spiegelreflex. Ik denk dat ik eindelijk een goed fototoestel gekocht heb.

Comment

Working...
                        X