Ik heb begin augustus mijn canon 400D voor reparatie binnengebracht bij een erkende canon dealer,betreffende een reparatie .
Namelijk de tandjes waar de Cf kaart ingaat een paar daarvan waren afgebroken.
Dit gebeurde op 10 augustus 2009 dat ik naar deze dealer ging.
De verkoper vertelde mij dat het eerst ging verzonden worden naar een canon technische dienst,waarbij nadien een bestek zou opgemaakt worden met de kosten.
En dat ik daarvan op de hoogte zou gebracht worden,en aan de hand daarvan al dan niet de reparatie zou laten gebeuren.
Dit bestek heb ik nooit gekregen!
Begin september nog altijd geen nieuws van mijn canon ,dus belde ik naar de winkel.
De verkoper vertelde mij dat hij eens ging telefoneren en informeren bij canon.
Hij belde mij terug op dezelfde maandag om te zeggen dat het een stuk is dat ze moesten bestellen.
Hij zou mij weer contacteren.
De volgende dag belde hij mij op om te zeggen dat mijn canon gerepareerd was en in de winkel lag.
Dit vond ik zeer vreemd ?????
Mijn canon verpakt in een fijn plastiekje met een rekkertje erond.
Toen ik de faktuur kreeg van 198.44 euro schrok ik wel een beetje.
Is dit de prijs voor deze herstelling?
Ik ben van plan een nieuwe canon 50d of tweedehands aan te schaffen,maar had mijn toestel dringend nodig voor mijn fotografie avondcursus en op dit moment niet de financiele mogelijkheden had.
Ik vroeg om de faktuur te zien waar Canon op vermeld stond.
Dit was niet mogelijk.
Dit word volgens de verkoper nooit gedaan.Bedenking:Is het daar wel gebeurt?
Toch wou ik een faktuur om de garantie van de reparatie.
Dit was niet mogelijk.
Ik vroeg de verkoper of de reparatie wel door een erkende technische dienst van canon was gebeurt.Hij ging achteraan de winkel even checken.
Kwam terug en beweerde dat het toestel in een canon erkende technische dienst was gebeurd.
De vraag is nu is dit wel effektief zo gebeurt?
Ik ben zeer teleurgesteld in dit .Heb de indruk dat ik er vinger dik ben opgelegd.
Ten eerste is mijn reparatie wel door een erkende canon dealer gebeurd?
Ten tweede gaat het effectief om een nieuw stuk?
Of was daar een tweedehands stuk in geplaatst met de kosten van een nieuw stuk?
Als dat het geval is,wat kan ik eraan doen?
Dit kan toch niet?
Ten derde heb ik de vraag of ze bij vervangen onderaan het toestel moeten openen of alleen de zijkant om het stuk te vervangen?
Want er zijn sporen dat ze onderaan mijn canon hebben geopend,misschien juist de onderkant van het fototoestel verwisseld om zo hetzelfde serienummer te hebben.En mij een oudere tweedehands canon meegegeven?
Het klinkt misschien een beetje overdreven;maar ik heb echt de indruk dat ze niet fair bezig zijn.
Wat kan ik eraan doen?
Het is een lange boterham toch bedankt voor de tijd dit allemaal te lezen .
Namelijk de tandjes waar de Cf kaart ingaat een paar daarvan waren afgebroken.
Dit gebeurde op 10 augustus 2009 dat ik naar deze dealer ging.
De verkoper vertelde mij dat het eerst ging verzonden worden naar een canon technische dienst,waarbij nadien een bestek zou opgemaakt worden met de kosten.
En dat ik daarvan op de hoogte zou gebracht worden,en aan de hand daarvan al dan niet de reparatie zou laten gebeuren.
Dit bestek heb ik nooit gekregen!
Begin september nog altijd geen nieuws van mijn canon ,dus belde ik naar de winkel.
De verkoper vertelde mij dat hij eens ging telefoneren en informeren bij canon.
Hij belde mij terug op dezelfde maandag om te zeggen dat het een stuk is dat ze moesten bestellen.
Hij zou mij weer contacteren.
De volgende dag belde hij mij op om te zeggen dat mijn canon gerepareerd was en in de winkel lag.
Dit vond ik zeer vreemd ?????
Mijn canon verpakt in een fijn plastiekje met een rekkertje erond.
Toen ik de faktuur kreeg van 198.44 euro schrok ik wel een beetje.
Is dit de prijs voor deze herstelling?
Ik ben van plan een nieuwe canon 50d of tweedehands aan te schaffen,maar had mijn toestel dringend nodig voor mijn fotografie avondcursus en op dit moment niet de financiele mogelijkheden had.
Ik vroeg om de faktuur te zien waar Canon op vermeld stond.
Dit was niet mogelijk.
Dit word volgens de verkoper nooit gedaan.Bedenking:Is het daar wel gebeurt?
Toch wou ik een faktuur om de garantie van de reparatie.
Dit was niet mogelijk.
Ik vroeg de verkoper of de reparatie wel door een erkende technische dienst van canon was gebeurt.Hij ging achteraan de winkel even checken.
Kwam terug en beweerde dat het toestel in een canon erkende technische dienst was gebeurd.
De vraag is nu is dit wel effektief zo gebeurt?
Ik ben zeer teleurgesteld in dit .Heb de indruk dat ik er vinger dik ben opgelegd.
Ten eerste is mijn reparatie wel door een erkende canon dealer gebeurd?
Ten tweede gaat het effectief om een nieuw stuk?
Of was daar een tweedehands stuk in geplaatst met de kosten van een nieuw stuk?
Als dat het geval is,wat kan ik eraan doen?
Dit kan toch niet?
Ten derde heb ik de vraag of ze bij vervangen onderaan het toestel moeten openen of alleen de zijkant om het stuk te vervangen?
Want er zijn sporen dat ze onderaan mijn canon hebben geopend,misschien juist de onderkant van het fototoestel verwisseld om zo hetzelfde serienummer te hebben.En mij een oudere tweedehands canon meegegeven?
Het klinkt misschien een beetje overdreven;maar ik heb echt de indruk dat ze niet fair bezig zijn.
Wat kan ik eraan doen?
Het is een lange boterham toch bedankt voor de tijd dit allemaal te lezen .
Comment