Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatie canon opgelegd ??????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reparatie canon opgelegd ??????

Ik heb begin augustus mijn canon 400D voor reparatie binnengebracht bij een erkende canon dealer,betreffende een reparatie .

Namelijk de tandjes waar de Cf kaart ingaat een paar daarvan waren afgebroken.

Dit gebeurde op 10 augustus 2009 dat ik naar deze dealer ging.

De verkoper vertelde mij dat het eerst ging verzonden worden naar een canon technische dienst,waarbij nadien een bestek zou opgemaakt worden met de kosten.

En dat ik daarvan op de hoogte zou gebracht worden,en aan de hand daarvan al dan niet de reparatie zou laten gebeuren.

Dit bestek heb ik nooit gekregen!

Begin september nog altijd geen nieuws van mijn canon ,dus belde ik naar de winkel.

De verkoper vertelde mij dat hij eens ging telefoneren en informeren bij canon.

Hij belde mij terug op dezelfde maandag om te zeggen dat het een stuk is dat ze moesten bestellen.

Hij zou mij weer contacteren.

De volgende dag belde hij mij op om te zeggen dat mijn canon gerepareerd was en in de winkel lag.

Dit vond ik zeer vreemd ?????

Mijn canon verpakt in een fijn plastiekje met een rekkertje erond.

Toen ik de faktuur kreeg van 198.44 euro schrok ik wel een beetje.

Is dit de prijs voor deze herstelling?

Ik ben van plan een nieuwe canon 50d of tweedehands aan te schaffen,maar had mijn toestel dringend nodig voor mijn fotografie avondcursus en op dit moment niet de financiele mogelijkheden had.

Ik vroeg om de faktuur te zien waar Canon op vermeld stond.

Dit was niet mogelijk.

Dit word volgens de verkoper nooit gedaan.Bedenking:Is het daar wel gebeurt?

Toch wou ik een faktuur om de garantie van de reparatie.

Dit was niet mogelijk.

Ik vroeg de verkoper of de reparatie wel door een erkende technische dienst van canon was gebeurt.Hij ging achteraan de winkel even checken.

Kwam terug en beweerde dat het toestel in een canon erkende technische dienst was gebeurd.

De vraag is nu is dit wel effektief zo gebeurt?

Ik ben zeer teleurgesteld in dit .Heb de indruk dat ik er vinger dik ben opgelegd.

Ten eerste is mijn reparatie wel door een erkende canon dealer gebeurd?

Ten tweede gaat het effectief om een nieuw stuk?

Of was daar een tweedehands stuk in geplaatst met de kosten van een nieuw stuk?

Als dat het geval is,wat kan ik eraan doen?

Dit kan toch niet?

Ten derde heb ik de vraag of ze bij vervangen onderaan het toestel moeten openen of alleen de zijkant om het stuk te vervangen?

Want er zijn sporen dat ze onderaan mijn canon hebben geopend,misschien juist de onderkant van het fototoestel verwisseld om zo hetzelfde serienummer te hebben.En mij een oudere tweedehands canon meegegeven?

Het klinkt misschien een beetje overdreven;maar ik heb echt de indruk dat ze niet fair bezig zijn.

Wat kan ik eraan doen?

Het is een lange boterham toch bedankt voor de tijd dit allemaal te lezen .

Re: Reparatie canon opgelegd ??????

Zolang jij geen toestemming hebt gegeven, mocht de reparatie niet doorgaan.
    Bij een reparatie dat niet onder garantie valt, is er wel een factuur met vermelding van wat er precies gedaan werd en de kostprijs ervan.
    Vraag hen de naam van de service center en bel die service center op met de vraag of jouw toestel er degelijk is geweest. Tenslotte kan je ook Canon bellen en je probleem voorleggen aan hen.

Comment

Geeft de winkel je dan geen garantie? Je moet toch een factuur hebben van de winkel?
      Je kan ook proberen contact op te nemen met Canon indien je ongerust bent.
      Bijna 200 EUR aan reparatie vind ik persoonlijk ook wel veel. Want als je van plan bent een 50D 2de hands te kopen dan is dit al een grote hap uit je budget.

Het klinkt inderdaad een beetje bizar. Welke winkel is dit?
      Zodat ik er wegblijf
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
        Geeft de winkel je dan geen garantie?
        Op eigen toegebrachte schade is er geen garantie.

Comment

Wat een eikels zeg. Sorry
          Ik zou iig niet betalen, wil eerst zekerheid op garantie hebben en wat ze hebben vernieuwd en/of gerepareerd, lijkt mij niet meer dan normaal.

Je hebt immers afspraken gemaakt, toch?

Ben benieuwd of je al hebt betaald.

Groet, Tobias.

Comment

Bij het binnenbrengen hebben ze me een richtprijs gegeven nl rond 140 euro,maar dat ik toch nog een bestek ging krijgen van canon,wat nooit het geval is.

Een garantie van de winkel heb ik wel gekregen namelijk 3 mnd,wat ik zeker niet lang vindt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              Op eigen toegebrachte schade is er geen garantie.
              Denk dat hij bedoeld op de gerepareerde onderdelen van de Canon 400d

Comment

Spijtig nenoeg heb ik betaald,niet betalen is geen fototoestel en die heb ik nodig voor mijn fotografielessen.

Ik heb een paar stappen ondernomen namelijk een email gestuurd naar Canon,die mij een andere email gegeven heeft van de technische dienst.Daar ook een mail gestuurd met vraag om reparatie na te gaan en mijn serienummer opgegeven.
                Afwachten dus op een antwoord.Ben benieuwd.

Comment

Ja mijn garantie op de reparatie is 3 mnd op een formulier van de winkel zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patty1812 Bekijk bericht
                    Spijtig nenoeg heb ik betaald,niet betalen is geen fototoestel en die heb ik nodig voor mijn fotografielessen.

Ik heb een paar stappen ondernomen namelijk een email gestuurd naar Canon,die mij een andere email gegeven heeft van de technische dienst.Daar ook een mail gestuurd met vraag om reparatie na te gaan en mijn serienummer opgegeven.
                    Afwachten dus op een antwoord.Ben benieuwd.
                    Tsja dat is balen als je het toestel nodig hebt gehad.
                    Ik ben ook zeer beniewd hoe dit gaat aflopen, laat je het ons weten?

Sterkte iig.

Tobias.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patty1812 Bekijk bericht
                      Ja mijn garantie op de reparatie is 3 mnd op een formulier van de winkel zelf.
                      Volgens mij krijg je ook iets van Canon zelf, toch zeker als hij daar is gerepareerd.

Comment

Bedankt,voor je reactie.
                        Afwachten ....we zullen wel zien maar als het blijkt dat mijn toestel toch niet bij een canon tech dienst gegaan is...dan zullen ze me zeker in de winkel terugzien,met een kwade babbel,zo ééntje dat ze niet graag horen als er klanten in de winkel zijn.

Comment

Dat dacht ik ook,toch een faktuur met daarop de nodige herstellingen,maar nee een dokument met de gegevens van de winkel en de kostprijs.
                          Ongelooflijk is dat als je een faktuur van canon vraagt je dat gewoon niet te zien krijgt!!!Waarschijnelijk omdat ze daar niet is uitgevoerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Day-Walker Bekijk bericht
                            Volgens mij krijg je ook iets van Canon zelf, toch zeker als hij daar is gerepareerd.
                            je krijgt normaal een papier (A5 formaat) met wat ze allemaal gedaan hebben aan uw camera.

Comment

dat dacht ik ook

Comment

Working...
                              X