Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mirror lockup op Canon 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mirror lockup op Canon 450D

Ik heb verschillende websites met reviews over de 450D doorgenomen. In elke review staat dat de Canon 450D mirror lockup ondersteunt.

Nu ben ik gistere gaan spelen met een 450D van een vriend, maar ik vind nergens in het menu iets terug van deze functie. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven over 'of dit toestel dit ondersteunt' en 'waar ik die functie dan kan vinden'.

Bedankt!
    Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

Re: Mirror lockup op Canon 450D

Ja dit toestel heeft deze functie, meerbepaald bij "persoonlijk menu", C. Fn II 09
    Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
      Ja dit toestel heeft deze functie, meerbepaald bij "persoonlijk menu", C. Fn II 09
      dat zijn toch essentiële functies die gewoon met een knopje op de body zouden moeten staan. Mijn D50 heeft die zelfs helemaal niet
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

in de handleiding p 94
        Bewegingsonscherpte voorkomen
        De camerabeweging die wordt veroorzaakt door de reflexspiegelactie, kan van invloed zijn op foto's die zijn genomen met een superteleobjectief of een macroobjectief (close-up). In dit geval kan het nuttig zijn de spiegel op te klappen. U kunt Spiegel opklappen inschakelen door [7 Persoonlijke voorkeuze (C.Fn)] te selecteren en [Spiegel opklappen] (pag. 157) in te stellen op [1: Activeren].
        In de handleiding p 157:
        C.Fn-9 Spiegel opklappen
        0: Deactiveren
        1: Activeren
        Hierdoor wordt cameratrilling door de reflexspiegelactie voorkomen.
        Deze beweging kan hinderlijk zijn bij het maken van opnamen met superteleobjectieven en het maken van close-ups (macro). Zie pagina 94 voor informatie over het opklappen van de spiegel.
        pagina 154 van de handleiding
        Menu Persoonlijke voorkeuze-instellingen
        De persoonlijke voorkeuzen zijn ondergebracht in vier groepen op basis van functietype: C.Fn I: Belichting, C.Fn II: Beeld, C.Fn III: Auto focus/Drive, C.Fn IV: Bediening/Overig
        Dus menu persoonlijke instellingen - C.Fn III - C.FN-9 - inschakelen (1)

Comment

Als je deze functie op 'enabled' zet... klapt de spiegel dan meteen omhoog of pas wanneer je de ontspanner half indrukt?

Indien de spiegel meteeen zou omhoog klappen kan je eigenlijk al beter live view gebruiken... dat zou dan op hetzelfde neerkomen. Of zie ik het fout?

Bedankt voor de snelle reacties allesinds
          Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            dat zijn toch essentiële functies die gewoon met een knopje op de body zouden moeten staan. Mijn D50 heeft die zelfs helemaal niet
            Duidelijk geen Canon gebruiker.

Geen enkele Canon heeft een knopje. Niet de 450D en niet de 1DsIII.
            Ook niet de nieuwe 7D. Er is nu wel een video knop en een print knop.

Inderdaad heel belangrijk bij een DSLR. Maar niet bij een Canon DSLR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FinalFrag Bekijk bericht
              Als je deze functie op 'enabled' zet... klapt de spiegel dan meteen omhoog of pas wanneer je de ontspanner half indrukt?

Indien de spiegel meteeen zou omhoog klappen kan je eigenlijk al beter live view gebruiken... dat zou dan op hetzelfde neerkomen. Of zie ik het fout?
              Kan iemand dat nog even verduidelijken?

Comment

Citaat:
                Oorspronkelijk geplaatst door FinalFrag

Kan iemand dat nog even verduidelijken?
                De spiegel klapt omhoog na het half indrukken van de ontspanknop, bij de volgende druk op de knop neem je de foto en klapt de spiegel terug op normale stand.
                Vergeet deze optie wel niet terug uit te schakelen na het nemen van je foto's.

Tech8

Bij volledig indrukken. Half indrukken is voor AF en lichtmeting.

Juist, bedoelde volledig indrukken, je moet in feite 2 maal drukken
                Last edited by Tech8; 11 september 2009, 10:28.
                www.hellinckx-foto.be
                Facebook

Comment

Ik heb nog nooit een remote gezien ofzo, maar hebben deze ook die 'half indrukken' feature?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tech8 Bekijk bericht
                    De spiegel klapt omhoog na het half indrukken van de ontspanknop, bij de volgende druk op de knop neem je de foto en klapt de spiegel terug op normale stand.
                    Vergeet deze optie wel niet terug uit te schakelen na het nemen van je foto's.

Tech8
                    Bij volledig indrukken. Half indrukken is voor AF en lichtmeting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FinalFrag Bekijk bericht
                      Ik heb nog nooit een remote gezien ofzo, maar hebben deze ook die 'half indrukken' feature?
                      Wat denk je er zelf van? Hoe zou je dan de ab kunnen gebruiken zonder scherp te stellen.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Haha, daar heb je wel een punt natuurlijk

Comment

Ik heb toch ook een vraagje in dit verband (en eigenlijk al door onze TS gesteld): wat is dan het verschil met LiveView? Of moet men eerst de optie LiveView uitschakelen, vooraleer men de "Spiegel opklappen" functie kan gebruiken? Mijn 50D heeft immers ook die mogelijkheden, maar ik moet zeggen dat ik er totnogtoe geen gebruik van heb gemaakt.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Wat dacht je van: gewoon proberen?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wel ja, dat ik daar nog niet aan gedacht had! En zoveel hulpvaardigheid van een Nikonian!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X