Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mamiya 6MF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mamiya 6MF

Ik heb het plezier gehad om een week lang te mogen werken met een Mamiya 6 van een vriend, Een 6cmx6cm rangefinder met mooie resultaten.
    Wat ik niet snap is dat er geen enkel vergelijkbaar model is bij andere bouwers en dat ze dit beestje uit de produktie hebben genomen.
    De Mamiya 7 is de vervanger met een 6x7 formaat maar voelt veel goedkoper aan en is minder compact.

Iemand die één van deze 2 camera's gebruikt en eens een dagje wil gaan stappen?

Groeten

Mipstoo

Re: Mamiya 6MF

Ik zou er heel graag eentje hebben maar de fondsen zijn er niet.

Bronica en Fuji hebben ook MF rangefinders. Bronica wel maar op 645 en Fuji in heel wat formaten, maar dan zonder verwisselbare lenzen.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Die verwisselbare lenzen zijn juist perfect zo, en naar het schijnt is de kwaliteit ook zeer goed. Ik heb de 75mm mogen testen en deze was retescherp.
      Moest ik er één vinden die nog redelijk betaalbaar is dan kocht ik hem gelijk, zelfs de 6 zonder multiformat, je gebruikt denk ik toch voornamelijk 6x6 en je kunt daarna nog altijd croppen.
      Heerlijke zwart/wit portretjes moet dit opleveren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
        Die verwisselbare lenzen zijn juist perfect zo, en naar het schijnt is de kwaliteit ook zeer goed. Ik heb de 75mm mogen testen en deze was retescherp.
        Moest ik er één vinden die nog redelijk betaalbaar is dan kocht ik hem gelijk, zelfs de 6 zonder multiformat, je gebruikt denk ik toch voornamelijk 6x6 en je kunt daarna nog altijd croppen.
        Heerlijke zwart/wit portretjes moet dit opleveren...
        http://www.keh.com/OnLineStore/Produ...BCL=&GBC=&GCC=

daar vind je zowat alles dat met fotografie te maken heeft aan deftige prijzen.

Ik ben zelf de laatste weken heel veel naar middenformaat ah kijken geweest. Spijtig dat rangefinders zoveel duurder zijn.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
        X