Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica M9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Leica M9

    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    laat ons iets weten.
    Dit artikel vond ik wel nuttig.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #17
      Re: Leica M9

      Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Dit artikel vond ik wel nuttig.
      So… Why Rangefinder?
      The answer is simple - absence of moving mirror gives RF camera substantial advantages over SLR. Take a look at the operational sequence in RF camera after the shutter release button has been depressed:

      1. The shutter is released and film frame is exposed to the light coming through lens.
      2. and… That’s all.


      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #18
        Re: Leica M9

        hopleijk komt hij ook in het wit als de M8

        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #19
          Re: Leica M9

          met voorbeeld foto's
          Leica has officially revealed the M9 - a full frame version of its M-mount rangefinder. The Leica M9, with its 24 x 36mm, 18 megapixel sensor is, according to the company: 'the world's smallest full-frame system camera.' The body is available in a new 'Steel Gray' finish and offers minor button re-arrangement over the M8 - all the major changes relate to the internals. The Kodak-developed CCD sensor features improved offset microlenses to optimize performance at the edges of the frame along with a sensor cover with improved filtering of infrared light so lens-mounted IR filters are no longer needed. Most importantly, the 35mm film-sized sensor means every Leica M-mount lens provides the originally intended field of view.


          dpreview heeft zijn logo geleicamatiseerd !

          ook een nieuwe compact 12mp
          Alongside the M9 Leica has also announced the X1, a compact camera with a large APS-C sensor and a fixed 35mm equivalent field-of-view F2.8 autofocus lens. Featuring a design reminiscent of M-series rangefinders, complete with analogue-style shutter speed and aperture dials, the camera offers a choice of fully automatic or manual control. A 2.7" LCD and 12Mp CMOS sensor with an ISO range of 100 to 3200 round off the specification. Registered owners will be able to download a copy of Adobe Lightroom to process the camera's DNG raw files. During our visit to Leica two weeks ago we were lucky enough to get our hands on a pre-production camera, click through for our initial impression and hands-on pictures.
          Last edited by puerte; 9 september 2009, 15:31.

          Comment


          • #20
            Re: Leica M9

            Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
            wat ook mooi is, is dat er zoveel oudere leica-lenzen op deze nieuwe camera gebruikt kunnen worden...

            Zeg maar,zo'n zoeker,die geeft toch parrallax fouten,zoals de vroegere tweeogige spiegelreflex?


            Walter
            D850

            Comment


            • #21
              Re: Leica M9

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Zeg maar,zo'n zoeker,die geeft toch parrallax fouten,zoals de vroegere tweeogige spiegelreflex?


              Walter
              er zit een tamelijk vernuftig correctiesysteem in.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #22
                Re: Leica M9

                Een tweetal jaar geleden kwam ik deze vergelijkende "test" tegen van de Leica M8 en de Canon 5D. http://www.outbackphoto.com/reviews/...asHoepker.html
                Oordeel zelf maar...

                Comment


                • #23
                  Re: Leica M9

                  Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                  Misschien is de X1 wel interessanter voor gewone stervelingen
                  1600 euro adviesprijs, grote cmos sensor (10x dlux4) met vaste lens 24 f2.8, ofte 36 mm naar 35mm formaat.

                  Leuke specs, zeer leuk design, jammer van het ontbreken van M-mount, had gehoopt op een digitale CL met M mount

                  Comment


                  • #24
                    Re: Leica M9

                    Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
                    Een tweetal jaar geleden kwam ik deze vergelijkende "test" tegen van de Leica M8 en de Canon 5D. http://www.outbackphoto.com/reviews/...asHoepker.html
                    Oordeel zelf maar...
                    Elke digitale camera heeft een IR filter op de sensor, behalve de M8. Daarom verkochten ze de IR filters voor op de lenzen. Nu zit hij ook op de sensor. Ter info, mocht iemand het artikel lezen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Leica M9

                      Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                      Elke digitale camera heeft een IR filter op de sensor, behalve de M8. Daarom verkochten ze de IR filters voor op de lenzen. Nu zit hij ook op de sensor. Ter info, mocht iemand het artikel lezen.
                      De M8 had ook een filter op zijn sensor, het was alleen te zwak. Redelijk genant voor Leica dat ze dat te laat ontdekt hebben en dan filters moesten maken om op de lenzen te vijzen.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #26
                        Re: Leica M9

                        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                        De M8 had ook een filter op zijn sensor, het was alleen te zwak. Redelijk genant voor Leica dat ze dat te laat ontdekt hebben en dan filters moesten maken om op de lenzen te vijzen.
                        Ah bon mij was verteld -door een Leica-dealer- dat er geen geplaatst was. Zal ik nog eens navragen. Belangrijker is dat het opgelost is.
                        Last edited by VoN_DamN; 10 september 2009, 08:26.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Leica M9

                          Ook best 'leuk' om te prijzen van de M8 te zien kelderen (zeker in vergelijking met de M3,4,5,6) na bekendmaking van de M9 . Duidelijk waren er veel Leica users aan het wachten tot er een digitaal full-frame alternief kwam, lijkt me dat de wachtlijsten wel eens lang zouden kunnen worden...

                          Mocht ik op zoek zijn naar een nieuwe professionele digitale camera dan zou ik geen seconde twijfelen, maar voorlopig heb ik er geen nood aan.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Leica M9

                            Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                            Ook best 'leuk' om te prijzen van de M8 te zien kelderen (zeker in vergelijking met de M3,4,5,6) na bekendmaking van de M9 . Duidelijk waren er veel Leica users aan het wachten tot er een digitaal full-frame alternief kwam, lijkt me dat de wachtlijsten wel eens lang zouden kunnen worden...

                            Mocht ik op zoek zijn naar een nieuwe professionele digitale camera dan zou ik geen seconde twijfelen, maar voorlopig heb ik er geen nood aan.
                            je was me net voor, hahahaha!!

                            die m8 of m8.2 is eigenlijk een beetje 'obsolete' geworden met deze nieuwe m9..

                            al zullen de 'die-hard analogies' hun m7 of oudere modelletjes nog niet 1,2,3. in de uitverkoop doen..



                            maar ik ben razend benieuwd hoe de leica-community zal reageren op al dit lekkers...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Leica M9

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht

                              al zullen de 'die-hard analogies' hun m7 of oudere modelletjes nog niet 1,2,3. in de uitverkoop doen..

                              maar ik ben razend benieuwd hoe de leica-community zal reageren op al dit lekkers...
                              Wel, ik denk dat deze titel voldoende duidelijk is:

                              Who hasn't bought an M9 and why?
                              De 'digitale generatie' maakt vollop de overstap, voor de film adepten is er niks aan de hand

                              Comment


                              • #30
                                Re: Leica M9

                                Och als je nu voor 1000€ een nette M8 zou kunnen kopen is dat toch ook niet zo slecht
                                Ik zie op ebay en marktplaats volgens mij de prijzen flink dalen

                                Comment

                                Working...
                                X