Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 reclame

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D90 reclame

Goeiedag allemaal !

Ik heb mijn zinnen gezet op de D90. Het is ondertussen al tijdje geleden dat ik nog aan analoge fotografie deed (16jaar) maar na de bouw is het weer tijd voor een deftig toestelletje.
    De keuze voor de D90 is gemaakt. De twijfel rond welke kitlens is er nog steeds... De 18-105 VR met iets scherper resultaat maar iets minder robust dan de 18-200 VR...
    De bedoeling is om terug de natuur in te trekken en wat landschapsfoto's te maken. Eventueel later macro.
    Nu valt de makroreclame in de bus en merk ik dat er een D90 in de folder staat. Samen met de kitlens 18-105 VR + een sigma 70-300 (zonder specificaties) + batterij aan 1149 Eur.
    Wat denken jullie ervan ?

Re: D90 reclame

Welk soort natuurfoto's? Want voor vogeltjes ed is een Sigma 70-300 niet echt(of echt niet) geschikt.

Voor landschap heb je meestal een groothoek nodig en voor macro, wil je het echt doen, een macrolens.

Mijn idee: een Tamron 17-50 2.8 of een Nikkor 16-85 VR, de Tamron komt binnenkort ook met anti-bibber. Hierbij een goede macrolens: Nikkor 105 2.8 VR, Tamron 90mm of Sigma 105 bv.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hi Ingelke,
      Iets duurder Makro dan:
      bij konijnberg.be
      (D90 Body € 762,61)
      D90 + 18-105mm € 945,63
      70-300mm (Sigma) € 182,01
      Totaal : €1127,64

bij topdeals.nl
      (D90 body € 699,90)
      D90 + 18-105mm €897,70
      70-300 (Sigma) € 119,00
      Totaal : €1016,70

Zoals je ziet is het in NL beterkoop.(garantie 1j i.p.v. 2j in BE - kan mits betaling verlengd worden)
      Zie ook:
      cameranu.nl
      kameraexpress.nl
      foka.nl
      camera.nl bvb
      D90+ 18-105mmVR kost in kit Fatbox (= +Orginele tas, 4GD SD-card, HDMI kabel) € 935,00
      D90 + 18-105mm VR + 70-300mm VR (ook Nikon) € 1.285,00
      Voor nog meer prijvergelijk : tweakers.net/pricewatch

Je kan ook opteren voor de kit met nieuwe 18-200mmVR II lens voor een meer allround lens.
      Voor een test/review van lenzen: photozone.de/Reviews/overview
      Ik persoonlijk zou gaan voor de D90 + 16-85VR + 70-300VR, maar dat is dan een dure start.
      Vandaar in mijn handtekening dat ik enkel D90+16-85VR vermeld

Voor praktijkgerichte info zal iemand anders misschien wel antwoorden, ik heb enkel voor mezelf op internet/reviews en hier op BD, natuurlijk, de info gefilterd.
      Denk dat je voor Macro beter een speciaal daarvoor gemaakte lens koopt (60mm of 105mm), maar deze zijn ook niet goedkoop.
      Hangt ervan af hoever je hier wil investeren.
      De basiskit D90+18-105mm kan je al aardig opweg helpen
      Succes

P.S. Ja, je ziet dat er zijn die vlugger kunnen typen als ik
      Last edited by willydp; 7 september 2009, 12:33. Reden: PS
      Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Bedankt allemaal voor jullie antwoord !

'k ga om te beginnen mij niet laten verleiden tot de makroreclame en nog even rustig al de links/fora doorlezen.
        Hij komt dichter en dichter

Comment

Zeker doen, eerst goed informeren en prijzen vergelijken.

Info over de Tamron 17-50 kan je hier op BD vinden:
          http://forum.belgiumdigital.com/f35/...-a-162718.html
          De verwijzingen naar de links zijn niet meer van toepasssing.
          tamron-17-50mm-f-2-8-di-vs-canon-ef-s-17-55mm-f-2-8-is-usml

Hier info over de Tamron 17-50 VC:
          tamron.com/lenses/prod/1750_vc_b005.asp

Een Duitse site voor info:
          topfoto.de
          Nog 1-tje in NL:
          fotobooms.nl
          Bediening Nikon D90:
          nikondigitutor
          bythom.com/nikond90guide
          Info Nikon:
          bythom.com/nikon
          Enjoy & succes

Update:
          Ter info dit nog:
          Het is niet dat je nu start met de D90 DX-formaat (APS-C) dat je misschien later een FullFrame of FX-formaat fototoestel wil kopen,
          hou er dan rekening mee dat deze lenzen niet compatibel zijn en je misschien beter direct FF geschikte lenzen koopt, spaart later dan geld?
          Nadeel: deze lenzen kosten veel geld, heb je een DX formaat fototoestel en een lens voor ;-) Het is maar dat je het weet.
          Last edited by willydp; 8 september 2009, 09:37. Reden: Update DX vs FX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
            ....Ter info dit nog:
            Het is niet dat je nu start met de D90 DX-formaat (APS-C) dat je misschien later een FullFrame of FX-formaat fototoestel wil kopen,
            hou er dan rekening mee dat deze lenzen niet comptibel zijn en je misschien beter direct FF geschikte lenzen koopt, spaart later dan geld?
            Nadeel: deze lenzen kosten veel geld, heb je een DX formaat fototoestel en een lens voor ;-) Het is maar dat je het weet.
            Welke lenzen bedoel je dan? Want die Sigma 70-300 die er bij zit in het pakket is een "full frame" lens, de 50mm f/1.8D AF Nikkor is een Full Frame lens en is één van de goedkoopste nieuwe lensen die je kunt kopen bij Nikon (en zo kun je nog vele voorbeelden geven van lenzen die echt niet zoveel kosten als jij wel bedoelt), aan de andere kant heb je de Nikkor AF-S 17-55mm F 2.8 G DX IF-ED die kost inderdaad ongeveer evenveel als het hier in de Makro bedoelde pakket maar is wel een DX lens (dus geen full frame maar een APS-C of crop lens).

Comment

Klopt de Sigma 70-300mm en de Nikkor 50mm zijn FF.maar geen van beide hebben Stabilisatie en Silent Wave Motor (SWM).
              De betere FF van Sigma = 120-400mm F4.5-5.6 DG OS (Optical Stab.) APO HSM kost ca.600€.
              Dat is wel een stuk duurder als je iets betere kwaliteit wilt.
              Sigma 70-200 (FF) ca.700€ zonder stabilisatie
              Sigma 150-500 (FF) ca.825 met stabilisatie
              Nikon AF-S10-200 VR 1:2.8G IF ED (FF) ca.1850€
              Tamron SP AF 70-200mm F/2,8 Di LD (IF) Macro (FF) No Stab. ca. 600 Euro
              Om er een paar te noemen. (prijzen www.chip.de review)
              Dus voor een "deftig" FF toestel die al snel +€2000 kost ga je toch "deftige" lenzen plaatsen niet?
              Op een sportwagen zet je toch ook geen 165 banden, maar 255. (misschien geen al te goeie vergelijking )
              Wat de desbetreffende afkortingen voor stabilisatie en motor betreft kan je op merkeigen site kijken en dan spreken we nog niet in welke taal vb SWM English = USM Duits, enz..)
              Dus betere lenzen f2.8 kosten meer geld.
              De 50mm is daarin iets goedkoper, nl 50mm f1.4 D € 288,00, maar dat is toch meer dan de 18-105 VR € 188,80! (prijzen topdeals.nl)
              Dit was oorspronkelijk een update daar ik U ambities als fotograaf niet kende.
              Om U opmerkzaam te maken dat dit bestaat en U zo geen fouten kan maken.
              Maar het merendeel van de "amateurs" gebruikt de APS-C, enkel de diehard amateurs en Pro's de FF.
              Als amateur wens ik je een fijne nacht - dag toe
              Last edited by willydp; 8 september 2009, 00:05.

Comment

Je hebt natuurlijk gelijk dat de "betere" lenzen meer geld kosten maar dit is net zo goed van tel voor een Full Frame als voor een APS-C toestel.

Comment

Het is hier een forum (discussie) en schrijven is niet spreken, dus iets op papier (scherm) plaatsen is blijkbaar niet eenvoudig.
                  Zoals ik al aanhaalde ga je geen minderwaardig glas op je FF plaatsen waardoor je direct aan een hoger bedrag komt dan "gewoon" glas.
                  Je koopt een FF voor kwaliteit (niet om zijn gewicht).
                  Dus moet je dan ook kwaliteitslenzen kopen als je dat wil doen.
                  Op een APS-C kan men met wat minder ook behoorlijk verder komen.
                  Dus wikken en wegen, al dan niet direct vooruitzien wat men wil of anders tweemaal investeren was de boodschap.

Ter info (off-topic):
                  APS-C
                  Last edited by willydp; 8 september 2009, 09:56.

Comment

Nu is het opeens alsof Ingelke Full Frame wil, volgens mij is dat pas in de reacties ter sprake gekomen.
                    Ik zou gewoon de D90 met de 18-105VR nemen, wat een uitstekende lens is, zeker als je de vervormingscorretie in de camera er voor de jpg's bij aanzet.
                    Verder zou ik er als telezoom de 70-300VR van Nikon bij aanbevelen. Alles rond 1300 euro samen nieuw te koop.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Ik heb begin juli een D90 gekocht met de Nikkor 18-200: ben daar zeer content van! Akkoord aan de uiteinden (diafragma/brandpunt) moet je wat kwaliteit inboeten maar als je f/8 -11 en pakweg tussen 50 en 150 mm fotografeert dan heb je perfect beeld... Komt daarbij dat je indien nodig verder kan weliswaar met wat verlies maar toch beter dan niets. een schitterende allrounder combinatie die je tussen 1300 en 1400 € op de kop tikt. Heb nu onlangs de Nikkor f/35 - 1,8 erbij gekocht voor 170 €: prima kwaliteit en leuk om terug es met vast brandpunt te fotograferen ook in "duistere" omstandigheden.

resultaten zie je op www.nolfinarium.be :de nieuwste reeksen (new). De andere zijn nog met de oude compact Sony genomen...

nolfinarium
                      groetjes,
                      nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
                      fotosite: www.nolfinarium.be

Comment

Volledig akoord met nolfinarium D90 + 18-200 Nikkor is supercool (zou mijn kleinzoon zeggen). Bijna nooit van lens veranderen, dus stof buiten houden en voor die speciale keer een vaste lens gebruiken.

Comment

Ter info:
                          Er is nu de nieuwe Nikon AF-S DX Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II.
                          ca € 799,00 (oude € 552,20 18-200mm VR) bij topdeals.nl

Comment

Working...
                          X