Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D softwarevraag.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 50D softwarevraag.

Kan een 50D automatisch verschillende beelden schieten met een interval van b.v. 5 min.
    Om, ik zeg maar wat een opkomende zon op de toppen van bergen vast te leggen.

En kan hij ook meervoudig belichten op één beeld?

Groeten
    Erik

Re: 50D softwarevraag.

Daarvoor heb je een timer nodig zoals de Canon TC80N3 Timer Remote Control, (er bestaan goedkopere van Phottix dacht ik ook). Die kan je instellen op wat je maar wil (of handmatig afdrukken voor BULB bvb.)

Meervoudig belichten op één beeld kan je via een beeldbewerkingsprogramma.

Comment

Jammer... er zijn Nikon's die dit wel aan boord hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tandmac Bekijk bericht
        Jammer... er zijn Nikon's die dit wel aan boord hebben...
        Dan moet je een nikon kopen (of fuji)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Dan moet je een nikon kopen (of fuji)
          Tja... maar daar passen mijn Canon objectieven en MacroFlash niet op vrees ik...
          Denk je niet?

Comment

Keuzes maken in't leven hé. Met een beetje skills in photoshop geraak je er ook wel.
            Imo interessanter dan te switchen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              Keuzes maken in't leven hé. Met een beetje skills in photoshop geraak je er ook wel.
              Imo interessanter dan te switchen.
              Absoluut...
              maar als ik de 350D aan de laptop hang kan ik wel in stappen belichten met de laptop als timer... (Dat is wel leuk, maar niet altijd even handig.)
              Mss dan maar es snuffelen in de software van de 500D .. mss heeft die al wat van die functionaliteiten aan boord.

Comment

Is 't nu een 50D zoals in je titel of een 500D zoals in je laatste post?
                Any way, ik heb eventjes mijn 50D aan mijn Mac gehangen, EOS Utility opgestart, en daar vind ik precies wel wat je nodig hebt. Je klikt op het klokje, en dan gaat er een nieuw venstertje open:

Daar maak je de nodige instellingen, en misschien is daarmee Kees klaar?
                Laat weten of dit lukt, en hoe je het uiteindelijk gedaan hebt, want dit zou anderen (ook mijzelf) ooit wel eens van pas kunnen komen.

Net even geprobeerd, en ja hoor: het werkt. Heb drie foto's gemaakt met 10sec interval. Uiteraard stel je je eigen interval in. Het venstertje zegt wel dat je best zowel je 50D als je Mac met het net verbindt tijdens dergelijke opnames, kwestie van niet zonder stroom te vallen. De Mac verbinden, tot daar toe, maar om je 50D te verbinden zul je een AC adaptor (ACK-E2) moeten kopen, vrees ik. Ik kan me niet herinneren ooit zoiets bij één van mijn Canons gezien te hebben.
                Last edited by LesC; 7 september 2009, 15:17.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Een 50D dus (maar.. misschien dat het met de 500 wél al kan).
                  Ondertussen Google wat aan 't werk gezet.. en dit gevonden:
                  http://www.zigview.co.uk/lst102.htm
                  http://www.zigview.co.uk/prd7331ziglive.htm

Iemand enig id of 't werkt...?
                  Maar het zou de job (kunnen) doen...

Met mijn 350D en m'n Mac laptop lukt het idd ook.. maar niet handig (zie eerdere post)

Comment

Misschien is mijn post wat onduidelijk, maar HET WERKT ECHT, hoor, met mijn 50D.
                    (of het handig is, da's nog wat anders)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Any way, ik heb eventjes mijn 50D aan mijn Mac gehangen, EOS Utility opgestart, en daar vind ik precies wel wat je nodig hebt. Je klikt op het klokje, en dan gaat er een nieuw venstertje open:
                      Niet in de Windows 2.6.1 versie. Tenminste ik zie geen klokje.

Comment

Hier Home > Product > Canon software > EOS Utility kun je zien op pagina 3 dat dit wel mogelijk is met de EOS Utility (maar het hangt af van welke camera je gebruikt).

Timer shooting options

Long a feature of EOS DSLRs with various software packages, timer controlled shooting is now a powerful tool when combined with EOS Utility. It comes in various flavours depending on the camera model. Timer shooting effectively means a delayed shutter release, a longer version of the familiar and built-in self-timer setting.

Have you ever wondered how time-lapse movies are made? Now you can make your own with no more equipment than your DSLR and EOS Utility. The process is simple to execute. Click the stopwatch icon, check the ‘Interval Timer Shooting’ and enter the required values.

Careful consideration should be given to the type of activity that you are seeking to capture when setting the interval. The minimum is 5 sec and the maximum is 99 minutes, 55 seconds between frames.

Think also of the way the images will be used – within a video or as a series of stills? A sequence of a flower opening will take many hours and movement will be slow. A frame every five minutes may be sufficient. On the other hand, a time lapse of a sunrise or moving clouds for a movie may need a frame every five or 10 seconds to provide smooth motion in a sequence.

The number of shots is limited by the amount of space on the computer hard disk. Mains power for camera and computer are likely to be essential considerations. But when the options have been set, just click ‘Start’ to run the capture sequence.

Comment

Aaaaah bij Camera settings.

Comment

Working...
                          X