Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wazige vlekken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wazige vlekken

alle foto's die ik op reis genomen heb, vertonen wazige grijze vlekken. Dit is voornamelijk zichtbaar op een blauw achtergrond (lees heldere hemel). Ik heb dit in combinatie met beide lenzen die ik gebruikte. Ik veronderstel dus dat dit aan de sensor ligt?

Plots had ik na een lenswissel precies een haartje dat naar een scherpstelpunt zichtbaar was in de zoeker. Kan dit verwijderd worden? Op de foto's zelf is dit niet zichtbaar.

Enige tijd geleden las ik op dit forum dat er een persoon gekend was voor zijn vakkundige (en financieel goede) reiniging van sensors? Waar kan ik dit terugvinden.

Hoe kan ik het glas van een lens het best reinigen?
    Beginneling met Canon EOS 400 D / 18 - 55 / 55 - 250 IS// Pentax Optio 430rs

Re: wazige vlekken

Oorspronkelijk geplaatst door STCtje Bekijk bericht
    Dat er een persoon gekend was voor zijn vakkundige (en financieel goede) reiniging van sensors? Waar kan ik dit terugvinden?
    Nu nog onbekend, maar eenmaal door de zure appel te hebben gebeten, ben je dat gewoon zelf.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door STCtje Bekijk bericht
      Enige tijd geleden las ik op dit forum dat er een persoon gekend was voor zijn vakkundige (en financieel goede) reiniging van sensors? Waar kan ik dit terugvinden.
      Hi, ik heb een Canon 30D en heb op de sensor een vervelend plekje dat terugkomt in mijn foto's. Je kan het plekje met het blote oog goed zien. Nu dacht ik, ik ga er heel zachtjes over met een licht penseeltje... Maar nee hoor, nu zit het vol stofjes. Ik durf er niet meer aankomen en ga hem morgen binnen doen bij een

(het gaat om een zekere Roland Vandenbulcke; je vindt meer gegevens in post #10 van de link die ik je geef)
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Het nodige materiaal kopen en je sensor zelf kuisen,is echt niks aan hoor mits een beetje voorzichtigheid.
        Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Working...
        X