Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500D of 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 500D of 50D

Mijn Canon 400D is bijna versleten en ik ben aan het kijken voor een mooie vervanger voor deze body?

Nu twijfel ik ontzettend tussen de 500D en de 50D, iemand ervaring met beide cameras? Of is er nog een beter alternatief?

Mijn budget is rond de 1200 euro.

Objectieven zijn:
    Sigma 10-20mm F4-5.6
    Sigma 17-70mm F2.8-4.5
    Canon 70-200mm F4.0
    Canon 100mm F2.0
    Last edited by gerwinf; 4 september 2009, 22:39.
    Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

Re: Canon 500D of 50D

7D natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      7D natuurlijk
      Die is nu nog 1700 euro, wel een prachtcamera maar nog wel 500 euro boven het budget. Of ik moet hem importeren vanuit Amerika, maar of dat nu zo slim is???
      Last edited by gerwinf; 5 september 2009, 11:58.

Comment

Persoonlijk zou ik voor de 50D gaan. Ik heb beide getest. De bediening is gemakkelijker, de camera is snel (scherpstelling, burst mode). De 500D is geen instapmodel, maar heeft er nog trekjes van.
        De 50D is een trap hoger, de 500D is de nieuwe 400D. Probeer de body zonder lens te kopen, want de 18-200 is echt onscherp op alle bereiken.
        Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
          Die is nu nog 1700 euro, wel een prachtcamera maar nog wel 500 euro boven het budget. Of ik moet hem importeren vanuit Amerika, maar of dat nu zo slim is???
          Spijtig dat Canon de lat weer hoger legt, en de vraag is of je daarin moet meegaan

Ik ben 10 maand geleden van de 400D naar de 50D gegaan, nadat de prijs naar beneden was gekomen, en mij nooit beklaagd trouwens
          Ondertussen is de nieuwprijs maar 200 EUR gezakt, en heb ik heel de tijd plezier gehad van het nieuwe model
          Om het redelijk te houden neem ik me voor om pas om de 2 jaar te wisselen (had dus beter 3 jaar geweest ), alhoewel ik perfect degenen begrijp die direct omswitchen
          De 50D is een goede camera (net zoals alle voorgaande), maar met een modelwissel om het jaar zou je gek zijn om de camera van gisteren te kopen

Ik kan niet vergelijken met de 500D, maar tegenover de 400D gaat een XXD een stuk gemakkelijker en sneller

Puur als vervangtoestel zou ik een tweedehands 40D met weinig clicks kopen

Comment

Moest ik kiezen? De 50D. Of nog beter, eentje met nog een nulleke minder!

Comment

Hi gerwinf,
              Ter info:
              7D body kost in Duitsland 1.549,90 EUR (richtprijs voorverkoop - op bestelling).
              top-foto.de
              Dat is bij start, in princiepe gaat er nog wel iets af.
              Is natuurlijk boven budget.
              Welke ligt jou het best in de hand 500D of 50D?
              Weet je al direct wat je wilt.
              Kamera kopen juist voor de specs is niet OK.
              Je kan natuurlijk de komst van de 60D afwachten, wanneer ????
              Succes.
              Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                7D natuurlijk
                zo maar uit de specs alleen
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
                  Hi gerwinf,
                  Ter info:
                  7D body kost in Duitsland 1.549,90 EUR (richtprijs voorverkoop - op bestelling).
                  top-foto.de
                  Dat is bij start, in princiepe gaat er nog wel iets af.
                  Is natuurlijk boven budget.
                  Welke ligt jou het best in de hand 500D of 50D?
                  Weet je al direct wat je wilt.
                  Kamera kopen juist voor de specs is niet OK.
                  Je kan natuurlijk de komst van de 60D afwachten, wanneer ????
                  Succes.
                  Dat is inderdaad erg interessant, ik verwacht nog wel meer van dat soort aanbiedingen, ik zit gelukkig niet op hete kolen ik heb niet per direct een nieuwe body nodig. De 50D ligt wel beter in de hand dan de 500D maar het prijsverschil tussen de 50D en 7D vindt ik best wel behoorlijk groot. Komt dit met name door de film (HD) functie?

Comment

Kijk even hier, dat kan al helpen ;-)

dpreview.com

However, the 7D isn't a 50D with a new sensor, viewfinder and revised body - other headline changes include a new AF system with a dedicated processor, dual Digic 4 processors and new shutter mechanism to allow 8fps continuous shooting and the ability to control groups of external flashguns using its built-in flash. However, the updates extend beyond these big-feature changes to include a variety of tweaks, refinements and additions. Make no mistake, Canon wants to be the default choice again.
                    Ik zou zeggen, meer en beter dan vorige model(en)?

Grtz
                    Last edited by willydp; 6 september 2009, 12:07.
                    Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      zo maar uit de specs alleen
                      We gaan een beetje out of topic, maar Ik ben er redelijk zeker van dat Canon die sensor onder de knie heeft gekregen, het is net zoals AF vooral kwestie van rekenkracht

Maar het is een duur spul en misschien heeft TS al de nieuwe features niet nodig

Comment

Working...
                      X