Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera vr burst mode

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe camera vr burst mode

Hallo

Enkele jaren geleden heb ik mij een Fuji S5500 bridge gekocht. Voor de meeste foto's die ik neem voldoet deze nog steeds. Ik heb hem toen gekocht omwille van de zoom en de ambitie om wat over fotografie en de instellingen van het toestel te leren. Tot op heden heb ik hier nog geen tijd voor gevonden. En het wordt er niet beter op...
    Met als gevolg dat ik bijna altijd foto's neem op de auto stand.

Nu heb ik wel 1 groot nadeel ondervonden aan dit toestel. Het continu nemen van foto's is toch zeker niet echt ideaal. Het gaat traag en ik kan er maar een zeer beperkt aantal nemen. Graag had ik foto's genomen van een paard en haar veulen. Waarbij ze mooi samen naast elkaar lopen, helaas lukt dit minder met dit toestel. Nu vroeg ik me af of dit met de nieuwe generatie bridge toestellen al wat beter is, of moet ik anders maar direct voor een DSLR gaan, (waarschijnlijk 2e hands, ik heb al genoeg hobby's en wil er geen 1000 euro voor geven. Eerlijk waar gezegd, hoe minder, hoe beter)

Voor mij is het belangrijk dat de burstmode goed is, liefst met stabilisatie, en indien ik een bridge zou kopen, voldoende zoom.

Welk toestel zouden jullie mij aanraden en waarom?
    Last edited by markie_jr; 27 augustus 2009, 22:54.

Re: nieuwe camera vr burst mode

niemand een advies

Comment

bekijk dit eens, weet niet of dit je kan bekoren, zijn nieuwe toestellen, prijzen zijn nog niet bekend
      The list of Interchangeable-lens Cameras. Find your best from all Interchangeable-lens Cameras products. Discover Sony's Alpha interchangeable lens camera with pro capability. Grab the best of life. Learn more now! }

burst mode 7 fps (beeldjes per seconde)

Comment

Hi,
        In Duitsland een richtprijs gvonden:
        top-foto.de
        Sony Alpha (a) 550 zwart + Sony 18-55/3,5-5,6 AF DT SAM 789,90 EUR
        Sony Alpha (a) 550 zwart + Sony 18-55/3,5-5,6 AF DT SAM + Sony 55-200/4-5,6 AF DT SAM 969,90 EUR
        Sony Alpha (a) 550 zwarte body 719,90 EUR
        Sony Alpha (a) 500 zwart + Sony 18-55/3,5-5,6 AF DT SAM 699,90 EUR
        Sony Alpha (a) 500 zwart + Sony 18-55/3,5-5,6 AF DT SAM + Sony 55-200/4-5,6 AF DT SAM 879,90 EUR
        Sony Alpha (a) 500 zwarte body 629,90 EUR
        Maar toch iets duurder gezien de zoom.

Ook te overwegen:
        Nikon D3000 digitale SLR prijs en levertijd
        Naar verwachting zal de Nikon D3000 vanaf eind augustus leverbaar zijn. De adviesverkoop prijs bedraagt:
        • Nikon D3000 body: € 469
        • Nikon D3000 + AF-S DX 18-55 mm + 55-200 mm VR zoom kit: € 799
        • Nikon D3000 + AF-S DX 18-105 mm VR kit: € 689
        Volgens:letsgodigital.org zeker deze site eens bekijken
        Last edited by willydp; 30 augustus 2009, 20:01.
        Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Ik begrijp eigenlijk niet waarom je een burst nodig hebt om 2 lopende paarden te fotograferen. Voor draf of springen misschien, maar gewoon 2 paarden?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

als je in AUTO blijft schieten zal het resultaat zowel met een bridge als een dslr hetzelfde zijn.. no matter what burstrate of stabilisatie..

Comment

Ik heb zelf een camera die zo'n 10 foto's per seconde kan maken, maar die functie heb ik eigenlijk niet gebruikt tijdens de jumping en cross-country te Minderhout. Ik maak liever een foto wanneer het onderwerp zo goed mogelijk "in het kadertje" zit, dan een heleboel foto's die ik bijna allemaal moet weggooien omdat ze niet naar mijn zin zijn...

Soms gebruik ik die 10 foto's per seconde wel, maar dat probeer ik toch zoveel mogelijk te beperken.

Een camera die snel reageert als je op het knopje drukt is bij dat soort fotografie veel belangrijker, je wil een foto waarbij het paard in de juiste houding op de foto staat, dat gaat heel moeilijk met een camera die een halve seconde moet "nadenken" vooralleer die werkelijk een foto maakt.

Met de meeste DSLR's zal je zo'n foto's wel kunnen maken (met de juiste techniek, want alleen dan krijg je de beste resultaten).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Het is niet zo dat ik continu wil foto's nemen en dan van de genomen foto's er 90 van weggooien. Maar het is wel zo dat ik foto's wil nemen van de merrie met het veulen terwijl deze samen naast elkaar lopen. En hier dan telkens enkele na elkaar. En waarom burst mode. Persoonlijk vind ik het mooie foto's als we de merrie en het veulen kunnen fotograferen terwijl deze over de weide lopen, in de piste of tijdens een keuring en ze beide dezelfde houding, stand van de benen, het hoofd, ... hebben. Vandaar dat ik een burst mode zou willen gebruiken om dan een 3 of 4 tal foto's of zo na elkaar te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markie_jr Bekijk bericht
                  Hallo

Enkele jaren geleden heb ik mij een Fuji S5500 bridge gekocht. Voor de meeste foto's die ik neem voldoet deze nog steeds. Ik heb hem toen gekocht omwille van de zoom en de ambitie om wat over fotografie en de instellingen van het toestel te leren. Tot op heden heb ik hier nog geen tijd voor gevonden. En het wordt er niet beter op...
                  Met als gevolg dat ik bijna altijd foto's neem op de auto stand.

Nu heb ik wel 1 groot nadeel ondervonden aan dit toestel. Het continu nemen van foto's is toch zeker niet echt ideaal. Het gaat traag en ik kan er maar een zeer beperkt aantal nemen. Graag had ik foto's genomen van een paard en haar veulen. Waarbij ze mooi samen naast elkaar lopen, helaas lukt dit minder met dit toestel. Nu vroeg ik me af of dit met de nieuwe generatie bridge toestellen al wat beter is, of moet ik anders maar direct voor een DSLR gaan, (waarschijnlijk 2e hands, ik heb al genoeg hobby's en wil er geen 1000 euro voor geven. Eerlijk waar gezegd, hoe minder, hoe beter)

Voor mij is het belangrijk dat de burstmode goed is, liefst met stabilisatie, en indien ik een bridge zou kopen, voldoende zoom.

Welk toestel zouden jullie mij aanraden en waarom?

Sony dsc-hx1; 10 beelden per seconde, stabilisatie en 28-560mm.
                  Wat wil je meer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Ik begrijp eigenlijk niet waarom je een burst nodig hebt om 2 lopende paarden te fotograferen. Voor draf of springen misschien, maar gewoon 2 paarden?
                    In tegenstelling wat veel mensen denken, kijkt men in de paardenwereld vornamelijk naar de stand van de benen. vermits zelfs in stap de tijd zeer kort is waar de benen mooi in positie staan kan ik best begrijpen waarom burst nodig kan hebben. Zelfs als je een veulen hebt in de wei met de merie kan je nood hebben aan burst omdat het veulen zeer onverwacht uit de hoek kan komen (vb: van stilstaand eten in eens overgaan naar al geloperen bokken) en deze momenten missen doordat je camera te traag is is echt ergelijk ook een reeks van het veulen dat zijn kuren krijgt is mooi om achter elkaar te bekijken.

De nieuwe sony of een canon D40 kan hier een oplossing brengen maar deze is natuurlijk duurder dan een bridge.
                    Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen

Comment

Working...
                    X