Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen in Tenerife

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kopen in Tenerife

Sinds gisteren zijn we net terug van een zeer mooie reis in Tenerife.
    Nu wat me wel heel erg is opgevallen ,is dat je er in de winkelcentra (in de toeristische delen zoals Las Americas) overspoeld wordt met winkels die digitale reflexcamara's en lenzen verkopen. Aangezien m'n meme en pepe in Tenerife een soort van appartementje hebben gaan we zeker nog terug gaan, en daarom vroeg ik me af, voor als ik een nieuwe body of lens wil, het slim is daar iets te kopen.
    Want er zijn me nog dingen opgevallen, namelijk dat de prijs er meestal niet bijstaat (één keer heb ik de prijs wel in een foldertje zien staan), alles ligt daar gewoon in de étalage, er zijn ook namaak spullen en hoe zit dan dan met de garanties?
    Waarom ik er dan wil kopen? Omdat de btw daar heel erg laag is, en aangezien m'n meme en pepe er toch een paar maanden in het jaar zitten...
    Dus zijn er mensen die hier iets van afweten of er ervaring mee hebben?

Ik heb dit topic gevonden, maar dat is al van 5 jaar geleden...
    Facebook
    Flickr
    500px

Re: Kopen in Tenerife

Geachte

ik heb positieve ervaring met de store MAYA - playa de las americas

Is zowat de enige aanbevolen en betrouwbare winkel en heeft een uitgebreid asortiment

Maar check de prijzen eerst en hou er rekening met de garantie en prijs

Vroeger was VISANTA ook aanbevolen maar vind dat deze op zijn retour is en het asortiment is ook niet zo denderend

Buiten deze winkels is het opleten voor namaak !

Succes

MVG Yvan

Comment

Ik ben op Grand Canaria al eens bijna belazerd door mensen die namaakspullen probeerde te verkopen, nagenoeg niet van echt te onderscheiden.
      Hoed u voor zulke lui die meestal ook nog opdringerig te werk gaan.
      Het zijn meestal ook kleine winkeltjes met ik denk verkopers van Indise oorsprong die zoiets proberen, de grote winkels houden zich meestal niet met zoiets bezig.
      Heb ik ook nog meegemaakt op een plaats dat er gepoogd werd me twee keer met mijn Visa kaart te laten betalen, Visa schijnt daar als heel onveilig bekend te staan, en men probeert met allerlei trukjes je in de val te laten lopen.
      Ik ga op niks meer in als ik daarginds nog kom, hoe verleidelijk ook ze proberen je in te pakken.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

inderdaad heel voorzichtig zijn als je daar of op een andere exotische bestemming koopt.
        In het beste geval krijg je een "refurbished" toestel, eentje dat in garantie defect is gegaan en nadien hersteld, die worden opgekocht en nadien tegen dumping prijzen terug verkocht.
        In het slechtste geval koop je een namaak speelgoedtoestel, wat niets waard is.
        En daartussen liggen een hele waaier van mogelijkheden om u op een of andere manier op te lichten.
        Een gouden raad: koop dergelijke toestellen niet als je op reis bent
        Als je toch koopt ga uit van de veronderstelling dat het toestel niet nieuw is, en u geen garantie hebt, bepaal met deze uitgangspunten uw prijs die je wilt betalen.
        kontroleer het toestel goed, en geef het nadien niet meer uit handen, houd het vast en vraag de verpakking afzonderlijk.
        Een gekende truc is om u een goed toestel te laten testen, en nadien in te pakken, als je in het hotel komt heb je een speelgoedtoestel in handen.
        Slechts na vele goeie referenties en opbouw van een jarenlange vertrouwensrelatie is het veilig om een duur toestel op reis te kopen.
        zeker afbieden, en niet een klein beetje, pas als ze vragen om cash te betalen, en niet met een creditcard weet je dat je de grens bereikt hebt.
        Een truc is om s'morgens vroeg als eerste in de winkel te zijn, in het oosten is de eerste klant de refentie voor de rest van de dag, als de eerste klant niet koopt is dit nefast voor de rest van de dag.
        Als je in Belgie komt riskeer je om taks te moeten betalen.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

En voor garantie en service ga je weer terug naar die winkel waar je het gekocht hebt.
          Wat je ver haalt is lekker.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

We kochten 4 jaar geleden een cam op tenerif voor 1/4 van de prijs van hier.
            Niks namaak, werkt perfect, Europese garantie ( niet nodig gehad ).
            Je moet wel onderhandelen over de prijs, en geen schrik hebben om nee te zeggen.
            Te duur.. . volgende weinkel
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik had er voor € 250-300 een 100-400 F4.5-6.7 Cosina gekocht, voor m'n Alpha A350, op de Playa de Las Americas...
              Nu, minder dan een jaar later, (gekocht in augustus 2008) in juni, heeft ze het begeven (zoals ik in een topic hier een tijdje geleden al had gezegd). Geen AF meer, alleen nog MF.

Het geld van mijn vakantiewerk dan maar in een 70-400G SSM gestoken (bij Tecqmenne in Dendermonde, 1465 euro), waarvan ik uitermate tevreden ben ...en die uiteraard duizend keer beter is qua kwaliteit. Kwaliteit betaal je en ik koop er voorlopig niets meer. En als je het doet, kijk goed uit en weet wat je koopt.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal!

@Yvan: Maya, dat zal ik onthouden.
                @Sus: Van die Visakaarten heb ik ook al gehoord... (en het is nog actueel ook met die 'dublicaatmaker')
                Gelukkig dan heb ik er (nog) geen
                @Beertje2: Ga ik onthouden van dat nakijken en die doos (:
                @Hans Braakhuis: M'n grootouders zijn bijna de helft van het jaar daar, dusja...
                @lieven lens: In welke winkel heb je die gekocht? Of was geen 'winkel' maar iets in de winkelcentra?
                @JorisVdB: Zelfde vraag als lieven lens: In welke winkel heb je die gekocht? Of was geen 'winkel' maar iets in de winkelcentra?

Dank jullie
                Facebook
                Flickr
                500px

Comment

Ik heb die in een winkel gekocht, ik heb er een kaartje van liggen ergens, maar ik weet helemaal niet meer waar. Ik weet wel nog als je de winkel uitkwam en je draaide 45° naar rechts, daar stond een toren ofzo iets. Wij zaten toen in de H10 'Conquistador', als je naar het zuiden liep en dan de Avenida de las Américas op, aan de rechterkant. Ik heb daar die lens toen geprobeerd op een A350 die die kerel had liggen en er speciaal voor uit de doos nam, en toen eens gefocust op die toren daar.
                  Wat mij betreft, niet kopen ginder...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Uiteraard niet vergeten dat het mogelijk is dat je bij aankomst in België nog invoerrechten moet betalen als ze je eruit pikken...
                    Mag dan wel deel van Europa zijn maar bij het verlaten van de luchthaven moeten mensen die van de Canarische eilanden komen toch de "NON Eu" uitgang nemen...
                    Tommy
                    My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Wat mij het meeste stoort aan de Canarise eilanden is juist dat gefoefel langs alle kanten.
                      Als je daar komt zie je meestal nog wit en word je daar langs alle kanten belaagd om je iets aan te smeren dat gaat van electronica tot huizen en regelmatig hoor je er zelfs in ons land over welke oplichters het zijn.
                      Eens je wat kleur hebt minderd dat enigzins maar het blijft op passen geblazen.
                      Ik snap ook niet dat de autoriteiten van daar dat geen halt toeroepen.
                      Ik ben er eens geweest en de nachtwaker van een van de grootste hotels daar baate daar een bordeel uit op kamers van het zelfde hotel waar hij zijn ronde hield en ook nog klanten ronselde.
                      Het is wel naast de kwestie maar het toont maar aan dat je daar beter niet op goedkope dingen ingaat want voor je het weet ben je genaaid (en zeker in het laatste geval)
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                        Uiteraard niet vergeten dat het mogelijk is dat je bij aankomst in België nog invoerrechten moet betalen als ze je eruit pikken...
                        Mag dan wel deel van Europa zijn maar bij het verlaten van de luchthaven moeten mensen die van de Canarische eilanden komen toch de "NON Eu" uitgang nemen...

Is toch gewoon EU, vrijheid goederen transport... ben gewoon, door de EU uitgang gestapt.
                        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

EU of geen EU, als je de hele verpakking weggooit en deze in je camerartas plaatst, wie ziet het verschil.
                          Ik heb op vakantie nog nooit iemand met zijn aankoop bewijzen zien sleuren
                          Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
                            Ik heb op vakantie nog nooit iemand met zijn aankoop bewijzen zien sleuren
                            Ik dus wel, en er zijn er nog enkele op dit forum.
                            Zoek maar eens op de postings van Demeyereg. Hij heeft in Frankfurt () al eens heel zijne zwik mogen bewijzen.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Surione, om op je vraag te antwoorden, ik heb net het papiertje gevonden. Het gaat om de winkel VIDEOSONIC, Parque Santiago III - Local 26, Playa de las Américas, 38660 Tenerife.

Comment

Working...
                              X