Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginner, vergelijking canon 450D - 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginner, vergelijking canon 450D - 40D

    Hallo,

    ik zou me graag een digitale camera aanschaffen maar ben een totale beginner in dit wereldje.

    Heb al wat op internet gezocht en de canon EOS 450 D en de 40 D lijken me wel interessant met hun kitlenzen.

    De 40D is wat duurder dan de 450D.

    Bedoeling is klassieke vakantiefoto's en ook natuurfoto's. Wat raden jullie me aan ?

    Is lens 55-250 al voldoende om bvb vogels in de natuur te fotograferen ?

    Alvast bedankt

    MVG

    Erik

  • #2
    Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

    De 40D is wel de betere, met name de autofocus is flink beter dan de xxxD modellen.
    Bediening van de 40D is ook veel aangenamer.
    Met een 18-55 IS en 55-250 IS kan je al veel aan.
    250mm is niet echt veel voor vogels, maar dat is toch meer een kwestie van zo dicht mogelijk bij komen dan veel millimeters.
    400 of 500mm is beter, maar een goede 400mm kost ook veel geld, beter is eerst maar eens wat ervaring op te doen en de basistechnieken onder de knie krijgen.

    Comment


    • #3
      Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

      Een 40D is een echt andere klasse dan de 450D, pak ze alletwee maar eens vast. De 40D is wat groter en heeft een veeeel betere grip en voelt echt 10 keer steviger aan.

      Comment


      • #4
        Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

        Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
        Een 40D is een echt andere klasse dan de 450D, pak ze alletwee maar eens vast. De 40D is wat groter en heeft een veeeel betere grip en voelt echt 10 keer steviger aan.
        Bovendien is de zoeker van de 40D groter en veel helderder dan bij de 450D.
        Een favoriet onder de objectieven voor wildlife is de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM.
        Prijs is niet min, 1.467,25 euro!
        Ik zou beginnen met de 18-55 IS + 55-250 IS.
        Wil je echter met betere objectieven starten dan zijn dit: EF-S 17-55 f/2.8 IS USM en de vermelde 100-400.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

          de 40D is echt een klasse boven de 450D. Als je hem kan betalen, niet twijfelen. Als je hem niet kan betalen, een D90 kopen (Nikon man)
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

            Misschien dit toch even overlopen voor je je lot op dit moment in Canon's handen legt.....
            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

              Sony heeft eind vorige week 2 nieuwe toestellen voorgesteld met name de a500 (12mp) en de a550 (14mp)
              De a500 (12mp) zal waarschijnlijk met kit lens onder de 700€ komen

              Volgens mijn eerste indruk is dit veruit het beste toestel in dit segement, tot 1600 ISO zeer goede beeldkwaliteit, goed op 3200 en 6400 ISO en mogelijkheid 12000 ISO
              Heeft ingebouwde HDR functie.(high dynamic range )
              Heeft ook face recognition ingebouwd wat misschien wel handig kan zijn, zelf geen ervaring mee.
              2 live view methodes met kantelbaar LCD scherm (heeft extra sensor voor live view en biedt ook de mogelijkheid de beeldsensor te gebruiken voor LV)
              schiet tot 7 beelden per seconde, zonder klappen van spiegel.

              Hier vind je de voorstelling van het toestel
              The list of Interchangeable-lens Cameras. Find your best from all Interchangeable-lens Cameras products. Discover Sony's Alpha interchangeable lens camera with pro capability. Grab the best of life. Learn more now! }

              Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.



              Voorbeeld HDR

              Opname zonder HDR functie actief (1600 ISO)


              zelfde opname met HDR actief (1600 ISO)


              ik zou die toestellen toch eens bekijken, als je waar voor je geld wilt

              Comment


              • #8
                Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

                Het lijkt alsof jij bij Sony op de payroll staat!
                In andere threads kan ik een soortgelijke post misschien begrijpen, maar hier gaat het over de vergelijking tussen een 450D en een 40D, beide van Canon. Wat heeft Sony hiermee te maken?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

                  Ik heb een 40d en een 400d (voorloper 450d) en inderdaad de 40d is een betere camera (grotere zoeker, betere af, minder ruis bij hoge iso), maar ik hou toch ook erg veel van mijn 400d, die is zo lekker klein, en daar kan ik in de meeste omstandigheden ook best evengoede foto's mee maken als met de 40d.

                  Comment


                  • #10
                    Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Het lijkt alsof jij bij Sony op de payroll staat!
                    In andere threads kan ik een soortgelijke post misschien begrijpen, maar hier gaat het over de vergelijking tussen een 450D en een 40D, beide van Canon. Wat heeft Sony hiermee te maken?
                    dat vermoeden heb ik al een tijdje...iedere keer als er een nieuw sony toestel op stapel staat,of net geintroduceerd is, gebeurt dit...(het begint gewoon enorm op te vallen)

                    Comment


                    • #11
                      Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                      Ik heb een 40d en een 400d (voorloper 450d) en inderdaad de 40d is een betere camera (grotere zoeker, betere af, minder ruis bij hoge iso), maar ik hou toch ook erg veel van mijn 400d, die is zo lekker klein, en daar kan ik in de meeste omstandigheden ook best evengoede foto's mee maken als met de 40d.
                      Amen ... en kwa beeldkwaliteit ontlopen ze mekaar dus idd nauwelijks maar met de 400D moet je gewoon meer moeite doen om hetzelfde resultaat te bekomen als met de 40D

                      Comment


                      • #12
                        Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        Sony heeft eind vorige week 2 nieuwe toestellen voorgesteld met name de a500 (12mp) en de a550 (14mp)
                        De a500 (12mp) zal waarschijnlijk met kit lens onder de 700€ komen

                        Volgens mijn eerste indruk is dit veruit het beste toestel in dit segement, tot 1600 ISO zeer goede beeldkwaliteit, goed op 3200 en 6400 ISO en mogelijkheid 12000 ISO
                        Heeft ingebouwde HDR functie.(high dynamic range )
                        Heeft ook face recognition ingebouwd wat misschien wel handig kan zijn, zelf geen ervaring mee.
                        ...
                        In camera HDR ? yuck ... !

                        .. enne gewoon het "reclame" lijstje afratelen van een camera die er nog niet eens is, dat noem ik geen advies .. er is voorlopig geen hond die weet wat die beelkwaliteit zal zijn ongeacht al de klassieke poeha !

                        Mij dunkt dat buiten een paar extra dure vlaggeschepen, Sony zich onledig houdt met het produceren van "instap" dSLR's

                        Comment


                        • #13
                          Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

                          [Mod]Bekvecht -volgens de BD-rules beschaafd blijven!- maar in een Sony-thread, maar niet in deze. De TS heeft hier geen enkele boodschap aan. Opnieuw on topic, aub of ik haal alle niet-relevante posts hieruit en sluit het draadje.[/Mod]

                          [MOD OFF](ik had de eerste keer misschien al als mod moeten optreden, ipv ten persoonlijken titel)[/MOD OFF]
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Het lijkt alsof jij bij Sony op de payroll staat!
                            In andere threads kan ik een soortgelijke post misschien begrijpen, maar hier gaat het over de vergelijking tussen een 450D en een 40D, beide van Canon. Wat heeft Sony hiermee te maken?
                            of.. Puerte is Meneer Sony himself.


                            Ontopic:
                            TS wilt camera gebruiken voor vakantiefoto's. Dan lijkt mij het portable aspect ook niet onbelangrijk. een 450D is een pak kleiner en lichter. Voor vakantiefoto's en natuurfoto's zal een sneller AF (450D is toch geen slak?) en sterker body toch niet echt prioritair zijn. En qua beeldkwaliteit moeten ze ook al helemaal niet onderdoen.

                            Ik zou voor de 450D gaan, klein beestje, veel potentieel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: beginner, vergelijking canon 450D - 40D

                              Voor vakantie en natuurfoto's heb je niet altijd de snelste camera nodig. Een compacte en lichte camera kan dan ook een voordeel zijn.
                              Als reis-set is de 450D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS een goede keuze.

                              Maar voor vogeltjes zal de 55-250 toch wel te kort zijn...

                              Voor sportfotografie zou ik eerder de 40D aanraden, omdat die een snellere AF heeft en meer foto's per seconde maakt. De 40D is steviger gebouwd, maar een 450D valt ook niet bij het minste schokje uit elkaar.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X