Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500d versus Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500d versus Nikon D90

    Ik wil mezelf een DSLR met videofunctie cadeau doen..

    Ik heb niet de ambitie pro te worden. Wel wil ik HDR 'uit'testen.

    Mijn fototoestel zal ik voornamelijk gebruiken voor vakantie- (dit jaar in de NP van California) & familiekiekjes (hollende kinderen).

    Ik kan niet beslissen tussen de Nikon D90 met 18-105 lens en de Canon EOS 500 met 17-85mm. Waarom?
    1. Ze hebben alle twee super resultaten in test, ook de gekozen lenzen zijn Prijs/Kwaliteit OK & passen bij mijn initiële doeleinden.
    2. De prijzen liggen alle twee in dezelfde € range. (jaja, Nikon zelfs < Canon !)
    3. De canon ligt beter in de hand van mijn partner, de Nikon beter in de mijne.
    4. Alle twee videofuncties, (waarbij Canon > Nikon).

    Mijn vriendin opteert voor Canon want de high-end lenzen zijn goedkoper & de body is lichter. Kan iemand een argument geven waarmee ik mijn vriendin definitief van de Nikon kan overtuigen? Of moet ik haar gedwee volgen?

  • #2
    Re: Canon 500d versus Nikon D90

    Terwijl de Canon EOS 500d een 'uper entry level dslr' is, staat de D90 daar een stapje boven en die bevindt zich in het prosumers level. De D90 is zwaarder, groter, beter gebouwd, duurzamer (sluiter met 100.000 klicks levensduur),... kortom, staat een trapje hoger op de DSLR ladder.
    De vraag is natuurlijk, heb je dat nodig. Want als je echt voor de filmfunctie gaat is de Canon iets beter, het is dan ook een recenter toestel. Doch koop je de dslr ook om er daadwerkelijk veel foto's mee te maken, dan zou ik voor de D90 gaan.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500d versus Nikon D90

      DE oplossing, koop jezelf de D90 en doe je vriendin een handycam cadeau


      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500d versus Nikon D90

        Ik heb hier een website waar ze naast elkaar staan met alleen de handigste specs.
        (Die site is pas 5 dagen open)
        Nikon D60 + Kitlensje + Een groot verlanglijstje
        Opkomende Flickr Photostream

        Comment


        • #5
          Re: Canon 500d versus Nikon D90

          Hi,
          In het Duitse "Chip Foto - Video Digital 09/2009" werd de Nikon D90 als winnaar gekozen boven de Canon Eos 50D en die zou in princiepe beter moeten zijn dan de 500D.
          chip.de - voor meer tests dan tijdschrift.
          chip.de/bestenlisten/Bestenliste-Spiegelreflex-Kameras-bis-1.000
          Nadeel D90 is de ontgoochelende vidofunktie.
          Canon EOS 500D is weliswaar Full HD, maar de framerate (20fps) is te laag:
          1080p @ 20fps
          720p @ 30fps
          VGA @ 30fps
          Dus 30fps is beter in het 720 formaat (Nikon D90 24fps).
          Voor video kan je best een videocamera kopen, de aangeboden funktie is momenteel een gadget.
          Dus zoals eerder aangehaald: Fototoestel voor jou en Videocamera voor de lady
          Succes met de aankoop.
          Last edited by willydp; 29 augustus 2009, 22:44. Reden: update info
          Canon IXUS95IS + wenslijst

          Comment


          • #6
            Re: Canon 500d versus Nikon D90

            met het prijsverschil kunt ge uw partner eens trakteren op een etentje (wel goedkoop houden, het is maar 50€) en achteraf zal ze van dien Nikon geen probleem meer maken
            http://www.mimoza.be/

            Comment


            • #7
              Re: Canon 500d versus Nikon D90

              Ik heb gewerkt voor Canon waar ik de verkopers van de topwinkels in Belgie een uitleg moest gaan geven over de nieuwe functies in de 500D. Zelf heb ik echter een Nikon D90 en geloof me, die steekt er mijlenver bovenuit. 500D is een leuk machientje, maar voelt aan als speelgoed tegenover de D90...
              http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

              Comment


              • #8
                Re: Canon 500d versus Nikon D90

                Als de videofunctie echt zo belangrijk is, zefs zo te lezen bijna belangrijker dan het foto toestel. Sluit ik me aan bij men voorgangers van een goed videotoestelletje te kopen.Als ik me niet vergis kunje daar ook foto's van afdrukken .

                Als je toch bij de fotocamera's blijft zou ik zeggen: Wie gaat het toestel het meeste gebruiken?

                Comment

                Working...
                X