Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade voor D60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Upgrade voor D60

Ik heb in november 2008 een Nikon D60 aangekocht omdat fotografie me wel aanstond.
    Toen nog alleen maar met 1 lens.
    Later kwam daar dan een speedlight, nieuwe lens, rugzak, etc... bij.
    Nu ben ik niet zo tevreden meer over mijn D60.
    Alle, tevreden wel maar ik mis enorm veel grip en extra functies.
    Grip is voor mij één van de belangrijkste dingen op een body, vooral als je met een zware 70-200 lens zit.
    Daarnaast ook nog het display rechtsboven op de body vind ik enorm handig, maar zeker ook de ISO waarde.
    Ik heb nu wel het gevoel dat ik serieus wil verder doen met fotografie.
    Ik doe meestal modelfotografie, maar ik sta eigenlijk open voor meerdere soorten.

Wat zou een goede upgrade zijn voor mij?
    Overstappen naar Canon is GEEN optie, aangezien ik al mijn materiaal wil houden (buiten de body).
    Ik zat te denken aan een D300?
    Of tweedehands een goed toestel?

Thanks!

Re: Upgrade voor D60

De D90 of de D300 lijkt mij de beste keus.
    http://www.mariorentmeester.nl &
    http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
    | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
      Grip is voor mij één van de belangrijkste dingen op een body, vooral als je met een zware 70-200 lens zit.
      Ik vraag me af waarom, bij zo'n lens pak je het geheel vast aan de lens en stuur je rechts alleen een beetje en je druk op een knopje verder niks, je houdt het niet echt vast daar.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik vraag me af waarom, bij zo'n lens pak je het geheel vast aan de lens en stuur je rechts alleen een beetje en je druk op een knopje verder niks, je houdt het niet echt vast daar.
        Met een grip ligt de camera gewoon beter in je hand.

Comment

Ik moet toegeven dat de body van de D60 wel krampachtig klein is hoor . Ook al ondersteun je voor een groot deel de zware lens. En in sommige houdingen komt er ook automatisch meer gewicht op de body, bvb als je naar boven trekt.

"Als je wel gevoed bent, weet je niet (meer) hoe het is om honger te leiden."
          Dat naar analogie met jou D700 en D2h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
            "Als je wel gevoed bent, weet je niet (meer) hoe het is om honger te leiden."
            Dat naar analogie met jou D700 en D2h
            Ik heb jaren, zonder enig probleem, met een D50 en 80-200 2.8 gewerkt en ik miste de grip totaal niet, wel de vertikale afdrukknop maar dat heeft niet met vasthouden te maken en een vertikale afdrukknop zonder instelwieltjes is ook waardeloos.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb jaren, zonder enig probleem, met een D50 en 80-200 2.8 gewerkt en ik miste de grip totaal niet, wel de vertikale afdrukknop maar dat heeft niet met vasthouden te maken en een vertikale afdrukknop zonder instelwieltjes is ook waardeloos.
              Het leuke van een grip is dat je camera wat zwaarder gaat wegen en het geheel wat stabieler wordt en je met langere sluitertijden kunt werken. Dat gezegd zijnde werk ik ook met een d50 met 80-200 2.8 zonder grip.

Comment

Working...
              X