Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste reflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste reflex

Beste allen

Jullie kunnen het al wel raden denk ik: ik ben op zoek naar wat aankoopadvies voor mijn eerste spiegelreflexcamera.
    Eerst en vooral: ik heb dit forum al wat doorzocht, maar er is zodanig veel informatie dat het nog steeds moeilijk blijft, al heb ik het aantal camera's om tussen te kiezen toch al wat kunnen beperken.
    Ik ben iets meer geneigd om voor Canon te kiezen, maar ik sluit Nikon zeker niet uit. Wat belangrijk is voor mij: ik zit met een budget van rond de 400 Euro. Laat ons zeggen dat ik zeker niet over de 500 wil gaan, omdat het mijn eerste reflex is en ik dus niet weet welke kant ik uiteindelijk op zal gaan. Mocht het tegenvallen, dan wil ik er niet al teveel geld aan kwijt zijn. Verder zal ik waarschijnlijk vooral bij daglicht of kunstlicht fotograferen, vooral panorama's, portretten, architectuur, details, etc.
    Voor jullie er zelf over beginnen: ik vind het absoluut ok om eerst voor een tweedehands toestel te gaan.
    Ik dacht dus in de richting van EOS 400D bijvoorbeeld, maar wat raden jullie aan?

Alvast keihard bedankt!

Re: eerste reflex

ga eens naar een fotoboer zoals studio 73, fotorubens, konijnenberg, art & craft en kijk en vergelijk daar eens met uw budget.

en wat wil je fotograferen, wilde beesten, vlinders/bloemen, sport, mensen en modellen, ...
    nikon stuff

Comment

Vooral niet bewegende dingen eigenlijk. Zeker (nog) geen actiefoto's, al kan dat er na verloop van tijd wel van komen.

Comment

dan zal het met iedere instapper wel lukken ze
        nikon stuff

Comment

tip die ik veel mensen geef:

vergelijk eens de prijzen van de lenzen (alle lenzen, niet enkel degenen die je denkt te zullen gebruiken). Voor zover ik zie zijn Sony lenzen iets duurder dan Nikon en Canon, die ongeveer gelijk zijn. Pentax heeft gewoon niet veel lenzen, olympus nog minder.
          zet eens alle camera's binnen je budget op een rijtje en voel hoe ze aanvoelen. Grootte, gewicht, plaats van de knopjes. Je gaat dat ding heel veel vasthebben, dus is dat belangrijker dan de merknaam die erop staat.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

mag hier afgesloten worden, het is een EOS 400D geworden met battery grip en een 55-200mm lens.

Comment

Draadjes worden niet zomaar afgesloten. Toch proficiat met je aanschaf en nog veel plezier met je fantastische hobby!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
              X