Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e fuji s3pro of 1dmk2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2e fuji s3pro of 1dmk2

Geachte leden,

Ik fotografeer nu een klein jaar met een s3pro. Zoals iedereen weet een niche dslr met de gekende kwaliteiten, maar ook met de kwaaltjes. De beeldkwaliteit is echter wel zeer goed, vandaar dat ik twijfel om een 2e s3pro aan te kopen of niet. Dan kan je uiteraard een tele of protret lens op de ene laten staan, en een allround zoom op de andere. Ik twijfel echter, want de autofocus van zo'n s3 is toch wel niet fameus, alsook de zoeker en het wegschrijven van raw.

Na het bekijken van vele beelden, had ik gedacht aan een goede 2e hands canon 1d mk2
    Vinden jullie dit nog steeds een goede keuze? Volgens 'kenners' is dit toestel geweldig goed, met een formidabele autofocus, etc, etc,...

Is er iemand in de streek van Deinze die zo'n 1d mk2 heeft, zodat ik dat toestel eens wat meer van nabij kan bekijken en eens enkele foto's mee kan maken? Ik fotografeer namelijk graag honden en katten. foto's gemaakt met de 1dmk2 van honden of katten zijn uiteraard welkom.

Ik zie jullie berichten benieuwd tegemoet.

groetjes,

Krist

I

Re: 2e fuji s3pro of 1dmk2

En waarom geen fuji S5 pro? Die zijn heel wat sneller en hebben dezelfde sensor en kleuren. Je kan dan nog gewoon je lenzen blijven gebruiken, dat kan ook als je eventueel overstapt naar nikon. Ik weet niet wat je budget is, maar nikon heeft voor elk budget wel iets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      En waarom geen fuji S5 pro? Die zijn heel wat sneller en hebben dezelfde sensor en kleuren. Je kan dan nog gewoon je lenzen blijven gebruiken, dat kan ook als je eventueel overstapt naar nikon. Ik weet niet wat je budget is, maar nikon heeft voor elk budget wel iets.
      Daar dacht ik ook onmiddellijk aan.............

Comment

S3 dumpen en voor een S5 en MkII gaan
        The soul would have no rainbow, had the eyes no tears.
        http://www.duister.org - http://www.facebook.com/duisterdotorg

Comment

Canon naast Fuji vergt 2 sets lenzen, bovendien heeft Nikon genoeg toestellen die ook een interessante aanvulling zijn.
          Een toestel bijkopen puur om geen lenzen te hoeven wisselen lijkt me helemaal zonde van de investering. Een rolletje scotch kost 2 euro en daar kun je jarenlang je sensor mee "kuisen".
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Canon naast Fuji vergt 2 sets lenzen, bovendien heeft Nikon genoeg toestellen die ook een interessante aanvulling zijn.
            Een toestel bijkopen puur om geen lenzen te hoeven wisselen lijkt me helemaal zonde van de investering. Een rolletje scotch kost 2 euro en daar kun je jarenlang je sensor mee "kuisen".
            1) scotch lijkt me toch echt niet de juiste manier om sensor te kuisen, ik wil het allesinds toch niet proberen met mijn toestel

2) ik denk dat hij meer het gemak bedoeld van met twee fototoestellen te werken, je moet dan niet heel de tijd liggen wisselen, wat op evenementen wel een voordeel kan zijn.

Comment

Ik zou voor een nikon gaan als ik me in jou situatie bevond.. D700 all the way.

Comment

scotch werkt overigens perfect op fuji (toch op de S2).

Ik zou ook bij 1 type lenzen blijven (bv nikon vatting) en aangezien je al een S3 hebt zou ik daar ofwel een S5 (als je die nog vindt) bijkopen of bij wat meer budget een D700.

Ik heb mij er eergisteren eentje gekocht (2dehands) en die doe ik niet meteen weg, tenzij je er 2200 euro voor geeft (dan kan ik mij een D700 kopen)
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Een D700 is erg goed, zeker als het op hoge iso foto's en snelheid aankomt....

maar toch zie ik S3/5 foto's nog liever.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
                  X