Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1Ds : kopen of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1Ds : kopen of niet ?

    Beste lezers,

    Ik kan (via via..) een Canon 1Ds overnemen. Toestel heeft er ongeveer 50.000 opnames opzitten (is nergens te controleren en dus moet ik een beetje vertrouwen hebben in de verkoper), ziet er verder puntgaaf uit (dus ik vermoed voornamelijk in studio gebruikt).

    Voor mij is de camera interessant wegens zijn FF en dus bijhorende mooie zoeker (ik moet binnenkort gaan brillen, vandaar..). Snelheid heb ik niet nodig, robuustheid en veel toeters en bellen ook niet, daar is het mij allemaal niet om te doen. Ben ook niet de persoon die elk jaar zal gaan upgraden, camera moet dus een tijdje mee.

    Graag ook een indicatie qua prijs, hij vraagt er 800 Euro voor, is dit nog realistisch ?
    Ik hoor graag de meningen van voor-en tegenstanders, ze zullen zeker meespelen in mijn beslissing.

    Alvast dank.

  • #2
    Re: Canon 1Ds : kopen of niet ?

    Wat voor een 1Ds?
    1DsI, 1DsII of 1DsIII?
    Kwa clicks zullen die toestellen wel minstens 150000 tot 200000 clicks kunnen doen(weet niet zeker, bij de Nikon D3(X) is dat 300000), dus daar geen probleem.
    Ik denk dat €800 voor een 1DsI teveel is, voor een 1DsII goed is en voor een 1DsIII zeeeeer goed(beetje te mooi om waar te zijn).
    Maar de Canonians zullen hier wel correcter op kunnen antwoorden.
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1Ds : kopen of niet ?

      Ik ga ervan uit dat het de Ds I is. Daarvan zie je inderdaad geregeld dergelijke vraagprijzen. Als je vooral belang hecht aan FF zonder veel toeters en bellen, zou ik je aanraden de 5D ook eens te overwegen. Je hebt 12 Mpixel, een recenter toestel (betere ruisreductie) en een fantastische beeldscherpte voor hetzelfde budget. Het toestel is ook draagbaarder (zowel qua omvang als gewicht) als je op wandel gaat.

      my2cents, Sven

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1Ds : kopen of niet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door timmersv Bekijk bericht
        Ik ga ervan uit dat het de Ds I is. Daarvan zie je inderdaad geregeld dergelijke vraagprijzen. Als je vooral belang hecht aan FF zonder veel toeters en bellen, zou ik je aanraden de 5D ook eens te overwegen. Je hebt 12 Mpixel, een recenter toestel (betere ruisreductie) en een fantastische beeldscherpte voor hetzelfde budget. Het toestel is ook draagbaarder (zowel qua omvang als gewicht) als je op wandel gaat.

        my2cents, Sven
        Beeldscherpte van een 1Ds (Mk1) is nog een beetje beter dan een 5D (Mk1). De 1Ds heeft een zeer zwak AA filter, zorgt zelfs voor moiré.
        De 5D is natuurlijk merkelijk sneller en veel cleaner boven iso 400.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment

        Working...
        X