Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LCD scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LCD scherm

Hey, ik heb een vraagje over de Nikon 2100. Ik heb wat besprekingen gezocht, maar ik heb nergens gevonden of je het LCD scherm kan afzetten, en gewoon foto's kunt nemen via de zoeker, of je niet anders kunt dan het LCD scherm ook te laten aanliggen. Waardoor het batt verbruik heel snel zou stijgen ... iemand een idee?

Mijn zoon heeft er zo eentje, ben het juist gaan testen. Je kunt de display wel uitschakelen, maar dan gaat de camera in een soort 'slaapstand'. Als je dan een foto neemt blijft wel de display uit, maar er verlopen zo een 3 a 4 sekonden tussen het afdrukken en het nemen van de foto
    Het batterijverbruik valt wel redelijk goed mee, voor een toestelletje dat er maar 2 gebruikt. Bij NimH batterijen van 1800 mAh toch goed voor een 150 foto's
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Wat bedoel je precies met die "slaapstand"? Het afdrukken?

Comment

Onder het LCD scherm staat een knopje met als symbool Dit dient om de info op het display uit te schakelen, en na een tweede maal te drukken het display uit te schakelen.
        Maar omdat wanneer je dit doet de kamera heel traag reageert bij het nemen van een foto dacht ik onterrecht dat het een knopje was om de slaapstand in te schakelen.

Hier de uitleg in het engels over het knopje :
        Display Button: Centered beneath the LCD monitor and to the left of the Menu button, this button controls the LCD display mode, in both Record and Playback modes. In Manual or Auto Record mode, pressing this button once cancels the information display. A second press dismisses the display entirely. Pressing it a third time restores the original viewfinder display with information overlay. In Playback mode, this button simply toggles the information overlay on and off.

Hier een link naar een review : http://www.imaging-resource.com/PRODS/CP2100/CP21A.HTM
        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Dus het LCD scherm kan gesloten worden, om dan gewoon foto's te nemen via de zoeker? Zodat de batt minder vlug leeg zijn...vind ik wel een handige optie. Ik hoop dat ik het goed begrepen heb

Comment

Working...
          X