Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

West-Vlaamse Foto Rubens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: West-Vlaamse Foto Rubens?

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
    Je hebt dan ook gebruik gemaakt van een lopende promotie
    Als ik dus goed interpreteer zijn hun promo-paketten dus zelfs duurder dan als je alles los zou kopen bij Art&Craft?
    Nee toch niet. Toen was er nog geen promotie. Ik was er trouwens nog de Sandisk 4GB III bij vergeten te vermelden.

Comment

Dan zal 't aan mijn emailadres gelegen hebben hé dat ik geen korting kreeg en jij wel (moet dan toch een serieuze korting geweest zijn trouwens...?)

Zorgt wel voor weer wat meer logica in hun zakendoen, maar langs de andere kant ook weer niet
      Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Ik woon in Mol op 16Km van Studio 73 in Geel (deze in Mol is ook een klucht) en op 25 Km van Konijnenberg (waar ik alles koop) en Studio 73 in Turnhout.
        Ik kom regelmatig naar Menen (zeker 1 x maal in de maand), als je wat wilt regelen?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Er werd hier al een paar maal verwezen naar Art & Craft in Gent maar als ik op hun site ga kijken zie ik dat Art & Craft in een samenwerkingsverband zitten, genaamd Top Camera.
          In mijn gemeente is een fotozaak die ook bij deze verdeler aangesloten is en dus dezelfde artikels aan dezelfde prijs kan aanbieden.
          Al deze winkels bieden dus hetzelfde aan aan dezelfde prijs: http://www.topcamera.be/item.php?itemno=152&lang=NL

Comment

Ik ben zelf van Kortrijk en ben ook klant bij Art en Craft. (vragen naar Kristof)
            Prijs is zeker bespreekbaar en weten waarover ze het hebben.

Heb ook een leuke babbel gehad met "Coudenys", kent zeker zijn vak maar is een pak duurder.

Waar ze me zeker NOOIT meer zien: Foto verstraete en foto Robert in Kortrijk.
            Gooiden mij bijna buiten toen ik over de prijs begon vragen te stellen, wa een bende amateurs!

Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
              @HanneD: Foxilux is mij onbekend: goeie ervaringen?
              Focilux is heel duur en dus geen alternatief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ik woon in Mol op 16Km van Studio 73 in Geel (deze in Mol is ook een klucht) en op 25 Km van Konijnenberg (waar ik alles koop) en Studio 73 in Turnhout.
                Ik kom regelmatig naar Menen (zeker 1 x maal in de maand), als je wat wilt regelen?
                Ik ben een zeer tevreden koper bij studio 73 te Geel en te turnhout.
                Bij konijn heb ik laatst nog een compact gekocht voor mijn dochter (omdat de prijzen van compacts bij konijn beter waren dan Studio 73) maar daar waren ze toch niet zo vriendelijk als bij Studio 73, zo pakten ze snel een opbergtas (hun keuze) en een geheugenkaart (hun keuze) ze mochten een mens wel eens zelf laten kiezen we betalen dat toch ook allemaal. het moest allemaal snel gaan nochthans was er niet veel volk.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zicolas Bekijk bericht
                  Er werd hier al een paar maal verwezen naar Art & Craft in Gent maar als ik op hun site ga kijken zie ik dat Art & Craft in een samenwerkingsverband zitten, genaamd Top Camera.
                  In mijn gemeente is een fotozaak die ook bij deze verdeler aangesloten is en dus dezelfde artikels aan dezelfde prijs kan aanbieden.
                  Al deze winkels bieden dus hetzelfde aan aan dezelfde prijs: http://www.topcamera.be/item.php?itemno=152&lang=NL
                  Mits onderhandelen kan dit lukken, maar de prijzen zijn niet standaard gelijk hoor!

(gewoon es gekeken voor het huis van de fotografie in Assebroek, ook bij Top Camera: SB900 kost daar 435€ tegen 379€ bij A&C...)
                  Ze zijn idd een coöperatieve vereniging: ze kopen samen aan, waardoor ze met grotere hoeveelheden kunnen afnemen en dus voor zichzelf een betere prijs kunnen bedingen. De ene ziet hierin goedkopere prijzen in z'n winkel, de andere meer winst aan de zelfde tarieven...
                  Niet geschoten is altijd mis!

Comment

ik was vroeger een klant (30 jaar terug, analaloge tijdperk) bij focilux
                    na een paar jaar bleek ik een allergie ontwikkeld te hebben tegenover de ontwikkelproducten
                    (deed alles zelf: film ontwikkelen, film afdrukken...)
                    noodgedwongen overgeschakeld naar video, veel plezier aanbeleefd
                    in 2001 een eerste sony digitale camera aangeschaft (kleinbeeld)
                    toen ik"rijp" was voor een reflex, naar focilux gegaan voor "info".....werd er nogal "allien" behandeld
                    een 20d aangeschaft via internet (pixmania),met het gevolg een franse handleiding, waar ik veel van begreep, maar technisch...andere koek
                    mits bijbetaling een nederlandese handleiding besteld (30euro)
                    aanschaf lenzen...een sprong in het onbekende...
                    toevallig door kennisen aangeraden bij art en craft te gaan.....geholpen tot en met
                    eerlijke raadgevingen...lieten me steeds de keuze...maar vertelden mij wel de "andere" kant
                    nu na jaren een vaste klant geworden: voor mij is de prijs wel belangrijk, maar als ik moet kiezen...
                    geen twijfel ..als het niet "teveel" scheelt ...
                    onlangs een blackberry aangeschaft bij art en craft...mij de ganse morgen geholpen, zelfs met mijn internet abonnement....geen enkele seconde had ik de indruk dat het hen teveel was...
                    toen ik na een uur naar huis ging was de raad " als het niet gaat , niet twijfelen, kom maar terug"
                    en dat , dat is me meer waard dan alle kortingen die iemand kan geven
                    een lang betoog, ik weet het , maar na 35 jaar fotografie in beide mogelijkehden....art en craft is voor mij de baken als ik het even niet weet
                    groetjes aline
                    groetjes aline

Comment

Ik kom oorspronkelijk van Wervik, maar gestudeerd in Mariakerke (Gent) en blijven plakken (zoals velen)

Met Foxiliux heb ik nog geen miserie gehad en -50% gehad (maar kan ook aan mij liggen of gewoon toevallig), maar met Art & Craft ook nog geen miserie...dus...

Comment

mits bijbetaling een nederlandese handleiding besteld (30euro)
                        Misschien een tip voor in de toekomst: handleidingen voor een bepaald product kun je meestal toch wel redelijk makkelijk online vinden hoor

Dat gezegd zijnde, ik vraag me af waarom de plaats van aankoop zoveel uitmaakt. Ik ben zelf ook van West-Vlaanderen, en koop veel online omdat het daar nog bijna altijd het goedkoopst uitkomt. Hier in mijn gemeente is er ook een fotografiewinkel; ik ben zeker dat als ik daar om een Sony a700 zou gaan vragen, hij die zou bestellen en me de catalogusprijs (€1.099) zou aanrekenen. Terwijl je via het net toch al gauw aan prijzen minder dan €800 raakt.

Akkoord, de service na verkoop is een argument tegen online shoppen. Waar zal ik immers heenlopen als er iets schort aan m'n camera, kun je zeggen. Maar ik denk toch niet dat als ik in dat geval alsnog een degelijke fotozaak uitkies, ze me daar service zullen ontzeggen omdat ik bij hen niet gekocht heb? Integendeel, ze winnen een klant bij.

Zie ik dat fout?
                        α // Sony α700 - DT18-70mm F3.5 // imagination & ambition

Comment

bij Art en Craft , kan je daar ook terecht voor een sensor cleaning ?
                          ik heb destijds mijn toestel en kitlenzen bewust bij een locale handelaar gekocht voor de service nadien alhoewel het prijsverschil groot was .
                          Toen ik nu contact met hen opnam zou ik mijn toestel 3-4 weken kwijt zijn ...dus dat wordt toch ook opgestuurd , waarom dan nog hier in de streek gaan en 30-40 % meer betalen en toch geen service krijgen...
                          Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

bij art en craft kan je je sensor laten reinigen, dit al twee maal laten doen
                            maandag binnen, dinsdag terug.....(bij wijze van spreken)
                            je bent je toestel maar een dag kwijt....
                            maar ga nu zelf een kit aankopen , en mits een goede uitleg van hen kom ik er wel
                            groetjes aline
                            groetjes aline

Comment

Working...
                            X