Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hebben ze het eindelijk begrepen bij Canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hebben ze het eindelijk begrepen bij Canon?

Wat zie ik? hun vlaggeschip in de kompakt reeks, de G10, opgevolgd door de G11, met MINDER , juist ja MINDER pixels? en de claim dat het 2 stops scheelt in noise en dynamiek.
    Hier kunnen we alleen maar blij mee zijn!!

Ok, nog minder was nog beter, maar dit zal toch al een stap vooruit zijn voor de serieuze gebruikers.

Re: Hebben ze het eindelijk begrepen bij Canon?

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Wat zie ik? hun vlaggeschip in de kompakt reeks, de G10, opgevolgd door de G11, met MINDER , juist ja MINDER pixels? en de claim dat het 2 stops scheelt in noise en dynamiek.

Ok, nog minder was nog beter, maar dit zal toch al een stap vooruit zijn voor de serieuze gebruikers.
    Toevallig zat ik vandaag net hetzelfde te denken... mijn 1Dmk3 (10mpix) komen er veel mooiere beelden uit (vind ik) dan uit 15mpix 50D.
    Op zich wel wat logisch, maar vb volledig stil op een statief heeft snelheid/accuraatheid van AF etc van een 1D-series weinig voordeel meer in "theorie" zou je verwachten... dus ik verdenk het teveel aan pixeldichtheid er van de oorzaak te zijn.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

Het gaat hier wel over veel kleinere sensors, CCD bovendien

Comment

Inderdaad mooie zet

Comment

Minder MPs is inderdaad veel beter maar ik begrijp niet waarom de HD video niet is geactiveerd. Mogelijk iets met de nieuwere sensor: de max. burst lijkt ook laag voor een top compact?

De 2 kleinere canons die gisteren ook werden gelanceerd hebben wel HD video! Ik heb een Canon G3 (nog een goeie f 2.0 - 3.0 lens) en een 40D. Aangezien we begin volgend jaar een kleine spruit verwachten dacht ik mijn G3 te vervangen door een G11 zodat ik ook een filmpje kan schieten. Moet ik nu mijn 40D vervangen door een 60D

Waarom nog steeds geen keuze naar het 2:3 beeldformaat. Bij Panasonic vinden ze dit zo belangrijk dat de LX3 een eigen knop heeft hiervoor op de body. Bij de G11 is het zelfs niet mogelijk via het menu (enkel 4:3 en 16:9, maar foto's druk je toch meestal af in het 2:3 formaat). Als ik de specificaties en de reviews bekijk van bevoorbeeld de Panasonic TZ7 twijfel ik meer en meer of mijn volgende camera nog een Canon wordt ...

Ben een beetje teleurgesteld met de specificaties van de G11, de S90 lijkt meer potentieel te hebben, maar terug met dezelfde beperkingen (geen HD video en keuze beeldformaat maar wel een lens die start met f 2.0 zoals bij de oude G-reeks).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerom Bekijk bericht
            Minder MPs is inderdaad veel beter maar ik begrijp niet waarom de HD video niet is geactiveerd. Mogelijk iets met de nieuwere sensor: de max. burst lijkt ook laag voor een top compact?

De 2 kleinere canons die gisteren ook werden gelanceerd hebben wel HD video! Ik heb een Canon G3 (nog een goeie f 2.0 - 3.0 lens) en een 40D. Aangezien we begin volgend jaar een kleine spruit verwachten dacht ik mijn G3 te vervangen door een G11 zodat ik ook een filmpje kan schieten. Moet ik nu mijn 40D vervangen door een 60D

Waarom nog steeds geen keuze naar het 2:3 beeldformaat. Bij Panasonic vinden ze dit zo belangrijk dat de LX3 een eigen knop heeft hiervoor op de body. Bij de G11 is het zelfs niet mogelijk via het menu (enkel 4:3 en 16:9, maar foto's druk je toch meestal af in het 2:3 formaat). Als ik de specificaties en de reviews bekijk van bevoorbeeld de Panasonic TZ7 twijfel ik meer en meer of mijn volgende camera nog een Canon wordt ...

Ben een beetje teleurgesteld met de specificaties van de G11, de S90 lijkt meer potentieel te hebben, maar terug met dezelfde beperkingen (geen HD video en keuze beeldformaat maar wel een lens die start met f 2.0 zoals bij de oude G-reeks).
            Waarom koop je dan niet gewoon een compact video cameraatje? Deze vind je ook wel omtrent de pijs van een D60 met lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
              Waarom koop je dan niet gewoon een compact video cameraatje? Deze vind je ook wel omtrent de pijs van een D60 met lens.
              Is inderdaad een mogelijkheid. Maar aangezien de 40D nogal zwaar is om overal mee te sleuren hoopte ik om mijn G3 te vervangen door een andere compact die ik dan meeneem bij kleine uitstappen of anders samen met de reflex in de rugzak. Zo kan ik steeds een video-ke maken zonder veel rompslomp, extra gewicht en zonder een extra video camera (foto's maken blijft op de eerste plaats staan, maar met kleine mannen in de buurt vind ik een video functie wel een leuk hebbeding).

Op principieel en budgettair vlak kan ik de aankoop van een extra video camera moeilijk rechtvaardigen als de concurentie deze functie bij de vleet toevoegt aan hun nieuwe fototoestellen.

Comment

Ik was de komst van de Panasonix ZX1 een beetje aan afwachten tot ik vernam dat er een G11 op komst is binnen een dikke maand. Tja...na de G7, G9, G10 weet ik wel wat ik me nog wil/ga aanschaffen . En als je de testfoto's ziet van Canon zelf (ok, er zal wel wat aangepast zijn hier & daar maar het geeft toch al een goed beeld):

Canon G11 test images

I'm impressed...

Comment

De S90 lijkt mij ook een mooi compactje om altijd op zak te hebben. Die heeft dezelfde "high sensitivity" sensor als de G11, gecombineerd met een f2,0-4,9 28-105 lensje (over het hele zoombereik f2,0 zou natuurlijk nog beter zijn, maar dan is het geen compactje meer).

We zullen de eerste tests maar afwachten of die nieuwe sensor werkelijk zo goed is.
                  Maar ik denk niet dat Canon zomaar een nieuwe sensor introduceert die slechter is dan het vorige type, zeker niet in de "G" klasse.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Maar eindelijk eens een fabrikant die het aandurft, om de megapixelrace in de kompaktjes te stoppen...

Comment

Maar eindelijk eens een fabrikant die het aandurft, om de megapixelrace in de kompaktjes te stoppen...
                      dit dan wel enkel in het dure compact gamma, de goedkope compactjes zullen wel blijven meedoen in de megapixelrace.

desalniettemin een gedurfde (goede) zet van Canon!
                      5DmkIII en wat glas

Comment

eigenlijk eer geven aan wie de eer toekomt ...panasonic. Eén of andere CEO had in 't begin van 't jaar al aangegeven dat ze zich gingen focussen op beeldkwaliteit en dat 10 megapixels meer dan voldoende was.

Niet dat ik deze stap van canon wil minimaliseren ... vind het super dat ze dynamisch bereik proberen te vergroten

Ik ben alleen is benieuwd wat de gemiddelde fotoverkoper (fnac enzo) nu gaat zeggen tegen de klanten. Vroeger was het altijd "deze is beter want heeft meer megapixels"

Comment

Wanneer zijn de G11 en de S90 tekoop?
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

G11 volgens Canon: Available in September 2009! KLIK.

Ook de S90 is volgens Canon: Available in September 2009. klik
                            Last edited by LesC; 25 augustus 2009, 14:24.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Vaar u allen naar de winkel rent: Voorzichtigheid is geboden, een deel van de hogere gevoeligheid komt uit het verminderen van de effective pixels. Dat wil zeggen meerdere pixels worden als het ware samengevoegd tot 1, waardoor er ruisvermindering optreed. Uit de zelfde DPreview: "The G11 is equipped to deal with any light condition. Low Light mode enables photographers to shoot up to ISO 12,800 in reduced 2.5MP resolution at 2.4fps capturing brilliant shots indoors without the need for a flash, whilst a built-in Neutral Density (ND) filter decreases light levels by 3 stops allowing creative control in bright conditions"
                              De truk van vermindering is niet nieuw, het ingebouwde ND filter is bekend van videocamera's.
                              Ik blijf nog even bij mijn DSLRs....

Comment

Working...
                              X