Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D: we zijn weer vertrokken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 7D: we zijn weer vertrokken

Allemaal goed dat je met deftig glas en Nyquist en zo kan hoger gaan in F-waarde.
    Maar het is en blijft een feit dat de theoretische waarde de laagste is uit de reeks, en dat bijgevolg de praktische waarde ook de laagste zou moeten zijn tenzij dit theoretisch op een andere manier weerlegd wordt. En dat een lens beter presteert op een FF of dat een lens met hogere MTF beter is verandert niks voor de vergelijking tussen diezelfde lens op een 7D of op de andere toestellen.

18MP is wel onderhand genoeg vind ik. Ze mogen nu idd. eens de kwaliteitswinst in andere zaken gaan steken. Hopelijk begint de consumentenvraag ook die richting uit te gaan.
    Wat die crop betreft: een beelduitsnede van 10 MP uit de 5DII komt qua beeldvulling ongeveer gelijk uit met het 10 MP beeld van een 40D. Dus is die stap vrij logisch. Anders heb je praktisch gezien enkel het 'ik zie wat ik fotografeer' en de telecompressie over. Nu kan je een 10MP crop uit die APS-C halen en een klein onderwerp (lees: klein object of groter object op verdere afstand) op vrij hoge resolutie gaan aanpakken en beter afdrukbare foto's maken... en dit zonder onmiddellijk naar 400 mm of meer te moeten gaan en daar gaat het in dit segment ook een beetje om.

Ik wacht de testen af, doe nog wat verder met mijn 5DII en 40D backup, en misschien bij uitfasering, als de prijs onder de 1000 € wil duiken, wel....
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

hoeveel zou die afslaan???

de 50D is van 1450 naar nu 850 euro tot nog toe in een 10 maanden? dus 600euro
      iemand voorbeelden van andere camera's???

tis maar dat ik weet of het de moeite zou zijn om te wachten?
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht

Als vraag en aanbod in de verhouding zijn van de 5DII dan is de prijs over 1 jaar... 0 euro lager.

IK verwacht wel dat de productie aantallen hoger zijn en de vraag lager.

Maar dat weten we over een jaar.

Comment

Ik wacht alsinds 6 - 12 maand.
          Vind die camera totaal geen 1700 euro waard.
          Is gewoon wat de 50D moest zijn, benieuwd wat ie over een jaar kost.
          Momenteel betaal je bij Canon of Nikon veel te veel voor een videofunctie omdat het nieuw is.
          http://aljocha.tumblr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
            Ik wacht alsinds 6 - 12 maand.
            Vind die camera totaal geen 1700 euro waard.
            Is gewoon wat de 50D moest zijn, benieuwd wat ie over een jaar kost.
            Momenteel betaal je bij Canon of Nikon veel te veel voor een videofunctie omdat het nieuw is.
            eigenlijk geldt dat voor alle merken..adviesprijzen zijn nog altijd geen marktprijzen..

paar maandjes wachten en je hebt het nieuwe modelletje voor veel goedkoper dan de ori-introductieprijs...

de sony a850 is ook zijn introductieprijs niet waard..

over een paar maandjes staat eea veel goedkoper in de shop en er wordt nog steeds winst op gemaakt..

skimming-off pricing heet dat..

persoonlijk geef ik geen ene moer om video-functie op een dslr, al zullen sommigen het prachtig vinden, ieder zijn meug nietwaar?? zit het erop, dan zit het erop, maar ik ga geen cent meer betalen voor zooi op een dslr, wat ik w.s toch nooit zal gebruiken..

ik wacht alles lekker rustig af, en je doet je grootste voordeel met een uitloopmodel..

(tegenwoordig met alle nieuwe modelletjes, die te pas en te onpas op de markt gegooid worden, zal dat binnen een jaar gebeuren.. )

over 1 jaartje,(of mss zelfs korter, hangt af wat die gekke japaners alweer uit de hoge hoed gaan toveren) als alweer de nieuwe modelletjes op de markt verschijnen, kun je goede zaken doen...

ik voorzie leuke deals in de (nabije) toekomst!!

Comment

Is er hier al iemand in geslaagd om de 7D te bestellen aan intekenprijs bij topfoto.be/.nu?
              Op de site lukt het mij niet. En via mail heb ik ook nog geen richtlijnen ontvangen...
              www.nifin.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht

de 40D... die ging van 1650 of zo naar 800 tegen uitfasering toen de 50D volop gelanceerd was. Dus als er binnen 18 maand een 8D APS-C komt...

Ik verwacht / hoop dat die binnen een jaar net onder de 1000 € duikt. En dan kan het wel eens zijn dat ik er ééntje koop (beetje afhankelijk van de reviews en gebruikerservaringen).

Die AF-ON knop wordt voor wel meer gebruikt. Ik gebruik 'm om focus vast te houden. 19 bruikbare AF-punten zijn een enorm voordeel bij het fotograferen van aktie. Ik heb het op m'n 1DmkIII, en ik zie beschouw het als een nadeel op m'n 5DmkII dat de focuspunten te weinig gespreid liggen en dat alleen het centrumpunt voldoende lichtgevoelig is.
                Klopt, dat is soms een nadeel als je wil "kadreren", zeker als je dan nog eens groot diafragma en wat meer mm's erop hebt zitten. => langsheen de flank van een auto met de linkerkoplamp scherp links in beeld bvb., en dit op 70mm, of zelfs 150mm met F2.8
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

Wie de Canon 7D zelf een wil bekijken en testen kan terecht op de Canon stand op BelgiumdigitalLIVE.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Wie de Canon 7D zelf een wil bekijken en testen kan terecht op de Canon stand op BelgiumdigitalLIVE.
                    Daar ga ik dan zeker eens gebruik van maken .
                    Ik ben benieuwd.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

/offtopic (toch een beetje): ja, ik heb me ook ingeschreven gisteren, hopelijk volgt de bevestiging tijdig en kan ik nog 2 workshops meepikken. Ben enorm benieuwd naar de 7D alsook de 5D mkII. 'k Ga ze zeker eens uittesten om te zien welke mijn volgende camera gaat worden. Tof dat Canon er bij is.
                      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        Heeft Nikon het te druk met de D700x ?

Comment

Ik heb gisteren tijdens de roadshow van Canon hier bij ons op het werk de 7D al eens vastgehad. Fijne camera wel! Mijn eerste indrukken:

Zoeker lijkt mij inderdaad wel wat groter dan de 40D, maar had er toch graag eens een andere naast gelegd om de twee naast elkaar te vergelijken. Hij werkte in elk geval heel prettig.

Eerste indrukken van het nieuwe AF-systeem zijn ook heel positief, maar hangt natuurlijk ook van de lens af. Er was wat weinig licht in de bus maar daar had de 7D in combinatie met de nieuwe 15-85 toch geen last mee. Altijd snel en goed scherp.

Scherm ferme vooruitgang tov de 40D, maar ben nog geen 50D gewoon. Echt goed scherp en inderdaad kleinere zwarte rand.

De body lag zoals gewoonlijk heel goed in de hand als je canon gewoon bent, al is de plaatsing van de knoppen wel wat wennen. Het verplaatsen van de knoppen onderaan het scherm naar de zijkant vind ik dikke plus, maar de on/off knop zit wat ongelukkig vind ik. Misschien is het wennen... De electronische grid is wel leuk, geen extra matglas meer aankopen.

Film-functie heb ik niet getest want interesseert me geen bal. Een reflex dient in mijn ogen 100% voor foto’s, niet om te filmen...

Misschien minder belangerijk maar viel me wel op, vreemd sluitergeluid... klinkt heel anders dan mijn 40D

Verder uiteraard enorm snel, voelt heel stevig; maar dat zijn geen verassingen

Maar dan de beeldkwaliteit: geen geheugenkaart had ik moeten meenemen!!! verdomme. Dan had ik er nu zelf al wat kunnen posten. Na wat rondvragen een aandringen toch een CF kaart gevonden, maar er stonden al foto’s op, ze waren er foto’s op aan het zetten met een andere camera en bleven heel ongeduldig naast mij wachten om weer verder te gaan. Snel eens een foto genomen op 1600 iso, max inzoomen en kijken op het schermpje, verassend weinig ruis... Maar achteraf pas aan gedacht; “heb ik wel op raw gezet?”. En tja, wat zegt een LCD scherm, zelfs op 100% en hoge resolutie.

Dit zijn enkel eerste indrukken, want de rest zou toch maar specs opsommen zijn, en die kunnen jullie vinden op het internet...

Nu, naast de body hadden ze ook de nieuwe lenzen mee. De 18-135 lijkt mij niet geweldig, maar de 15-85 was toch echt een aangename verassing. Ik dacht aan ‘bwa, een nieuwe kitlens’ maar man die voelde veel beter dan verwacht. Ik ben echt enorm benieuwd naar de beeldkwaliteit, want voelde heel degelijk aan. Begint ook bij 15mm ipv mijn 17-85, ook met IS en snelle autofocus. Lijkt mij echt een goeie allround lens. Ik hoop dat de beeldkwaliteit goed is en de prijs nog wat zakt, want dan kan het zijn dat ik deze op termijn toch eens aankoop voor op reis of uitstapjes. Leuke ‘wandel’-lens...

greetz,
                          www.fotopie.be
                          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Deze staat volledig uitgerust om mee te filmen op IBC 2009 in de RAI Amsterdam,
                            met mattebox, focuswheel & shouderframe. Wel ingrijpende constructie maar de beelden die je ermee maakt zijn echt broadcast kwaliteit.
                            Om hier een roadmovie mee te maken lijkt me dit te omslachtig vermits je enkel met manuele focus zit.
                            Wel prachtig voor statief werk.
                            Don't force it, just get a bigger hammer.

Comment

Misschien een domme vraag dat ik nu ga stellen, maar waarom heeft de 7D nog steeds compactflash aan boord? Ik dacht dat SD zowat de standaard ging worden?
                              Of ben ik wat achter en presteert de compactflash beter?
                              [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                              [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Snelheid:
                                Secure Digital (SD) cards are quite a bit smaller and lighter than CF cards. They have a 9 pin interface rather than a 50 pin interface and this limits them to a 4-bit data transfer bus rather than the 16-bit data transfer bus of CF cards. In principle this makes their maximum possible transfer speed slower
                                The fastest SD(HC) cards are currently 133x (20MB/s). Though this is still not as fast as the speed of the very fastest CF cards (45 MB.s, 300x), it's still pretty fast.
                                Source:
                                bobatkins.com/photography/digital/compact_flash_memory_cards

Tevens kan een stukje van het geheugen kapot gaan in de CF.
                                Dit word door de inwendige controller gezien en niet meer gebruikt.
                                De rest blijft werken.
                                Bij een SD is je volledige kaart dan onbruikbaar geworden.
                                Dus qua snelheid en opbouw is in theorie de CF beter, doch in gewicht en grote is de SD beter.
                                Last edited by willydp; 17 september 2009, 21:23.
                                Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Working...
                                X