Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D: we zijn weer vertrokken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D: we zijn weer vertrokken

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    De AF kan deze camera maken of kraken begin ik zo te denken...
    Een 19 punts AF is inderdaad totaal zinloos als deze AF niet beter of slechter is dan bijvoorbeeld de AF van de 5DII.

De testen van RG geven later wel volledige duidelijkheid over de AF... als RG op hetzelfde moment ook een Nikon D300(s) gaat testen en vergelijken met de 7D.

Dit is nog meer Canon info (via RG) over de AF: http://www.usa.canon.com/dlc/control...rticleTypeID=5

Als ik op imaging resource fotos vergelijk van 7D en D300 dan is mijn eerste indruk dat de verhouding tussen 7D en D300 gelijk is aan de verhouding tussen 5DII en D700.
    Dit betekent wat meer ruis bij Canon maar ook meer detail. In elk geval een goede prestatie voor een 18 MP APS sensor.
    Een zelfde sensor maar dan FF zou 46 MP zijn. Net iets meer dan de 21 MP van de 5DII.

Het verschil in CA blijft wel groot. Dit is toch een belangrijk Nikon voordeel. CA kan wel beter met Canon DPP maar dan is RAW nodig.
    Het verlies aan effectieve MP op hogere f getallen als gevolg van diffractie is ook een nadeel van 18 MP tegenover 12 MP. Vanaf een bepaald f getal is er geen voordeel meer.

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Er zijn al firmwarehacks die het doen, en er zijn geruchten dat er op de set van Iron Man 2 al 5d's gebruikt worden op 24p met een speciale firmware van Canon uit.
    Meer of minder beelden / sec heb ik niet nodig.
    (kan dit ook gewijzigd worden voor het aantal fotos / sec, van 4 naar 8 )

Ik wil wel een firmware wijziging waarbij de AF+ON knop niet meer nodig is voor AF bij live view of video.

Die AF-ON knop kan dan gelijk een MLU knop worden.
    Last edited by Jan_10D; 3 september 2009, 07:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Meer of minder beelden / sec heb ik niet nodig.
      (kan dit ook gewijzigd worden voor het aantal fotos / sec, van 4 naar 8 )

Ik wil wel een firmware wijziging waarbij de AF+ON knop niet meer nodig is voor AF bij live view of video.

Die AF-ON knop kan dan gelijk een MLU knop worden.
      De framerate die nu gebruikt wordt (30fps) is hoogst ongemakkelijk voor nabewerking. De framerate voor film (24fps) is veel handiger, maar een correcte 1080/30p (29.97) zou ook al helpen.

Die AF-ON knop wordt voor wel meer gebruikt. Ik gebruik 'm om focus vast te houden. 19 bruikbare AF-punten zijn een enorm voordeel bij het fotograferen van aktie. Ik heb het op m'n 1DmkIII, en ik zie beschouw het als een nadeel op m'n 5DmkII dat de focuspunten te weinig gespreid liggen en dat alleen het centrumpunt voldoende lichtgevoelig is.

Zo'n 7D met 24-70 en 70-200 lijkt me een droomcombinatie voor concertshoots te worden.

Dave
      Last edited by GroovBird; 3 september 2009, 07:27.
      pixelpusher

Comment

Ik heb de foto's op DPreview eens bekenen op originele grootte... Lekker scherp tot ISO 400, dan vanaf 800 begint de ruis erin te komen (op deze voorbeeldfoto http://a.img-dpreview.com/gallery/ca...s/img_2525.jpg zie je dat).
        De 1600 en 3200 ISO foto's in die staionshall zijn dan weer wel goed precies. Al zou ik zo na eerste foto's precies niet boven de ISO 800 gaan tenzij echt noodzakelijk. En ISO 3200 lijkt mij de max. te zijn. Komt zowat overeen met mijn 40D, al heeft die geen 18 MP uiteraard.
        Je zou die 18MP op ISO1600/3200 overigens ook kunnen downsamplen naar een 10 à 12MP om de impact van de ruis te verminderen.

Gewone 10x15 afdrukken zouden perfect moeten lukken op ISO3200.

Comment

Ik denk toch dat ik binnenkort voor de Pentax K-7 zal gaan, alhoewel deze mij weer sterk laat twijfelen.
          SF
          00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NakedShovels Bekijk bericht
            Je zou die 18MP op ISO1600/3200 overigens ook kunnen downsamplen naar een 10 à 12MP om de impact van de ruis te verminderen.

Gewone 10x15 afdrukken zouden perfect moeten lukken op ISO3200.
            Het verschil in CA blijft wel groot. Dit is toch een belangrijk Nikon voordeel. CA kan wel beter met Canon DPP maar dan is RAW nodig.
            Het verlies aan effectieve MP op hogere f getallen als gevolg van diffractie is ook een nadeel van 18 MP tegenover 12 MP. Vanaf een bepaald f getal is er geen voordeel meer.
            Geeft met downsampling en bewerking idd. scherpe beelden. Maar die F-limiet is ook een feit. Op die high MP DSLR's ga je best niet te ver voorbij F8... wat je kan doen door de ISO neer te schroeven (meestal ook niet slecht voor de beeldkwaliteit). Wat die CA betreft, die is op dat slot van die voorbeeldfoto waar ik naar link al te zien... of zou't weerkaatsing zijn door het glanzende oppervlak?

Ben benieuwd naar de vergelijkende testen...
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
              Als dat geen concurrentie is voor de Nikon D300S.
              Nee niet echt, er zijn weinig mensen, die starten met zo'n camera, die hebben de vrije keus. Iemand die veel F-vatting glas heeft wacht rustig op de D400 of D700x of de kerstman en dan zijn er de mensen die de afgelopen 2 jaar allemaal overgestapt zijn van hun 20/30D naar een D300 en nu weer hun summun zien in de 7D en dan weer in een .......
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                ... en dan zijn er de mensen die de afgelopen 2 jaar allemaal overgestapt zijn van hun 20/30D naar een D300 en nu weer hun summun zien in de 7D en dan weer in een .......
                Wat hun goed recht is ...

Comment

Maar die F-limiet is ook een feit. Op die high MP DSLR's ga je best niet te ver voorbij F8...
                  Dit lijkt me vooral een perfect toestel voor natuurfotografie met het beter glaswerk, dwz de 300-400/2.8 en 500-600/4

Comment

Hopelijk hebben ze de error99 eruit gehaald!!!!!!!!!
                    ONTEVREDEN KLANT!!!!
                    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                      Hopelijk hebben ze de error99 eruit gehaald!!!!!!!!!
                      ONTEVREDEN KLANT!!!!
                      Dat is nu een standaardfeature van Canon geworden!
                      Terug te vinden in het broken-menu en staat default op “ON”
                      SF
                      00.00 Gone

Comment

Geeft met downsampling en bewerking idd. scherpe beelden. Maar die F-limiet is ook een feit. Op die high MP DSLR's ga je best niet te ver voorbij F8... wat je kan doen door de ISO neer te schroeven (meestal ook niet slecht voor de beeldkwaliteit). Wat die CA betreft, die is op dat slot van die voorbeeldfoto waar ik naar link al te zien... of zou't weerkaatsing zijn door het glanzende oppervlak?

Ben benieuwd naar de vergelijkende testen...
                        Het beeld dat op de sensor terecht komt bij f4, f8 of f16 is natuurlijk gelijk voor een 12 MP of een 40 MP sensor.
                        Maar het detail voordeel van de 40 MP sensor tegenover de 12 MP sensor gaat verloren bij hogere F getallen.

Het is onduidelijk of de rode lijnen CA is. Maar de blauwe lijn is zeker een gevolg van de lens of sensor.

Voor een bepaalde lens is CA vast (volgens het f getal). Maar hoe kleiner de pixels worden, hoe meer van deze pixels CA gaan weergeven.
                        En dure lenzen zoals de 85 1,2 L of de 50 1,2 L vertonen meer CA dan de goedkope versie 50 1,8 of 85 1,8.

De oplossing van Nikon, waarbij zeker 80 % van de CA bij JPG wordt weggefilterd, ook voor niet Nikon lenzen, is perfect.
                        Merkwaardig dat Canon na 2 jaar hiervoor nog geen oplossing heeft.
                        DPP kan ook CA verwijderen, alleen met RAW en Canon lenzen, maar dat vraagt voor elke foto heel veel tijd. Vooral bij 21 MP en dus nu ook bij 18 MP.

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                        Dat is nu een standaardfeature van Canon geworden!
                        Terug te vinden in het broken-menu en staat default op “ON”
                        SF
                        Nieuw is ook dat vanaf nu deze Error 99 aan meerdere knoppen kan worden toegewezen. En dit specifiek om de kwaliteits ervaring van de 40D en 50D gebruiker te behouden.
                        Last edited by Jan_10D; 4 september 2009, 04:12.

Comment

Nieuw is ook dat vanaf nu deze Error 99 aan meerdere knoppen kan worden toegewezen. En dit specifiek om de kwaliteits ervaring van de 40D en 50D gebruiker te behouden.
                          ROFL.

De keuze wordt moeilijk: 5D mkII of 7D.
                          Die draadloze aansturing van de flits spreekt me wel aan, alsook dat omwille van de crop ik mijn 17-55 2.8 nog kan gebruiken. Hopelijk volgt in de loop van de volgende maanden nog een Canon 70-200 2.8 IS USM II en dan ligt mijn kerstboom goed vol
                          Toegeven, vanaf volgend jaar wil ik me in bijberoep mss toe gaan leggen op huwelijksfotografie en dan lijkt de 5D mkII het weer te halen als ik de reviews mag geloven (7D meer geschikt voor natuur en sportfotografie).
                          Last edited by W1ck3D; 4 september 2009, 13:14.
                          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

De oplossing van Nikon, waarbij zeker 80 % van de CA bij JPG wordt weggefilterd, ook voor niet Nikon lenzen, is perfect.
                            Merkwaardig dat Canon na 2 jaar hiervoor nog geen oplossing heeft.
                            DPP kan ook CA verwijderen, alleen met RAW en Canon lenzen, maar dat vraagt voor elke foto heel veel tijd. Vooral bij 21 MP en dus nu ook bij 18 MP.

:
                            bij jpg's is het ook heel eenvoudig om CA weg te werken, vb PS of LR, maar er zijn ook andere programma's die dit aankunnen, is niet zo complex.

Lensen welke een hoog oplossend vermogen hebben (resolutie) zijn meestal gevoeliger voor CA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              bij jpg's is het ook heel eenvoudig om CA weg te werken, vb PS of LR, maar er zijn ook andere programma's die dit aankunnen, is niet zo complex.

Lensen welke een hoog oplossend vermogen hebben (resolutie) zijn meestal gevoeliger voor CA
                              Da's nog altijd extra werk. Nikon biedt dit in-camera aan en zelfs voor niet Nikon objectieven, en de Capture NX2 doet exact hetzelfde met de RAW's. Perfectie zonder dat je er iets voor hoeft te doen

Fout: De objectieven projecteren steeds dezelfde CA, scherpte, diffractie en vignettering bij een bepaald diafragma. Het is alleen de pixeldensiteit en grootte van de sensor die bepaalt hoeveel er van op het uiteindelijk beeld komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Fout: De objectieven projecteren steeds dezelfde CA, scherpte, diffractie en vignettering bij een bepaald diafragma. Het is alleen de pixeldensiteit en grootte van de sensor die bepaalt hoeveel er van op het uiteindelijk beeld komt.
                                Het is niet meteen fout wat Puerte zegt. Het is best mogelijk dat de constructie van een objectief een compromis inhoud tussen scherpte en kleurfouten.
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X