Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D: we zijn weer vertrokken

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D: we zijn weer vertrokken

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Dit is wellicht een FF met de sensor van de 5D, de Digic IV, maar wat beperkter in features.

Dave
    Ik weet niet of de features van een 5D nog beperkter kunnen.

Ik verwacht APS, geen FF.

Comment

Een 5D maar zonder wiel, maar met de nieuwe UI van de DIGIC IV, en zonder videomodus.

Dave
      pixelpusher

Comment

Canon versie van de Nikon D300.

Comment

Ja, en volgens canonrumors zou de 60D een FF zijn

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Op een Chinees fotografieforum zijn de vermoedelijke specificaties opgedoken van de EOS 7D-dslr, die Canon naar verwachting dinsdag officieel introduceert. De EOS 7D krijgt een 18-megapixel-cmos-beeldsensor en een af-systeem met 19 punten.

Comment

Kan iemand wat technische toelichting geven bij enkele specificaties?
              - Wat is het nut van 19 autofocus punten?
              - Hoe werkt zo een dubbel kruis focus punt? en wat is het voordeel?
              - Hoe werken belichtingszones?

Comment

als dit klopt zit Canon na eerder zwakke 40d en de 50d toestellen terug op track

prijs 1700 dollar volgens zelfde site.

Comment

Ziet er toch wel goed uit, vind ik...

Richtprijzen in USD :
                  7D - 1699 $
                  15-85 - 800 $
                  18-135 - 500 $
                  100 macro - 1049 $

Dus een 7D+15-85 zou zo'n 2500 $ zijn oftewel zo'n 1750 Euro, lijkt me een schappelijke prijs. Nu nog de verdere testen afwachten en zien wanneer er uitgeleverd kan worden !

Nog wat info :

http://www.letsgodigital.org/nl/2305...eos-7d-review/
                  http://www.letsgodigital.org/nl/2306...n-efs-15-85mm/
                  http://www.letsgodigital.org/nl/2306...-efs-18-135mm/
                  http://www.letsgodigital.org/nl/23063/canon-ef-100mm/
                  Last edited by rvrysen; 1 september 2009, 07:13.
                  Fuji X - Less became more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
                    Ziet er toch wel goed uit, vind ik...

Richtprijzen in USD :
                    7D - 1699 $
                    15-85 - 800 $
                    18-135 - 500 $
                    100 macro - 1049 $

Dus een 7D+15-85 zou zo'n 2500 $ zijn oftewel zo'n 1750 Euro, lijkt me een schappelijke prijs....
                    Gezien de 5D mark II in de USA een msrp heeft van 2699 $ en hier ongeveer € 2300 kost denk ik dat je dus eerder zal moeten denken aan € 2200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      als dit klopt zit Canon na eerder zwakke 40d en de 50d toestellen terug op track

prijs 1700 dollar volgens zelfde site.
                      Geruststellende vaststelling
                      Nieuw AF systeem, sneller door 2 processors

Hopelijk krijgen we niet hetzelfde gemopper over pixeldichtheid en ruis zoals bij de 50D

Elke nieuwe model is weer een stapje vooruit

Comment

Comment

Ziet er op het eerste zicht niet zo slecht uit, al ben ik wel benieuwd naar de ISO prestaties in donkere omgevingen.

Comment

18mp - 1.6x... In tegenstelling tot de hoop die in een eerder draadje ontstond, lijkt ook Canon verder mee te lopen in de mp-race.
                            Ik hoop in elk geval dat deze body supergoede prestaties neerzet ! Da's de beste motivatie voor Sony om ook voor de opvolger van de a700 weer een hele stap voorwaarts te zetten (voor zover die motivatie er nog was via het Nikon-gamma). Concurrentie is toch iets schitterends hé .

Ik had rond de 7D eigenlijk nog niets gevolgd. Is dit dan een opvolger voor de 50d (want ook APS) ? Of wordt de ?d-reeks in de toekomst geen FF meer en verdwijnt een FF als de 5dII in de toekomst dan uit het gamma ?
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              18mp - 1.6x... In tegenstelling tot de hoop die in een eerder draadje ontstond, lijkt ook Canon verder mee te lopen in de mp-race.
                              Ik hoop in elk geval dat deze body supergoede prestaties neerzet ! Da's de beste motivatie voor Sony om ook voor de opvolger van de a700 weer een hele stap voorwaarts te zetten (voor zover die motivatie er nog was via het Nikon-gamma). Concurrentie is toch iets schitterends hé .

Ik had rond de 7D eigenlijk nog niets gevolgd. Is dit dan een opvolger voor de 50d (want ook APS) ? Of wordt de ?d-reeks in de toekomst geen FF meer en verdwijnt een FF als de 5dII in de toekomst dan uit het gamma ?
                              Het is een crop zoals de 50D, het is wel duidelijk dat er geen 60D komt en dat Canon deze reeks op een hoger niveau wil tillen
                              Met de betere AF en hogere snelheid komt hij in de weg van de 1DMK3, misschien gaat dit formaat verdwijnen en worden 1D's allemaal FF

Op lage ISO zou de resolutie dichtbij de 5DMK2 komen, op hogere ISO zal dat niet gauw mogelijk zijn

Er zijn ook 2 nieuwe EF-S lenzen voor algemeen gebruik, niets opmerkelijks, maar waarschijnlijk noodzakelijk om de sensor te volgen
                              De macro met IS is een technisch hoogstandje, maar in de praktijk is daarmee niet alles opgelost

Er zijn geen nieuwe teles uitgebracht, maar die komen wel tegen de Olympische winterspelen
                              Als ze dan een EF-S lange tele uitbrengen mogen we zeker zijn dat ze het menen met APS

Comment

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
                              X