Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje

    voor welke camera zouden jullie gaan,als je kon kiezen tussen de
    hp 850 of de nieuwe Minolta Dimage Z1
    ruud

  • #2

    Ik zou om te beginnen mijn post niet als titel 'vraagje' geven want 90% van de threads hier zijn vraagjes .

    Persoonlijk zou ik kiezen voor de Minolta gezien HP niet echt een goede naam heeft op 't vlak van digicams.


    Henk

    Comment


    • #3
      De HP850 was een prima toestel (of wordt die toch nog gemaakt?) maar ik zou ook voor de Minolta kiezen. Is toch een beetje meer camera dan de HP volgens mij.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Wel dat HP toestellen hier een slechte naam hebben is nu net het probleem.
        Ikzelf heb ongeveer een jaar de HP850, en hoe meer ik hem gebruik, hoe meer tevreden ik er over ben.
        Ik heb reeds met Fuji en Nikon toestellen gewerkt (van dezelfde prijs categorie) en deze gaven zeker niet het resultaat dat ik met de HP850 heb.
        Met de HP850 kan je witbalans, sluitertijd, diafragma, iso, soort belichting enz. manueel instellen. Je hebt een groot LCD scherm, een 8x optische zoom en een goede flitser. Dat allemaal voor een prijs die een stuk beneden vergelijkbare toestellen ligt.
        (Nu in de Makro voor 549 euro)
        Ik geef toe dat de andere modellen van HP geen hoge toppen scheren, maar van de HP850 laat ik geen slecht woord vertellen.

        Comment


        • #5
          Kijk hier eens voor de review van de hp850. De minolta-review is er nog niet http://www.dpreview.com/reviews/hp850/page16.asp

          http://www.vannecke.be
          Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
          Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

          Comment


          • #6
            Originally posted by henkvw

            Ik zou om te beginnen mijn post niet als titel 'vraagje' geven want 90% van de threads hier zijn vraagjes .

            Persoonlijk zou ik kiezen voor de Minolta gezien HP niet echt een goede naam heeft op 't vlak van digicams.


            Henk

            In Duitsland staat HP voor "Häufchen Probleme"

            Of te wel in het vlaams "Hoop Problemen"


            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              ben reeds in het bezit van de hp 850,en zit nu te twijfelen om over
              te stappen op minolta alleen ik wil er wel op voor uitgaan.
              Vandaar dat ik het op dit forum vraag, aan gezien hier de kenners zitten.
              ruud

              Comment


              • #8
                Ik heb een HP850.
                Zeer goed toestel overall.
                Lens is zeer goed.
                Zoom mogelijkheid is zeer goed.
                Instelmogelijkheden zijn behoorlijk uitgebreid.

                Regelmatig hebben we onscherpe foto's, dus een nadeel.
                Grootste probleem is het fotograferen van bewegende onderwerpen.
                De tijd die verstrijkt tussen het afdrukken en het werkelijk nemen van de foto is te groot.
                Ik kom weliswaar van anloog reflex naar geen reflex.
                Vergelijken met m'n 10D wil ik niet doen, maar er zijn volgens mij veel betere toestellen dan deze van HP voor een gelijkaardige of iets duurdere prijs.

                Mark.
                Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
                LidNr. BD0211BE

                Comment


                • #9
                  ja daarom zat ik te denken aan die Minolta,maar wil wel graag zeker weten of het een goed toestel is.
                  ruud

                  Comment

                  Working...
                  X