Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De HP850 was een prima toestel (of wordt die toch nog gemaakt?) maar ik zou ook voor de Minolta kiezen. Is toch een beetje meer camera dan de HP volgens mij.
Wel dat HP toestellen hier een slechte naam hebben is nu net het probleem.
Ikzelf heb ongeveer een jaar de HP850, en hoe meer ik hem gebruik, hoe meer tevreden ik er over ben.
Ik heb reeds met Fuji en Nikon toestellen gewerkt (van dezelfde prijs categorie) en deze gaven zeker niet het resultaat dat ik met de HP850 heb.
Met de HP850 kan je witbalans, sluitertijd, diafragma, iso, soort belichting enz. manueel instellen. Je hebt een groot LCD scherm, een 8x optische zoom en een goede flitser. Dat allemaal voor een prijs die een stuk beneden vergelijkbare toestellen ligt.
(Nu in de Makro voor 549 euro)
Ik geef toe dat de andere modellen van HP geen hoge toppen scheren, maar van de HP850 laat ik geen slecht woord vertellen.
ben reeds in het bezit van de hp 850,en zit nu te twijfelen om over
te stappen op minolta alleen ik wil er wel op voor uitgaan.
Vandaar dat ik het op dit forum vraag, aan gezien hier de kenners zitten.
ruud
Ik heb een HP850.
Zeer goed toestel overall.
Lens is zeer goed.
Zoom mogelijkheid is zeer goed.
Instelmogelijkheden zijn behoorlijk uitgebreid.
Regelmatig hebben we onscherpe foto's, dus een nadeel.
Grootste probleem is het fotograferen van bewegende onderwerpen.
De tijd die verstrijkt tussen het afdrukken en het werkelijk nemen van de foto is te groot.
Ik kom weliswaar van anloog reflex naar geen reflex.
Vergelijken met m'n 10D wil ik niet doen, maar er zijn volgens mij veel betere toestellen dan deze van HP voor een gelijkaardige of iets duurdere prijs.
Comment