Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
    je kan Wel de 17-55 2.8 gebruiken op een D700 !!
    de camera gaat dan naar dx formaat omschakelen
    http://www.europe-nikon.com/product/...fications.html
    Hmmm ... maar blijkbaar heeft die D700 12 MP zoals mijn D90, maar als ik dan DX heb op de D700 is het nog maar de helft, dus +/- 6MP.
    Is het dan nog wel interessant genoeg of zie ik dat volledig verkeerd ?
    pff, ik word gek van al die cijferkes

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

      Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
      Hmmm ... maar blijkbaar heeft die D700 12 MP zoals mijn D90, maar als ik dan DX heb op de D700 is het nog maar de helft, dus +/- 6MP.
      Is het dan nog wel interessant genoeg of zie ik dat volledig verkeerd ?
      pff, ik word gek van al die cijferkes
      Je zal met een DX lens op FF ±5.5MP hebben. DIt is goed bruikbaar tot ±A3.
      Wat wel is is dat 5.5MP eenzelfde kwaliteit hebben als die van de D700 en de D3, dus weinig ruis bij hoge ISO en grote dynamiek.
      In de tijd van de D2H waren er ook meerdere fotografen die hun 4MP foto's afdrukten op A3+.
      Ideaal is natuurlijk ze te vervangen door een 24-70, waarbij je de 12MP ten volle kan benutten bij dezelfde beelduitsnede.
      Als je de 2 camera's samen zou gebruiken en het budget net niet toelaat zou je eventueel de 17-55 kunnen verkopen en van Tamron de 17-50(voor de D90) en de 28-75(voor de D700) kunnen kopen. Ze presteren niet 100% zoals die Nikon toplenzen maar toch zeer goed(in de praktijk zal je niet veel verschil zien) en dan heb je nog wat €'s over om bij je D700 te leggen.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

        Je sigma 70-200, en je nikkor 50mm zijn wel zeker erg ruibaar op een d700, dus ga je enkel die 17-55 moeten omruilen. Als je voor een 5d gaaat, ga je al je lenzen dubbel moeten kopen.

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

          Hey Beatbrother,

          Persoonlijk zou ik ook voor die D700 gaan en later een 24-70 erbij kopen.

          De reden waarom ik deze reply stuur : zorg dat je het nieuwe materiaal enige tijd voor je trouw kan uitproberen. Overstappen van D90 naar D300/D700 kan vlot, maar om het maximum eruit te halen en vlot te kunnen instellen moet je eerst wat oefenen en dat doe je liefts niet op een trouw.

          groet
          Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

            Blijkbaar is het de bedoeling van met 2 bodies te werken, zet die 17-55 op je D90, en gebruik de anderen op je eventuele D700. Geen verlies aan euro's, en... eventueel kan je de lens nog op je D700 zetten als je akkoord bent met de helft aan pixels.
            Kostprijs investering: circa 2000 euro

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

              Reeds in mijn reactie #12 adviseerde ik de 17-55 te vervangen door de 24-70. Die lens is kwalitatief echt nog beter dan de 17-55 en bovendien qua bereik ook best bruikbaar op de D90.
              De 5D II heeft wel mooie video maar voor reportage gebruik denk ik toch te weinig functionaliteit daarin (nog).
              Last edited by Spanjaart; 18 augustus 2009, 20:15.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                als ik de interventies analyseer ga je in de 5DMkII vooral voor de video en niet zozeer wegens de full frame.

                FF kan je gebruiken om veel pixeltjes te hebben om te kunnen croppen of om reuzegrote posters te maken (zie ik nog niet vaak gebeuren bij een trouw), ofwel om hoog in de ISOs te gaan.

                Veel croppen (meer dan 50% wegsnijden) is denk ik niet nuttig voor trouwreportages, en dan is 12MP meer dan genoeg.

                Wat betreft hoge ISOs, zie ik niet goed in waarom je die zou nodig hebben bij trouwreportages, tenzij je zonder flash wil werken bij omgevingslicht: dan ben je beter af met de D700 die beter met de hoge ISOs omgaat zonder scherpteverlies dan de 5DMkII (Canon verwerkt hoge ISOs door de scherpte te verminderen, zoals Nikon trouwens op de D300 ook doet).

                Voor video ben ik het eens met de andere intervenienten: wil je echt video doen, koop een camcorder, en dan best een (semi-)pro, anders is het gewoon een gadget waarvan nikon de berste implementatie voorlopig heeft op de D300s. Dit is technologie die volop in beweging is, en over 1 à 2 jaar zal die wel matuur zijn.
                Ik veronderstel dat de D700s dezelfde of een betere videoimplementatie dan de D300s gaat krijgen over afzienbare tijd.

                in alle geval, je lenzenpatrimonium is je kostbaarste bezit, dus bij één fabrikant blijven - of je nu canon of nikon kiest - is het zinvolst.
                Last edited by erikdk; 18 augustus 2009, 17:47. Reden: typo's
                erik, Nikon materiaal

                'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                  Hey guys,
                  Om eerst even terug te komen op die video. Qua camcorder heb ik wel al tamelijk goed materiaal. Canon XHA1 & Canon HV30 met 35mm adapter.
                  Die Canon 5d mark II heeft goede video, maar is ook nog eens zeer licht en makkelijk hanteerbaar en daarom zou mijn keuze daarop vallen voor het video gedeelte en dan heb ik in 1 weg ook een full frame fototoestel, maar het nadeel dat ik alles opnieuw moet kopen (lenzen, flitsen)

                  Nu heb ik er eens over zitten nadenken hetgeen jullie gezegd hebben en ik had voor m'n eigen eigenlijk uitgemaakt dat ik voor die D700 zou gaan, maar ja ... ik wou het toch ook eerst even voorleggen aan m'n vrouw. Ai ai ...
                  Haar reactie was dat ik beter niet dezelfde D90 zou kopen, maar dat het dan beter is om iets extra te investeren en voor een hoger model moet gaan. De D700
                  hmm ... een reactie die ik niet verwacht had, maar wat wel leuk is.
                  Dus het gaat wss de D700 worden. Maar is dat eigenlijk niet absurd als binnenkort die D700x uitkomt ?

                  En zoals Spanjaart zegt is het mss interessant om te zien als ik mijn 17-55 DX kan verkopen om eventueel een "Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED" te kopen.

                  Zakt zoiets eigenlijk fel in prijs, want ik heb geen zin om 17-55 voor een appel en een ei te verkopen. Dan kan ik m beter houden en even die full frame gebruiken met die 2 andere lenzen en die D90 met die 17-55.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                    Wat betreft hoge ISOs, zie ik niet goed in waarom je die zou nodig hebben bij trouwreportages, tenzij je zonder flash wil werken bij omgevingslicht: dan ben je beter af met de D700 die beter met de hoge ISOs omgaat zonder scherpteverlies dan de 5DMkII (Canon verwerkt hoge ISOs door de scherpte te verminderen, zoals Nikon trouwens op de D300 ook doet).

                    Voor video ben ik het eens met de andere intervenienten: wil je echt video doen, koop een camcorder, en dan best een (semi-)pro, anders is het gewoon een gadget waarvan nikon de berste implementatie voorlopig heeft op de D300s. Dit is technologie die volop in beweging is, en over 1 à 2 jaar zal die wel matuur zijn.
                    Ik veronderstel dat de D700s dezelfde of een betere videoimplementatie dan de D300s gaat krijgen over afzienbare tijd.
                    Hier ben ik toch niet akkoord hoor, ben een paar keer van de D3 en D700 naar de 5D en terug gesprongen, en in high iso's vind ik de Nikon iets teveel ruisonderdukking toepassen (in raw / nef), waardoor de beelden toch net iets minder scherp zijn. Met de 5DmkII is het verschil nog groter dan met de oude 5D.
                    En de video funktie, moet je echt eens gebruiken, wil je prof video, moet je net wel naar 5DmkII grijpen, je zet er topglas op, en die beelden in HD, WOW, heb ik nog niet uit en videokamera onder de 5000 euro zien komen. (je moet wel een stevige computer hebben)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                      je kan ook nog opteren voor een D300(s).
                      De 17-55 2.8 daar kan je 750 a 800€ voor krijgen als ze in goede staat is.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                        Hey guys !!!! Goe nieuws !!!
                        Ik heb m ... Een fonkelnieuwe D700.
                        Batterijen zijn nu aan het opladen en dan maar wat spelen hè.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                          proficiat met de aankoop.
                          zal je véél plezier aan beleven
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                            Proficiat met uw aankoop en veel plezier ermee.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                              Proficiat.

                              Comment

                              Working...
                              X