Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

    Dit is natuurlijk een absurde vraag, maar niet gezien mijn situatie.
    Kunnen jullie wat raad geven ?

    Momenteel heb ik een Nikon D90.
    Daarbij heb ik wat lenzen gekocht :
    - Nikon AF-S 50mm 1.4G
    - Nikon 17-55mm f2.8 DX (Duurder dan de D90 body)
    - Sigma 70-200 f2.8

    Ik krijg nu regelmatig aanvragen voor trouwreportages en ik heb mijn vrouw wegwijs gemaakt in fotografie en ze heeft volledig de smaak te pakken.
    Binnenkort hebben we nog een reportage opstaan, dus was ik aan het denken om nog een extra toestel aan te schaffen zodat zij mee kan, al is het maar om ervaring op te doen.
    Mijn gedacht was om gewoon een extra D90 body te kopen en dan kunnen we direkt verder met de lenzen en flitsen die we hebben.
    Ofwel zou ik een Full Frame aanschaffen zoals de 5D Mark II, maar dan zit ik wel met het probleem dat ik weer van 0 moet beginnen te investeren en dan wordt het denk ik een heel dure aangelegenheid hè.

    * Nieuwe body van D90 = 800 euro
    * Nieuw 5D Mark II met extra lens en flits = +/- 3800 euro

    Er zal wel een verschil zijn tussen de 2 toestellen hè, maar denken jullie dat het verschil dermate groot is dat het die nieuwe investeringen verantwoord ?

  • #2
    Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

    Ik krijg ook regelmatig vragen voor trouwreportages... ik heb de vorige gewoon met de D90 en/of D80 gedaan. Na enkele (gratis) trouwreportages (voor naaste vrienden) ben ik er inmiddels achter dat ik er geen meer doe. Heel leuk trouwreportages, tot men je vraagt om er elke week één te doen, en je in de week erna elke dag aan je PC gekluisterd zit om foto's te bewerken en alles af te werken...
    M.a.w. ik zou pas € 3800 investeren, wanneer ik zeker zou weten dat ik trouwreportages zou blijven doen, zodat ik de investering er ook uithaal.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

      waarom geen d700(ook ff),kun je gewoon je nikon lenzen blijven gebruiken en je flitsers enz.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

        Oorspronkelijk geplaatst door amstel Bekijk bericht
        waarom geen d700(ook ff),kun je gewoon je nikon lenzen blijven gebruiken en je flitsers enz.
        Buiten de opmerking van Chris die zeker in overweging moet genomen worden, stem ik ook op de D700, en als je dan nog even kan wachten, zit er nog een 24MP D700X aan te komen

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

          Ik sluit me volledig aan met de twee voorgaande berichten. Een D700 of D700(x) of D3. of D300.....


          Maar ga toch niet 2 merken door elkaar gaan mengen !!!!!!!

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

            Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
            Dit is natuurlijk een absurde vraag, maar niet gezien mijn situatie.
            Kunnen jullie wat raad geven ?

            Momenteel heb ik een Nikon D90.
            Daarbij heb ik wat lenzen gekocht :
            - Nikon AF-S 50mm 1.4G
            - Nikon 17-55mm f2.8 DX (Duurder dan de D90 body)
            - Sigma 70-200 f2.8

            Ik krijg nu regelmatig aanvragen voor trouwreportages en ik heb mijn vrouw wegwijs gemaakt in fotografie en ze heeft volledig de smaak te pakken.
            Binnenkort hebben we nog een reportage opstaan, dus was ik aan het denken om nog een extra toestel aan te schaffen zodat zij mee kan, al is het maar om ervaring op te doen.
            Mijn gedacht was om gewoon een extra D90 body te kopen en dan kunnen we direkt verder met de lenzen en flitsen die we hebben.
            Ofwel zou ik een Full Frame aanschaffen zoals de 5D Mark II, maar dan zit ik wel met het probleem dat ik weer van 0 moet beginnen te investeren en dan wordt het denk ik een heel dure aangelegenheid hè.

            * Nieuwe body van D90 = 800 euro
            * Nieuw 5D Mark II met extra lens en flits = +/- 3800 euro

            Er zal wel een verschil zijn tussen de 2 toestellen hè, maar denken jullie dat het verschil dermate groot is dat het die nieuwe investeringen verantwoord ?
            Zonder enige twijfel, is de 5dmkII de superieure camera, als het op trouwerijen aankomt. Maar, je moet vanaf 0 starten, en dat is andere koek.
            Als je gaat voor een 5DmkII + 24-105, en een 70-200 met nog een flitser erbij, ben je bijna 5000 euro kwijt. Misschien wat veel voor "erbij" ?

            Maar de tip van te wachten op de d700x (fullframe Nikon met 24mpixels of zo) lijkt me verstandiger.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

              Beste dat je kan doen is ervoor zorgen dat je materiaal uitwisselbaar is, ttz als er één body breekt dat je nog tenminste al je lenzen op de andere body kan steken. Dus bij Nikon blijven of volledig naar Canon gaan . Ooit gaat het mis en moet je backup gear hebben.
              Body breekt, binnen de paar minuten moet er een oplossing zijn, zelfde geldt voor flits of lens. Dus die D700 past beter binnen dat verhaal.
              Website http://www.kristofpattyn.be

              a lotta canonstuff

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                Maar ga toch niet 2 merken door elkaar gaan mengen !!!!!!!
                En waarom niet, ik werk met beiden en heb het beste van 2 werelden ;-)
                De MPE-65 en goedkopere 2e handsmarkt oor lenzen hebben mij voor Canon doen kiezen.
                Maar ik trek nog even graag met mijn Nikon en bijbehorende lenzen.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door stekke Bekijk bericht
                  En waarom niet, ik werk met beiden en heb het beste van 2 werelden ;-)
                  De MPE-65 en goedkopere 2e handsmarkt oor lenzen hebben mij voor Canon doen kiezen.
                  Maar ik trek nog even graag met mijn Nikon en bijbehorende lenzen.
                  Da's helemaal iets anders dan bij een trouwreportage staan en waar plots één camera dienst weigert Daar komt het dan erop aan dat je dan minder flexibel kan verder werken, maar toch nog alle objectieven/flitsers door mekaar kan gebruiken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                    Ik zou voor 1 merk kiezen!!

                    Of een Nikon body er bij, of als je niet tevreden bent alles verkopen en overstappen op Canon.

                    Ik blij dat ik toen voor Canon gekozen heb.....
                    Groet,
                    Paul

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulR1 Bekijk bericht
                      Ik blij dat ik toen voor Canon gekozen heb.....
                      En kan je ons vertellen waarom

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door stekke Bekijk bericht
                        En waarom niet, ik werk met beiden en heb het beste van 2 werelden ;-)
                        De MPE-65 en goedkopere 2e handsmarkt oor lenzen hebben mij voor Canon doen kiezen.
                        Maar ik trek nog even graag met mijn Nikon en bijbehorende lenzen.
                        Het lenzenaanbod van Nikon is anders samengesteld. Je kunt niet zomaar zeggen dat Canon lenzen tweedehands goedkoper zijn denk ik.
                        Heb je 2 sets voor totaal verschillend gebruik (bv 1 voor reportage en 1 voor sport) dan kan ik me heel goed voorstellen dat je met 2 merken ui de voeten kunt. Als het gebruik overlappend wordt, krijg je dus ook investeringen in overlappende lenzen en ben je daar veel extra geld aan kwijt. Ook zit je anders met flitsers e.d. die niet compatible zijn.
                        Ik zou veel eerder de D700 aanraden. 12mp is voor een trouwreportage toch voldoende meen ik, door de mooie foto's op hoge iso heb je bovendien meer flexibiliteit.
                        Je zou dan de 17-55 lens kunnen vervangen door de nog betere 24-70.
                        Je andere 2 lenzen zijn uitstekend op de D700.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                          D700 ?
                          Kan ik dan mijn duurste lens (Nikon 17-55mm f2.8 DX (1400 euro)) gebruiken op die D700 ?
                          Ik dacht dat dat niet zou gaan wegens die DX. Dus als ik full frame zou gaan dat ik zowiezo nieuwe lenzen moest kopen.

                          De reden waarom ik dan voor die 5D Mark II zou gaan is het feit dat die video-functionaliteit ervan gewoon ongezien is en ik ben ontzettend veel bezig met video.
                          Vandaar de interesse dat "als" ik een toestel bijkoop en toch de investering maak, dat
                          ik die zeker ook voor video kan gebruiken, maar zoals Rudy zegt, dan spreken we over 5000 euro. En dat is dus een beetje de tweestrijd waarin ik inzit.
                          Terwijl voor trouwreportages de D90 mss goed genoeg is ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                            als je bezig bent met video en je wilt dit nog uitbreiden zou ik zeker gaan voor een degelijke camcorder!!!
                            camera met videofunctie is toch nooit evengoed.

                            17-55 f2.8 gaat idd niet op ff.
                            maar is al meermaals gezegd, er zijn andere accessoires (flitsers, sommige lenzen, ...) die zeker onderling uitwisselbaar zijn.
                            zou zot zijn om hier dan de dubbele kost te maken.

                            en waarom precies FF een D300(s) gaat ook al de verwachtingen inlossen denk ik.
                            dan is uw 17-55 perfect bruikbaar
                            d300s zou ook videofunctie met autofocus hebben
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe D90 of Canon 5d Mark II ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                              als je bezig bent met video en je wilt dit nog uitbreiden zou ik zeker gaan voor een degelijke camcorder!!!
                              camera met videofunctie is toch nooit evengoed.

                              17-55 f2.8 gaat idd niet op ff.
                              maar is al meermaals gezegd, er zijn andere accessoires (flitsers, sommige lenzen, ...) die zeker onderling uitwisselbaar zijn.
                              zou zot zijn om hier dan de dubbele kost te maken.

                              en waarom precies FF een D300(s) gaat ook al de verwachtingen inlossen denk ik.
                              dan is uw 17-55 perfect bruikbaar
                              d300s zou ook videofunctie met autofocus hebben
                              je kan Wel de 17-55 2.8 gebruiken op een D700 !!
                              de camera gaat dan naar dx formaat omschakelen

                              Comment

                              Working...
                              X