Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lage prijzen ?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lage prijzen ?????

    "If it looks too good to be true, it probably is"
    ...zeker in dit geval...
    Handen afhouden en doorsparen voor een aankoop in een betrouwbare (online-)winkel.
    Fuji FinePix S100fs

    Comment


    • #17
      Re: lage prijzen ?????

      Als je gaat kijken in de who is database zie je dat dit een Chinese website is. In dit geval kijk je verder naar de contactgegevens. Telefoon en adresgegevens uit de who is database kan je van hieruit niet controleren. Wat wel een redelijke bron van vertrouwen is, is het email adres. Bij deze website is dit, web@xunbiz.com. Verdere controle van dit email adres leert ons het volgende.

      "dns2.xunbiz.com has one IP number. mh528.cn, ct52.com, 05qz.com, 5aju.com, 8rgb.com and at least 42 other hosts point to the same IP. qk2s.cn, gw5u.net, bdhx.net, qz8c.com, cg08.com and at least 100 other hosts use this as a nameserver. xunbiz.com is delegated to four nameservers, however all four delegated nameservers are missing in the zone and one other nameserver is listed. There are two duplicated IP numbers. All of them are on the same IP network. Incoming mail for xunbiz.com is handled by one mailserver at xunbiz.com themselves. xunbiz.com has one IP number. "

      Met deze informatie bij de hand zou ik nog geen 1 euro bestellen via deze website. Deze site is frauduleus met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Het is de goedkope prijs in combinatie met een Chinese website die je aan het denken moet zetten.
      "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

      Comment


      • #18
        Re: lage prijzen ?????

        Oorspronkelijk geplaatst door paul' Bekijk bericht
        Als je gaat kijken in de who is database zie je dat dit een Chinese website is. In dit geval kijk je verder naar de contactgegevens. Telefoon en adresgegevens uit de who is database kan je van hieruit niet controleren. Wat wel een redelijke bron van vertrouwen is, is het email adres. Bij deze website is dit, web@xunbiz.com. Verdere controle van dit email adres leert ons het volgende.

        "dns2.xunbiz.com has one IP number. mh528.cn, ct52.com, 05qz.com, 5aju.com, 8rgb.com and at least 42 other hosts point to the same IP. qk2s.cn, gw5u.net, bdhx.net, qz8c.com, cg08.com and at least 100 other hosts use this as a nameserver. xunbiz.com is delegated to four nameservers, however all four delegated nameservers are missing in the zone and one other nameserver is listed. There are two duplicated IP numbers. All of them are on the same IP network. Incoming mail for xunbiz.com is handled by one mailserver at xunbiz.com themselves. xunbiz.com has one IP number. "

        Met deze informatie bij de hand zou ik nog geen 1 euro bestellen via deze website. Deze site is frauduleus met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Het is de goedkope prijs in combinatie met een Chinese website die je aan het denken moet zetten.
        Niet enkel dat, er staan 290 websites op dezelde server, merendeel van die prutwinkels.
        NicoSansen.com - FLICKR

        Comment


        • #19
          Re: lage prijzen ?????

          Niet te geloven dat mensen hier nog steeds intrappen....

          Comment


          • #20
            Re: lage prijzen ?????

            Denk dat degene die dit opzetten ook nog hardop lachen, die zullen wel goed verdienen daarmee.

            Comment


            • #21
              Re: lage prijzen ?????

              Begrijp niet dat er zoveel mensen nog zo naïef kunnen zijn op dat vlak!

              Vorige week kreeg ik een gelijkwaardige email binnen van een kennis die zomaar ff gans haar adressenboek aansprak om de bovenvermelde webshop te promoten.
              (Blijkbaar moeten er bij bestellen nog belofte gemaakt worden indien je andere aanspoort daar ook te bestellen) anders zie ik het nut niet in van iets aankopen en dat te promoten aan gans je adressenboek!

              Kreeg die mail binnen via iPhone's kleine schermpje en zag al meteen dat het om een zoveelste neb-webshop ging.

              De hosting van deze website is actief sedert 21 juli 2009 zegt niet alles maar voor mij genoeg, trouwens zoals hier al zoveel gezegd ... zulke bedrieglijke lage prijzen bestaan niet zonder dat er een geurtje aan vast hangt amen en uit!
              Groetjes, Beauke
              Mijn foto's

              Comment


              • #22
                Re: lage prijzen ?????

                Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                Denk dat degene die dit opzetten ook nog hardop lachen, die zullen wel goed verdienen daarmee.
                Dat zou nog eens goed mogelijk kunnen zijn gezien de naïviteit van sommige.
                Groetjes, Beauke
                Mijn foto's

                Comment


                • #23
                  Re: lage prijzen ?????

                  6 weken geleden een battery pack/vertical grip van Phottix besteld voor mijn D80 bij Hong Kong supplies via E-bay. Kost, inclusief verzending, 65 Euro, inclusief 2 batterijen.
                  Kost bij Nikon 145 Euro zonder batterijen.
                  8 dagen later had ik het ding in huis. Heb het onmiddellijk onder mijn camera geschroefd. Batterijen waren al opgeladen. Heb er inmiddeels ongeveer 1500 opnamen mee gemaakt en de batterijgen geven nog geen krimp. Heeft exact dezelfde functies als de originele Nikon.
                  Ik laat dit even weten omdat het voor de gemiddelde leek (zoals ik) moeilijk is om door de bomen het bos nog te zien of het kaf van het koren te scheiden. Dat uitzoeken van die servers en ip adressen gaat mij dus nooit lukken.
                  Inderdaad, als het te mooi is om waar te zijn dan is het meestal ook zo.
                  Maar, feit, in China kost zowat alles minder dan de helft van wat het hier kost.
                  Dus daarom dat ik dit topic gestart ben.
                  Ook Hong Kong supplies heb ik aangedurft dankzij de info op deze site.

                  Groeten, Bert
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: lage prijzen ?????

                    Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                    6 weken geleden een battery pack/vertical grip van Phottix besteld voor mijn D80 bij Hong Kong supplies via E-bay. Kost, inclusief verzending, 65 Euro, inclusief 2 batterijen.
                    Kost bij Nikon 145 Euro zonder batterijen.

                    Groeten, Bert
                    Dit is helemaal niet te vergelijken met waar dit topic over gaat, aangezien die grip niet van Nikon is, maar van een ander merk. Bij Nikon zelf betaal je ook voor een deel naam / service / kwaliteit. Bij Phottix zal de kwaliteit waarschijnlijk wel een stuk minder zijn (waarmee ik niet wil zeggen dat het minder goed werkt), en daardoor is deze grip gewoon een stuk goedkoper dan de originele.

                    Maar wel leuk op te lezen dat alles goed verlopen is, ik was namelijk ook van plan daar een paar dingetjes te gaan bestellen
                    Canon 400D, 18-55 kitlens, 70-300 IS

                    Comment


                    • #25
                      Re: lage prijzen ?????

                      Gisternamiddag stond op Kapaza een Canon 5D MarkII + lens aan 1600 € te koop. Ad in slecht Nederlands, maar kerel was blijkbaar van Antwerpen. Ik reageer met een aantal vragen en krijg een antwoord terug in het Engels: dat hij in de UK woont, dat ik er zoveel kan krijgen als ik wil (??) aan die prijs en nog meer blablabla. Ik hoop dat niemand in dergelijke nonsens inloopt. Koop voor dat geld dan beter een nieuw toestel (Bvb. Canon 7D). Btw, dezelfde avond was de ad al terug van Kapaza verwijderd...

                      Comment


                      • #26
                        Re: lage prijzen ?????

                        Tóch is het een goeie site, er wordt aardig op gereageerd.......
                        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                        Comment


                        • #27
                          Re: lage prijzen ?????

                          Koop eens een D3x op die site en je krijgt dit: http://www.selmu.com/goods.php?id=458
                          Ze vonden enkel een foto van een fake model.

                          Comment

                          Working...
                          X