Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

    Oorspronkelijk geplaatst door taxigalaxy Bekijk bericht
    alles wat niet full-frame is voor de amateur is (instapcamera if you will) en full-frame voor de pro.
    da's nogal een misvatting!
    en maar te denken dat nikon pas vrij recent een eerste FF heeft op de markt gebracht (D700).
    zelfs de 1DmkIII vind jij dus een "instap"?
    en een D2x?

    ...
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #32
      Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Ik he niet direct ergens gezien op veel of weinig scherptediepte wil.
      Tussen de regels lezen.....

      Comment


      • #33
        Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

        Oorspronkelijk geplaatst door taxigalaxy Bekijk bericht
        Jezus Christus, wat een vijandigheid in deze topic, en dit omwille van pure semantiek. Ik heb zelf de arbitraire indeling gemaakt dat alles wat niet full-frame is voor de amateur is (instapcamera if you will) en full-frame voor de pro.

        Desalniettemin, dank aan de hulpvaardige forummers hier.
        Semantiek ? de meeste onder ons hier kunnen wel " begrijpend lezen". Enfin dat denk ik toch )

        Na 3 weken van verdiepen in de "fotografie" kan je gewoon geen " arbitraire " beslissingen nemen, daar is heeeel wat meer voor nodig, zoals foto's nemen met een instap dslr en kenninsmaken met al zijn geplogenheden, instellingen, iso waarden, diafragmas, sluitertijden, scherpstelpunten, witbalansjes en lenzen en de al dan niet "beperkingen" van een cropfactor.

        Maar tenzij je foto's wil maken en afdrukken op een paar meter, is er heus niet zo een heel groot verschil tussen bvb een 40D en een 5D mk2.

        Wel het optimaal wellen benutten van lenzen, en het FF kijken naar je beeld door de zoeker, is iets wat zeker voor degenen van het "pelicule" tijdperk het meest doet hunkeren naar FF.

        Maar een bepaald soort foto's wat je enkel met een FF kan nemen, bestaan NIET.


        Eerst leren lopen voor je wilt rennen denk ik....
        Last edited by MDY; 17 augustus 2009, 16:54.
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

        Comment


        • #34
          Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

          Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
          ... Wel het optimaal wellen benutten van lenzen, en het FF kijken naar je beeld door de zoeker, is iets wat zeker voor degenen van het "pelicule" tijdperk het meest doet hunkeren naar FF...
          Dit is inderdaad één van mijn redenen om ooit terug te keren naar een 24x36 DSLR (als ze nog iets betaalbaarder worden).

          Als je 25 jaar met een kleinbeeld reflex gewerkt hebt in het analoge tijdperk, blijft de drang naar dit formaat erin zitten omwille van:
          - Grote zoeker met als voordelen:
          .....+ Bruikbaar voor manuele scherpstelling
          .....+ Meer kans op rechte horizons
          .....+ Comfort
          - "normale" beelduitsnedes bij de gebruikelijk brandpuntsafstanden (50mm is standaard)
          - Meer speelruimte voor de DOF
          - De extra voordelen zoals minder ruis en meer pixels zijn meegenomen, maar minder van belang (12 MPixels is meer dan genoeg voor mij).

          Om deze reden heb ik trouwens enkel FF lenzen en ik hoop dat Canon ooit een middensegment FF DSLR zal lanceren met minder MPixels (beide Canon FF DLSR's hebben 21 MPixels momenteel).
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

          Comment


          • #35
            Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

            als ik echt FF wil gaan, dan gebruik ik 1 van mijn 35mm-camera's.. sommige zijn steengoed, sommige zijn nog beter..

            wil ik een heldere zoeker,met nog betere kwaliteiten van de andere, dan blijft er nog eentje over..

            aangezien TS het verschil nog steeds niet weet tussen instap of beter, heb ik nog steeds zo mijn twijfels...

            mijn advies??

            koop een instap-dslr, met een paar prime's en ga lekker aan de slag...is meer waard dan 3 weekjes wat techno-stuff lopen te lezen..

            groetjes, Alex!

            Comment


            • #36
              Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

              Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
              Dit is inderdaad één van mijn redenen om ooit terug te keren naar een 24x36 DSLR (als ze nog iets betaalbaarder worden).

              Als je 25 jaar met een kleinbeeld reflex gewerkt hebt in het analoge tijdperk, blijft de drang naar dit formaat erin zitten omwille van:
              - Grote zoeker met als voordelen:
              .....+ Bruikbaar voor manuele scherpstelling
              .....+ Meer kans op rechte horizons
              .....+ Comfort
              - "normale" beelduitsnedes bij de gebruikelijk brandpuntsafstanden (50mm is standaard)
              - Meer speelruimte voor de DOF
              - De extra voordelen zoals minder ruis en meer pixels zijn meegenomen, maar minder van belang (12 MPixels is meer dan genoeg voor mij).

              Om deze reden heb ik trouwens enkel FF lenzen en ik hoop dat Canon ooit een middensegment FF DSLR zal lanceren met minder MPixels (beide Canon FF DLSR's hebben 21 MPixels momenteel).
              U neemt mij de verdere woorden uit mond..... inderdaad ook ik 25 jaar gewoon analoge FF, en na een D50, D80, 40D spaar je dan door en heb je eindelijk terug ne "kodak" in uw handen......
              Wat ik wel mis , is het gestabilseerde telebereik op een crop ......
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

              Comment


              • #37
                Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                Oorspronkelijk geplaatst door taxigalaxy Bekijk bericht
                alles wat niet full-frame is voor de amateur is (instapcamera if you will) en full-frame voor de pro.
                ik zou je graag willen uitnodigen om es een dagje met zowel mij, als met een bevriende full-time pro, die nu al zo'n 25 jaar in het vak zit,en af en toe wat voorpagina-fotootjes in de grootste kranten heeft gekregen, maar 'slechts' 2 1dMKIII's en een 1dMKIIn (amateur-crop-cameraatjes volgens jou) en een zooitje lichtsterk L-glas-prullaria heeft, op stap te gaan.. (zal zijn 5 man personeel ook wel weten te waarderen, want die zien de humor van dit soort zaken altijd wel in..)

                en dan mag jij met je 3 weekjes techno-stuff-gelees en je 2e hands 5d-tje lekker meelopen..

                ik ben zelf totaal geen pro, en ik heb zowel het talent als de ambitie niet, maar ik heb van deze jongen op een paar uur meer geleerd als uit welk john freeman-boekie of internet dan ook...

                en ik ben enorm blij met zijn goede en welgemeende adviezen..(en met de goede adviezen van de overige bd-leden hier..)

                dankzij hem/hun heb ik enorm veel bijgeleerd...

                maar een crop-camera afdoen als amateur-gedoe, terwijl je zelf nog geeneens een camera hebt, vind ik nogal over-the-top..

                je praat veel, maar veel no-show..

                je kunt het mss vijandig vinden, het is niet zo bedoeld, maar kijk eerst es naar hoe je eea hier neerzet...

                veel geschreeuw, weinig wol..

                als je denkt, om met een budgetje van 1250 euro en 3 weekjes gelees ineens topplaten te maken, dan weet ik echt niet in wat voor wereld je leeft...

                (sorry, maar zo zie ik het nu eenmaal..) no offence verder..

                groetjes, Alex..

                (hoogmoed komt voor de val..), vooral in fotografie...

                veel succes!!

                Comment


                • #38
                  Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                  Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                  U neemt mij de verdere woorden uit mond..... inderdaad ook ik 25 jaar gewoon analoge FF, en na een D50, D80, 40D spaar je dan door en heb je eindelijk terug ne "kodak" in uw handen......
                  Wat ik wel mis , is het gestabilseerde telebereik op een crop ......
                  AMEN!! want ik voel precies hetzelfde!

                  Comment


                  • #39
                    Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                    Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht

                    Om deze reden heb ik trouwens enkel FF lenzen en ik hoop dat Canon ooit een middensegment FF DSLR zal lanceren met minder MPixels (beide Canon FF DLSR's hebben 21 MPixels momenteel).

                    IJdele hoop.....

                    Comment


                    • #40
                      Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                      Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                      Hoe noemen ze zo 'n rat nu ook al weer op DPreview, dat heeft daar een naam toch ? Dan zeggen zoiets als "nevermind him, he 's nothing but a ... " allé , voor tien punten!
                      Ik kon er niet op komen, maar nu weet ik het weer ! Dat heet een troll !
                      Gurdy

                      Comment

                      Working...
                      X