Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

    Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
    Ik zei goedkoop 2dehands in een shop... bij particulieren zal je die wel natuurlijk vinden. Bij KE hebben/hadden ze er (2dehands met garantie).... maar die waren 1200-1300 EUR.
    Dit is ook een shop Namelijk Digimaxx.nl. Met een vestiging in het centrum van Dordrecht (NL)....Of dacht jij werkelijk dat een particulier garantie gaat geven
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #17
      Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

      I know... ik had het over je marktplaats link.
      Een paar maanden geleden kon je die 5d nog wel voor een goede prijs krijgen 2dehands bij een shop (zoals jij deed), maar nu zijn die gewoon veel te duur (2dehands bij shop).

      Comment


      • #18
        Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

        Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
        I know... ik had het over je marktplaats link.
        Een paar maanden geleden kon je die 5d nog wel voor een goede prijs krijgen 2dehands bij een shop (zoals jij deed), maar nu zijn die gewoon veel te duur (2dehands bij shop).
        Die advertentie op Marktplaats.nl is van die shop......
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #19
          Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

          Oorspronkelijk geplaatst door taxigalaxy Bekijk bericht
          . Ik kom tot de vaststelling dat de foto's die mij echt interesseren, niet te maken vallen met instap-DSLRs genre Canon 40D, met hun toch wel sterk beperkende crop factors.
          .
          Hier kan ik niet anders dan eens héél goed mee lachen!
          Veel succes
          SF
          00.00 Gone

          Comment


          • #20
            Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

            Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
            Hier kan ik niet anders dan eens héél goed mee lachen!
            Veel succes
            SF
            Inderdaad nogal laagdunkende uitlatingen voor iemand die zichzelf even daarna omschrijft als een passieve fotografieliefhebber (kijker, niet uitvoerder), die zich een aantal weken in de technische kant ervan heeft verdiept, en nu voor het eerst zelf een camera wil aanschaffen ...
            Nep-account om te wat stoken, mijn gedacht ...
            Gurdy

            Comment


            • #21
              Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Die advertentie op Marktplaats.nl is van die shop......
              Oops, sorry had dat niet opgemerkt.

              Comment


              • #22
                Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                Zoek eens op de site van grote fotozaken.
                Ik zag er een bij cameraland voor 995 euro, met 6 maanden garantie. Als je die garantie graag hebt, lijkt me dit niet zo’n gekke prijs.
                Zelf heb ik in maart mijn tweedehands 5d gekocht bij een fotozaak, met drie maanden garantie. Ik betaalde 900 euro voor het toestel, een grip, extra batterij en kreeg nog een nieuwe cf-kaart cadeau. De camera had zo’n 8000 clicks gemaakt.
                Je kunt ze dus best vinden, je zult alleen even moeten zoeken. En soms even een eindje moeten rijden als je dat er voor over hebt.

                Comment


                • #23
                  Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                  Ik wil even antwoorden op punt 5. Alternatieven.
                  Uit je post leid ik af dat je vooral (extreme) groothoek wil, en wellicht met veel scherpte-diepte. Hou er rekening mee dat het objectief met de kleinste brandpuntsafstand, en dus de grootste beeldhoek, voor een full-frame 5D 14mm bedraagt (vast 14mm objectief van Canon zelf, zeer duur, of Tamron, ook niet echt spotgoedkoop). Voor een 1,6x crop zoals de 50D is het objectief met de kleinste brandpuntsafstand 10mm (bijvoorbeeld de 10-22mm zoom van Canon, 10-20mm van Sigma, 10-24mm van Tamron,...); dat komt overeen met de beeldhoek van een 16mm objectief op de full-frame 5D. Ik spreek niet over fisheye objectieven, want die geven een heel andere projectie. Besluit: uiteindelijk bekom je met een full-frame slechts iets meer groothoek, met het vaste 14mm objectief.
                  Over andere voor- en nadelen spreek ik me niet uit, maar gezien je vraag lijkt dit me een belangrijke overweging.

                  Comment


                  • #24
                    Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                    Oorspronkelijk geplaatst door PM Bekijk bericht
                    Besluit: uiteindelijk bekom je met een full-frame slechts iets meer groothoek, met het vaste 14mm objectief.
                    Zeker van? Ooit al gehoord van de Sigma 12-24mm

                    Comment


                    • #25
                      Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                      Oorspronkelijk geplaatst door PM Bekijk bericht
                      Ik wil even antwoorden op punt 5. Alternatieven.
                      Uit je post leid ik af dat je vooral (extreme) groothoek wil, en wellicht met veel scherpte-diepte. g.
                      Klassieker.....
                      Hij wil weinig scherptediepte.

                      Comment


                      • #26
                        Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Klassieker.....
                        Hij wil weinig scherptediepte.
                        Ik he niet direct ergens gezien op veel of weinig scherptediepte wil.
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #27
                          Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                          2dehandse 5D > 850
                          2dehandse 17-40f4 > 350

                          daarmee kom je mooi toe met wat je zoekt.

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #28
                            Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                            wat ik eigenlijk niet helemaal begrijp:

                            hoe kun je nu weten of je met een ' instap' 40d (????? ) 'bepaalde' foto's niet kunt maken, tov een 5d, terwijl je nog geeneens je eerste toestel gekocht hebt, en slechts sinds 3 weken je je wat verdiept hebt, in de technische aspecten van fotografie??

                            dat snap ik echt niet...

                            over welk soort fotografie hebben we het dan? (want dan wil ik wel een voorbeeldje zien, zodat ik me er iets bij kan voorstellen )

                            groetjes, Alex!

                            Comment


                            • #29
                              Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                              Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                              Inderdaad nogal laagdunkende uitlatingen voor iemand die zichzelf even daarna omschrijft als een passieve fotografieliefhebber (kijker, niet uitvoerder), die zich een aantal weken in de technische kant ervan heeft verdiept, en nu voor het eerst zelf een camera wil aanschaffen ...
                              Nep-account om te wat stoken, mijn gedacht ...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                              dat snap ik echt niet...
                              je gelooft me niet , zeker?! Dat is gewoon ne stoker die speciaal een tweede account aangemaakt heeft (13 aug) om dan ne keer een spreekwoordelijke stok in het hoenderhok te werpen.
                              Op DPreview zat het vroeger vol met zo 'n gasten die geen reet afweten van fotografie, die soms hooguit een aftands compactje hebben, maar er op één of andere manier lol in hebben om anderen op hun paard te zetten. Niet inlopen! ... rustig blijven ademen, ...
                              Veelal zijn dat gasten die eerder op het forum roemloos het onderspit hebben moeten delven in een discussie en nu niks beters vinden om hun frustratie te luchten dan zo 'n irritante topics op te starten.
                              Hoe noemen ze zo 'n rat nu ook al weer op DPreview, dat heeft daar een naam toch ? Dan zeggen zoiets als "nevermind him, he 's nothing but a ... " allé , voor tien punten!
                              Gurdy

                              Comment


                              • #30
                                Re: tweedehands full-frame fotografie, budget 1250 euro

                                Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                                je gelooft me niet , zeker?! Dat is gewoon ne stoker die speciaal een tweede account aangemaakt heeft (13 aug) om dan ne keer een spreekwoordelijke stok in het hoenderhok te werpen.
                                Op DPreview zat het vroeger vol met zo 'n gasten die geen reet afweten van fotografie, die soms hooguit een aftands compactje hebben, maar er op één of andere manier lol in hebben om anderen op hun paard te zetten. Niet inlopen! ... rustig blijven ademen, ...
                                Veelal zijn dat gasten die eerder op het forum roemloos het onderspit hebben moeten delven in een discussie en nu niks beters vinden om hun frustratie te luchten dan zo 'n irritante topics op te starten.
                                Hoe noemen ze zo 'n rat nu ook al weer op DPreview, dat heeft daar een naam toch ? Dan zeggen zoiets als "nevermind him, he 's nothing but a ... " allé , voor tien punten!
                                Jezus Christus, wat een vijandigheid in deze topic, en dit omwille van pure semantiek. Ik heb zelf de arbitraire indeling gemaakt dat alles wat niet full-frame is voor de amateur is (instapcamera if you will) en full-frame voor de pro.

                                Desalniettemin, dank aan de hulpvaardige forummers hier.

                                Comment

                                Working...
                                X