Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D Focus en afduwen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 40D Focus en afduwen

Hoi,

Ik fotografeer met een 40D, die maakt pas een foto nadat de autofocus denkt dat ie goed zit. Daardoor zet ik de focus constant aan en uit op de lens. Kunt ge de camera ook zo instellen dat ie een foto trekt opt moment dat je de ontspan knop induuwt zonder de AF te moeten uitzetten. Kzou niet weten hoe dat heet om het in de handleiding te zoeken.
    Mijn 1DII kan het, die doet nooit spastisch en weigert nooit een foto te maken, 40D moet ik vaak de AF afzetten omdat die anders begint te hunten en ik foto's mis.

Iemand die weet hoe dat heet ofzo en waar ik het aan en uit kan zetten als het gaat?

groet!
    http://aljocha.tumblr

Re: 40D Focus en afduwen

Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
    Hoi,

Ik fotografeer met een 40D, die maakt pas een foto nadat de autofocus denkt dat ie goed zit. Daardoor zet ik de focus constant aan en uit op de lens. Kunt ge de camera ook zo instellen dat ie een foto trekt opt moment dat je de ontspan knop induuwt zonder de AF te moeten uitzetten. Kzou niet weten hoe dat heet om het in de handleiding te zoeken.
    Mijn 1DII kan het, die doet nooit spastisch en weigert nooit een foto te maken, 40D moet ik vaak de AF afzetten omdat die anders begint te hunten en ik foto's mis.

Iemand die weet hoe dat heet ofzo en waar ik het aan en uit kan zetten als het gaat?

groet!
    Ja , dat kan en dat noemt men MF.
    Wat is het nut van AF aan en een opname maken die totaal uit focus is? Gaat op MF evengoed....

Comment

zet hem om ai servo dan focust hij continu als je de ontspanknop half ingedrukt houdt.

Jakke
      Canon en glas
      www.jakke16.be

Comment

Lees dit draadje eens. Het kan je helpen, wegens je op deze manier focus en ontspanknop scheid.

Comment

Ik begrijp Pen F zijn vraag. Bij sony kun je de schutter op release zetten. Dan neemt hij sowieso een foto, scherp of niet.

Gaat dit echt niet bij canon? Ik heb een 50d...
          50d + 17-55 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lix Bekijk bericht
            Ik begrijp Pen F zijn vraag. Bij sony kun je de schutter op release zetten. Dan neemt hij sowieso een foto, scherp of niet.

Gaat dit echt niet bij canon? Ik heb een 50d...
            Lees het topic boven je reactie.

Comment

of lees de istelling van de AF in de handleiding vanaf het laatste stukje in pagina 157 en verder en probeer deze standen uit.

Comment

Working...
              X